Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Vadonatúj Ford C-MAX sorozat

Az izgalmas, kétmodelles C-MAX sorozat globális premierje a Frankfurti Autószalonon volt. Az új C-MAX az első termék, amely a Ford új, globális C kategóriás padlólemezére épül, különleges új dizájnja bizonyítja, hogy a sokcélú járművek is lehetnek látványosak és vonzók.

A hétüléses Grand C-MAX, a C-MAX paletta legtágasabb és legrugalmasabb tagja két oldalsó tolóajtóval és innovatív üléskoncepcióval készül. Az ötüléses modell kecsesebb és sportosabb dizájnt kapott, erényei a hagyományos C-MAX értékek: tér és használati érték.

A „kinetikus dizájn" látványos elemei az új modellen is felfedezhetők: ilyen a dinamikusan emelkedő övvonal, a telt, megmunkált felületek, a merész kerékjárat ívek, az erős és izmos vállak, amelyeket kiemel a hangsúlyos karaktervonal is, illetve az ablakok körvonalának különleges íve a C oszlopnál.

Az orr-részt a Ford jellegzetes, trapéz alakú alsó hűtőmaszkja uralja – a Frankfurtban kiállított bemutatóautókon speciális zongorafekete fényezéssel – és a látványos új fényszórók, amelyekhez hasonlót az iosis Max koncepción láthattunk.
 

Két eltérő karakter

A C-MAX és a Grand C-MAX formatervezése szándékosan mutat eltérő jegyeket, hiszen így jobban kifejezik az egyes modellekre jellemző tipikus vásárlói prioritásokat.

Az ötüléses C-MAX úgy távolodik el a szokványos  gondolkodásmódtól, hogy egy látványos személyautó sportosabb érzetét kelti. Kupészerű, lendületes tetővonala a kocsi végénél meredeken ereszkedik lefelé, ám az összkép mégis kifejezi a C-MAX hagyományos értékeit, a tágasságot és a használati értéket.

Az ablak kontúrja a Fiestán és a Kugán látott merész formát követi, s meredeken emelkedik felfelé a C oszlop mögött. Hátul a formaterv erősen emlékeztet az S-MAX-éra, különösen a hátsó szélvédő környéke hat sportosan.

Legalább ennyire dinamikus a hétüléses Grand C-MAX jellege is, amelynek megjelenése funkcionálisabb, s látványa kiemeli az autó által biztosított extra teret és sokoldalúságot. A hosszabb tengelytávú, hétüléses modell tetővonala magasabban fut, a tetőoszlopok vékonyabbak, s mindez kihangsúlyozza az utastér tágasságát és a karosszéria jó beláthatóságát.

A nagyméretű hátsó ajtó garantálja az alacsony rakodóperemet, a lámpák közötti mutatós elem és a hátsó szélvédő pedig közös családi vonásokat mutat a Ford egyterűjével, a Galaxy-val.
 

Látványos és modern belső tér

Az új C-MAX utasterében ugyanazt a „kinetikus dizájnt" alkalmazták, mint a karosszéria formájánál, mert ez garantálja, hogy a külső dinamikus és modern jellege tükröződjék az utastérben is.

A legfontosabb belső dizájnelemek között van a műszerfal felső részének szárnyra emlékeztető szekciója, amely kétfelé elnyúlik a belső tér széle felé. A látványos „bikaszarv" forma a műszerfal alsó részéről halad lefelé, s kiemeli, hogy a műszerfal milyen finoman olvad össze a középkonzollal.

A vezető közvetlen környezete – amely mindkét C-MAX modellben azonos – jó áttekintést nyújtó, magas üléshelyzetet kínál, s a váltókar is ennek megfelelően feljebb került a középkonzolon.

A központi vezérlő terület az új Fiesta elismert kialakítására épít; a szerényebben felszerelt modellek ugyanazt a nagyon ergonomikus dizájnt kapják, míg a gazdagabb változatokban a Sony következő generációs fejegységeit találhatjuk lakkozott fekete kivitelben.

A gondosan kialakított rakodóhelyek mindenhol megtalálhatók az utastérben: többek között méretes ajtózsebek, nagyméretű kesztyűtartó, további rekeszek és a középkonzolban lévő pohártartók kaptak helyet a kabinban.
Ötletes, hétüléses kialakítás

Az új, hétüléses Grand C-MAX akár hét utasnak is tágas férőhelyet biztosít a kompakt méretű karosszériában, amelynek két oldalsó tolóajtaja még kényelmesebbé teszi az autó használatát, hiszen így könnyebben lehet segíteni kisebb gyermekeknek a beszállásban vagy a kocsiba jutni szűk parkolóhelyen.

A hétüléses konfigurációs lehető legjobb kihasználása érdekében a Ford mérnökei ötletes és új összehajtó mechanizmust fejlesztettek ki a második sor három üléséhez. Ez a szerkezet lehetővé teszi, hogy a középső ülést hamar összehajtsuk, és eltüntessük az egyik szélső ülés alatt, s így hasznos átjáró alakul ki a két szélső ülés között.

Az utasok így könnyedén bejuthatnak a harmadik üléssorba, ráadásul közben nem zavarják a második sor szélső ülésein ülőket sem. Mindez akkor jön különösen jól, ha a két szélső ülésen gyerekülések vagy ülésmagasítók vannak. A tulajdonos így választhat, hogy 2+2+2 üléses konfigurációt választ-e, vagy használja mind a hét ülést.

A második és a harmadik sor üléseit úgy alakították ki, hogy összehajtásuk után teljesen sík padló jön létre, függetlenül attól, hogy mennyi ülés van elfektetve. Az üléseket mozgató szerkezeteket úgy alkották meg, hogy egy kézzel is működtethetők legyenek.
 

Fenntartható teljesítmény

A C-MAX sorozat számos új jármű- és motortechnológiát honosít meg a kompakt egyterűek mezőnyében, amelyek célja a kényelem, a biztonság és a fenntarthatóság fokozása.

A Ford TDCi dízelmotorjainak módosított verziói mellett az új C-MAX paletta számos benzinmotort is tartalmaz, többek között a Ford teljesen új, 1,6 literes, négyhengeres EcoBoost motorját, amely a vállalat bridgendi üzemében készül, Walesben.

Az EcoBoost a Ford új globális motorcsaládja, amelynek négyhengeres tagjait a Ford európai mérnökei fejlesztették ki, s amelyeket 2010-től kezdve folyamatosan vezetnek majd be az európai termékpalettán. Az EcoBoost ötvözi a turbófeltöltés és a közvetlen befecskendezés technológiáját annak érdekében, hogy a hasonló teljesítményű, hagyományos elven működő és nagyobb lökettérfogatú benzinmotorokénál mintegy 20 százalékkal kevesebbet fogyasszon, és csekélyebb legyen a CO2 emissziója.

A Ford EcoBoost technológia kedvezőbb árú, mint a vele összevethető teljesítményű hibridtechnika és dízelmotorok, s a benzinmotorok területén felhalmozott tudásra építve azt kínálja a vásárlóknak, hogy jelentősen kedvezőbb fogyasztással és csekélyebb emisszióval közlekedjenek, de ne kelljen kompromisszumot kötniük a teljesítmény terén.

A közvetlen befecskendezés, a modern turbófeltöltés és a változó szelepvezérlés kombinációja sokkal hatékonyabb égésfolyamatot eredményez. Ennek köszönhetően a Ford EcoBoost technológiájára jellemző a nagyméretű motorok alacsony fordulaton jelentkező nagy nyomatéka és agilis teljesítménye, ám a méret, a tömeg és a fogyasztás a sokkal kisebb erőforrásokéra emlékeztet.

Az új C-MAX-ban opcióként helyet kaphat a Ford legmodernebb, nagyon hatékony PowerShift hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóműve is, amely már a jelenlegi modellnek is népszerű felszerelése volt.
 

A C-MAX technológiái

A Ford Európa által az új C-MAX-ban bemutatott új technológiák közül sok olyan van, amely a családi felhasználók számára jelent majd nagyobb kényelmet és biztonságot. Ilyen például a félautomatikus párhuzamos parkolóasszisztens, a holttérfigyelő rendszer, a hátul utazók be nem kötött biztonsági övére figyelmeztető fényjelzés, az elektromos működtetésű gyerekzár, illetve az opcióként villanymotorral mozgatható hátsó ajtó.

A következő években a Ford által a piacra bevezetendő új, globális C kategóriás padlólemezre épülő modellek közül a C-MAX az első. Az egész sor izgalmas modellt magában foglaló kínálatba tartozik a globálisan új, következő generációs Ford Focus is, amely 2010 végétől lesz kapható.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volvo C30 DRIVe: mindössze 99 g/km széndioxid

A Volvo Cars először lépte át a széndioxid-kibocsátás mágikus, 100 g/km értékét. Az új Volvo C30… Tovább olvasom