Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

Megfelelő védelem: a gumin múlik

Tíz évvel ezelőtt csak a tehetősebbek kiváltsága volt, hogy télen téli gumit rakatott az autóra. Akkoriban általában felesleges luxusnak tartottuk, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az akkori téli gumik nem voltak annyival jobbak a nyáriaknál, mint most.

A téli idényben is nyári gumikat használóknak számítaniuk kell arra, hogy járművük fékezhetősége és irányíthatósága is nagymértékben csökken, ráadásul már lassabb haladásnál is megfigyelhető a felúszás jelensége. Kutatások igazolják, hogy a 7 Celsius-fokos hőmérséklet vízválasztónak számít a gumiválasztásban. Ez alatt a nyári gumik még száraz útfelületen is szerényebb teljesítményt nyújtanak, mint téli társaik.

A téli abroncsok előnye nem csak a markáns profil és a mikrolamellák, hanem a szilikonban dúsabb gumikeverék. Az előbbitől jobban kapaszkodik a havon, az utóbbitól jobban tapad. De ha ilyen jó, miért nem használjuk ezt mindig? Azért, mert az optimális hatás csak kb. +7 fok alatt következik be. Ez alatt a téli gumi jobb hóban, esőben, szárazon egyaránt, mint a nyári. Melegebb időben a gumi fellágyul, jobban csúszik és kopik. Egy fontos dolgot sokan nem tudnak: a gumi kopottságának mértékét itt másként nézzük, mint a nyárinál. Míg a rendőr 1,5 mm alatti profilmélységnél büntet, az optimális "téligumi" hatás csak kb. 5 mm-ig érvényesül.

A téli gumi általános jelölése "S", vagy "M+S". Az úgynevezett all season (téli-nyári) gumi fából vaskarika. Még mielőtt bárki idegesen felkapná a fejét, gondoljon a szilikon hányadára a gumi összetételében. A két dolog alapvetően kizárja egymást. Azoknak, akik egy évben maximum 10 ezer kilométert autóznak, mégis ajánlható megoldás.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Európai uniós normákat sértenek?

A magyar határ utáni első osztrák faluig, Nickelsdorfig utazóknak nagy gondot jelent, hogy az… Tovább olvasom