Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 23°C Még több cikk.

Ford Mondeo: Még nagyobb erővel

A Ford Mondeo családja két új, nagyteljesítményű motorral bővül: egy nagyon erős dízellel és egy síma járású hathengeres benzinessel. Mindkét motort először egy limitált szériában, a „Mondeo Titanium X”-ben vezetik be. A 2004-es Madridi Autószalonon a Ford Mondeo így még nagyobb erővel halad előre.
„Mivel a Mondeo már az igazi autósok gépjárműve lett, ennek a két, nagyteljesítményű motornak a lehetőségeit valami különlegességgel akartuk megmutatni" – jelentette ki Kevin O'Neill, a Ford európai nagyméretű autóinak fejlesztéséért felelős igazgatója. „Éppen ezért bevezetésükre létrehoztuk a Titanium X exkluzív szériát – egy prémium szériát prémium motorok számára, ahol a luxus a teljesítménnyel ötvöződik mind kívül, mind belül."

A Ford legerősebb dízel motorja

A Ford legerősebb, második generációs, közös nyomócsöves Duratorq TDCi dízel motorja 155 lóerő leadására képes 400 Nm nyomaték mellett 1800-as percenkénti fordulattól kezdve. Az új motor az igen sikeres 2.0 literes, 130 lóerős Mondeo TDCi motoron alapul, s a Ford mérnökei az új verziót 2.2 literesre bővítették, módosították a befecskendező rendszert és a turbófeltöltőt annak érdekében, hogy jelentős mértékben növeljék a felhasználható motorsebesség tartományt.

A Ford mérnökei arra törekedtek, hogy a 155 lóerős Mondeo TDCi motor jóval nagyobb használható nyomatékot adjon le alacsonyabb motor fordulatnál, mint bármelyik összehasonlítható négyhengeres dízelmotor. Az eredmény egy nagyteljesítményű motor lett, amelynek a teljes sebességtartományban van ereje, s különösen izmos előzéseknél, köszönhetően a Ford túlnyomás szabályozó rendszerének, ami rövid időre megengedi a feltöltő nyomás növelését 360Nm-ről 400 Nm-re.

A 155 lóerős Mondeo TDCi várhatóan 8,7 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100 km/h-s sebességre, s a csúcssebessége eléri a 220 km/h-t. A TDCi hagyományainak szellemében ez a teljesítmény nem megy a gazdaságosság rovására, az új motor fogyasztása várhatóan 8,2 liter lesz 100 km-en városban, 4,9 liter országúton, míg a kombinált fogyasztás 6,1 liter, a széndioxid kibocsájtás pedig igen alacsony, 151 g/km. A Ford 6-sebességes Durashift kéziváltója lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes egészében kihasználja a rendelkezésre álló erőt.

Friss erő: Ford V6-os Duratec

Az új, 204 lóerős Ford Duratec V6-os motorja azoknak készül, akik többet szeretnének, de nem akarnak egy Mondeo ST220-t. A Mondeo ST220-as 3.0 literes motorjára alapozva az új 204 lóerős Duratec V6-os motor jobb gyorsulást és nagyobb csúcssebességet (7,9 másodperc 0-ról 100 km-re, 240 km/h) ér el, összehasonlítva a jelenlegi 170 lóerős 2.5 literes Duratec V6-os motorral. De a nagyobb erő nem jelent jelentősen nagyobb fogyasztást, az új motor várhatóan igen versenyképes fogyasztással és emissziós mutatókkal rendelkezik majd (10,3 literes átlagfogyasztás 100 km-en, 247 g/km-es széndioxid kibocsájtás).

Az új motor a Ford 6-sebességes Durashift váltójával kiegészülve kényelmesebb utazást tesz lehetővé. A Mondeo sportos karosszériája kiegészíti a többlet erőt, olyanná téve ezt a kombinációt, amellyel könnyű együtt élni és nagyszerű vezetni.

Titanium X – Egy új, limitált széria

A Ford Mondeo két új, erőtől duzzadó motorja megérdemli, hogy egy exkluzív, limitált sorozat jelezze érkezésüket. Az eredmény a Titanium X.
„Amikor úgy döntöttünk, hogy különösen ezen két új motor számára létrehozunk egy limitált gyártási szériát, elegyíteni akartuk a luxus elemeit a teljesítmény elemeivel" – hangsúlyozta Gert Hohenester, a Ford nagyméretű autóinak főtervezője. „A Mondeo ST220-as által inspirált modern techno belső design-ra, illetve sportos külső design-ra esett a választásunk."

A Mondeo Titanium X sorozatot korlátozott ideig fogják gyártani, s csak az új 2.2 literes 155 lóerős Duratorq TDCi motorral, illetve a 3.0 literes 204 lóerős Duratec V6-os motorral lesz elérhető. A modellek várhatóan 2004 őszétől lesznek kaphatók Európában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megkezdi működését a BMW Magyarország

EU-csatlakozásunkkal egy napon, május 1-jén megkezdte működését a BMW csoport magyarországi… Tovább olvasom