Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Toyota Hilux: Új szabadidő- és kalandjármű

Elkészült a hatodik generáció a világon második legkeresettebb Toyotából.

A Hilux a világon a második legkelendőbb Toyota-modell a Corolla mögött, ez a hatodik generációs változata. Amióta 1967-ben Japánban piacra került, több mint 12 millió darabot gyártottak belőle.
A Hilux a folyamatos fejlődés és javulás története, amely a vevők világszerte megismert igényeire épül. Az évek során a Hilux keménységével, megbízhatóságával, erejével valamennyi földrészen hírnevet szerzett. Az új Hilux kialakításakor a Toyota olyan szabadidő- és kalandautó kifejlesztését tűzte célul a világ számára, amely továbbörökíti elődje minőségi felépítését, tartósságát és megbízhatóságát.

Az IMV-program

Az új Toyota Hilux egyike a világ különböző részein fejlesztés alatt álló járműveknek – a program elnevezése Innovatív Nemzetközi Többcélú Járműprogram, angol rövidítéssel IMV-program. Az IMV-gyártmányok igazi globális járművek, amelyeket több mint 140 országban forgalmaznak majd, és amelyek megfelelnek a mai vásárlók magas minőség, tartósság és kényelem iránti igényeinek.
Az IMV-járműgyártás bázisai: Dél-Afrika, Thaiföld, Indonézia és Argentína. Az olyan fődarabok, mint a dízelmotorok, Thaiföldről érkeznek, a kézi váltó Indiából. A szimplakabinos és a duplakabinos Hilux Dél-Afrikából érkezik majd Európába, míg az extrakabinos (Extra Cab) változat Thaiföldről. A Toyota szabadidő- és kalandautójának forgalmazása 2005. októberében kezdődött Európában, és a Toyota ebben az évben 5000 darab eladását tervezi. Teljes évre vetítve a cél mintegy 25.000 darab.

Erőteljes alternatíva

Az új Hilux egy további modell a Toyota kínálatbővítő stratégiájának megvalósításához. Kiteljesíti aToyota SUV/terepjáró választékot, erőteljes alternatívát kínál elfogadható áron. Az új, megnövelt belső terű, jobb vezetési tulajdonságokkal bíró, kényelmesebb Hilux bemutatása új lehetőség az eladások növelésére, különösen a gyorsan bővülő duplakabinos szegmensben.
Karosszéria-típusok széles választéka (szimpla-, dupla- és extrakabinos) lesz kapható Európa-szerte kétkerék- és négykerékhajtásos kivitelben, az egyes nemzeti piacokon a helyi vásárlói igényeknekmegfelelően.
Sok vásárló a szimplakabinos Hiluxot választja majd kényelmes, jó minőségű igáslóként nyújtott teljesítménye miatt, mások a robusztus duplakabinosat választják szabadidős kirándulásaikhoz. Az extrakabinos változat átmenet a többcélú használatban, az alapváltozatnál nagyobb utastérrel, de elégséges teherhordó kapacitással.

Nagyobb, markánsabb

Az új Toyota Hilux dizájnja erőt sugároz, azonnali vizuális hatást ér el. Sokkal nagyobb, mint a korábbi változat, olyan megjelenéssel, amely megfelel szabadidő- és kalandautóként betöltendő szerepének. Mindhárom modellben nagyobb az utastér, különösen a kabin tere, és az utasok a szegmens élvonalába tartozó kényelmet és minőséget élvezhetik. Az új Hilux (a négykerékhajtásos duplakabinos) hossza 5255 milliméter, a jelenlegi modellnél 340 milliméterrel hosszabb, és jelentősen szélesebb(+ 45 mm) és magasabb (+ 25 mm) is. A nagyobb hosszúság különösen a tengelytávolságban mutatkozik meg, most 3085 milliméter. Ez jelentősen megnövelt belső teret tesz lehetővé, de jobb haladást, nagyobb stabilitást is eredményez. A plató is nagyobb, különösen a szimpla- és a duplakabinos változatban. Az erős oldalfalak a duplakabinos esetében 50 milliméterrel szélesebb teret határolnak, és a plató hossza 155 milliméterrel nőtt a szimplakabinos és 165 milliméterrel a duplakabinos esetében. A rakfelület teljes hossza most a szimplakabinosnál 2315 milliméter, a duplakabinosnál 1520 milliméter. Az extrakabinos platóhossza 1805 milliméter.

Javuló minőség

Akár a Toyota személyautók esetében, a minőség javulása tényleges és érzékelhető. A vevők magas szintű vezetési élményben részesülnek, amelyet vizuális és tapintási „finomságok" kísérnek. A műszerfalat egyértelműen az érzékelhető minőség szem előtt tartásával, a személyautók kényelmére törekedve tervezték. Elegáns, sportos megjelenése praktikus és hatékony. Fő elemei: a háromrészes műszeregység, a kapcsolók és ellenőrző fények ergonomikus elhelyezése, a fűtésszabályozás kezelőszerveinek jó áttekinthetősége és a kellemes tapintású anyagok, mint pl. a süllyesztett fedelű felső tárolórekesz és a luxuskárpitozás (egyes modelleknél).

Kényelmesen tágas

A vezető természetes és kényelmes pozíciót foglalhat el, hagyományos, személyautóra emlékezető környezetben, például a középboxon lévő kézifékkel. Leginkább azonban a tágas belső okoz majd sok örömöt a vezetőnek és az utasnak. A duplakabinos új Hiluxban öt felnőtt fér el kényelmesen. A duplakabinos kabinhosszát 25 milliméterrel növelték meg, a vezetőülés előbbre került, hogy 42 milliméterrel több lábtere legyen a hátsó utasnak. Megnövelték a csípőpont magasságát, hogy természetesebb üléspozíciót tegyenek lehetővé, és a hátsó ülések szélső utasai teljes hárompontos biztonsági övet és állítható fejtámaszt kaptak. Jelentősen javult az üléskényelem is, nagyobb mértékben csúsztatható és dönthető első ülésekkel, hosszabb üléspárnákkal, a duplakabinos esetében pedig lehajtható hátsó ülésekkel növelhető a rakodótér.

Létravázra épül

Az új Hilux egy teljesen új létravázra épül. Ezzel a jármű nemcsak megőrzi tartósságát, nemcsak igazi terepjáró tulajdonságokra tesz szert, hanem jobb zaj- és rezgésszigetelést tesz lehetővé az utaskabin és a karosszéria között. A karosszéria, a Hiluxra jellemző módon, rendkívül erős, tartós, ütközésbiztos és uralható. A vázat a kifutó modellhez képest nagyobb átmérőjű zártszelvényből alakították ki, 45 százalékkal nagyobb torziós szilárdsággal, amely jobban uralhatóvá teszi a karosszériát és csökkenti a kabinba beszűrődő zajokat.
Elöl független, dupla lengőkaros felfüggesztés van tekercsrugókkal, ami maximális rugóutat és sima utazást biztosít, miközben fenntartja a stabil egyenesfutást. Hátul a maximális teherhordó kapacitás és a plató simasága érdekében megtartották a hagyományos laprugókat. Tovább javítja az országúti utazás kényelmét és a biztonságot a hagyományos görgőcsapágyas konstrukciót felváltó fogasléces kormánymű. Újrahangolták a futóművet, és a jelenlegi másfélszeresére növelték a dőlési merevséget.

Új D-4D dízelmotor

A bevezetés során az új Hiluxokat a Toyota 2,5 literes D-4D 100 dízelmotorja fogja hajtani, második generációs common-rail rendszerrel. Teljesítménye 3600 fordulat/percnél 102 LE, és 260 Nm nyomatékot ad le széles fordulatszám-tartományban – 1600 és 2400 fordulat/perc között (ebből 200 Nm 1400 és 3400 fordulat/perc között használható a kétkerékhajtású változatoknál). Ez munkához is, kikapcsolódáshoz is ideális. A takarékos fogyasztású kocsi fenntartási költsége alacsony. A vezetés élményét tovább fokozza az ötfokozatú kézi váltó, amely az új modell esetében még simábban, könnyebben működik. Az erőátvitel lehetővé teszi a választást a hátsókerékhajtás és a négykerékhajtás között. Széria az önzáró hátsó differenciálmű, amely megnöveli a vonóerőt síkos úton.

A Toyota célja 2006-ra igazán nagyvonalú: 25.000 Hilux értékesítése Európában. Ebben segíthet a karosszéria-típusok széles kínálata (szimpla, dupla és extra fülkével), valamint a tágasabb fülke, sok minőségi javítással. Ugyancsak kedveltségre számíthat a második generációs common-rail rendszerű 2,5 literes D-4D 100-as motor és a javított erőátvitel.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Chevrolet dízelmotorokkal

A GM Daewoo Gunsani (Dél-Korea) új motorgyárában 2006 márciusában kezdődik meg a Chevrolet Europe modelljei számára tervezett új dízelmotorok előállítása. A Chevrolet Captiva az első modell, amely újonnan kifejlesztett erőforrást kap. A motorokat úgy hangolják, hogy optimálisan igazodjanak az egyes járművek egyedi jellemzőihez és elvárásaihoz. Tovább olvasom