Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Új villanyautó: iOn

A Peugeot 2010 végén mutatja be az iOn-t Kiváló menetteljesítményei és 130 kilométeres hatótávja különösen a lítiumion-akkumulátornak köszönhető. Megfelel a városi mobilitás és a környezetvédelem szempontjainak.

A Frankfurti Autószalonon első ízben bemutatott iOn formájában a legkorszerűbb járműtechnika vonul be a Peugeot modellválasztékába. A Peugeot 1995 és 2003 között, úttörőként nyitott a 106-tal, és mindmáig világelső az eladott ˝zéró emissziójú˝ autók számát tekintve.

Hagyományainak megfelelően az oroszlános márka továbbra is jelentős szerepet kíván játszani a villanyautók újonnan keletkező piacán. Ennek megfelelően 2010 végétől Európa-szerte az elsők között mutat be egy teljesen új villanyautót: ez az iOn.

A Mitsubishi Motor Company (MMC) részvételével kifejlesztett villanyautót különösképpen városi használatra teszik alkalmassá a képességei. Megvehetik magánszemélyek, de flottavásárlók is (hatóságok, helyi szervezetek, nagyvállalatok stb.).


Az iOn elsődleges mozgástere a város. A négyajtós, négyüléses, 3,48 méter hosszúságú és mindössze 4,5 méteres fordulókörű Peugeot villanyautó maximális teljesítménye 47 kW (64 LE), nyomatéka 180 Nm, így nyugodtan rábízhatjuk magunkat a dinamikájára (csúcssebessége 130 km/óra). A gyakorlatban tökéletesen megfelelő hatótávú (130 km a standard ciklus szerint) lítiumion-akkumulátort hat óra alatt lehet újratölteni, közönséges 220 voltos konnektorról, de gyorstöltő rendszerének jóvoltából már fél óra alatt visszanyeri kapacitásának 80 százalékát.

Mindez azt jelenti, hogy ez a ˝zéró emissziójú˝ városi autó változatosan használható, élénksége és komfortja pedig összemérhető a benzinmotoros kiskocsikéval.

Legjobb tulajdonsága a kiváló környezetkímélet, a kompakt méret, a biztonság és az egyszerű kezelés – ám előnyei korántsem merülnek ki ennyivel. Nem kevésbé érdekes néhány fedélzeti szolgáltatása sem, különösen a ˝helyi kommunikációs egység˝ jóvoltából. Ez, azonkívül, hogy rákapcsolódik a Peugeot Európa-szerte működő segélyhívó rendszerére (meghatározza a baleset helyét, és riasztja a mentőket), alkalmas adatátvitelre is (akkumulátor állapota, megtett út, legközelebbi karbantartás esedékessége stb.), így megkönnyíti a flottakezelést.

A mindennapi városi közlekedésre való, teljesen elektromos hajtású iOn 2010 végén jön ki.

Olvasóink írták

  • 1. Patriot 2009. október 11. 12:03
    „Borzalom! Ha ezek a környezetbarát autók így fognak kinézni az életben nem veszek belőle egyet se.
    húú, mit egy női retikül.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VW-csoport: rekordeladás Kínában

A Volkswagen német járműgyártó négymilliárd eurót fektet be Kínában a következő közel két évben a… Tovább olvasom