Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

A Mercedes-Benz az IAA-n

A 63. Nemzetközi Frankfurti Autószalonon ismét az autóipar megújítójaként szerepel a Mercedes-Benz. Azt, hogy van jövőjük a nagy, fényűző kocsiknak, a most először látható Vision S 500 Plug-in HYBRID mutatja meg: fogyasztása mindössze 3,2 liter, tisztán elektromos hatótávja pedig 30 kilométer.

További Mercedes-mérföldkő az emissziómentes autózás felé a tüzelőanyagcellás B-osztály F-CELL, körülbelül 400 kilométeres hatótávval, amelynek még 2009-ben megkezdődik a gyártása, valamint a Concept BlueZERO E-CELL PLUS, amely a hatótáv-kiterjesztővel (Range Extender) 600 kilométert tud megtenni. A GLK-család bővülése, illetve a Guard-program és a Viano újdonságai teszik teljessé a programot. A Csillag századik születésnapjára számos pozitív jelzéssel rukkol ki a Mercedes-Benz.
 

Az új E-osztály T-Modell: Intelligens térkihasználás
 
Az új E-osztály T-Modell 2009 novemberétől újabb karakteres taggal bővíti a családot. Akárcsak a limuzin és a kupé, ez is önálló design, példás biztonsággal, kimagasló kényelemmel, minőséggel és célszerűséggel. Számos újítás jelenik meg vele, amelyeket egyetlen más gyártó sem kínál e kategóriában, a fáradtság-felismeréstől az akut ütközésveszély esetén működő automatikus fékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstől az aktív motorháztetőig. Ezekhez járul a hátsó tengely szintszabályozó légrugózása és a csomagtér egyedülálló praktikuma.
 

E 63 AMG T-Modell: a nagyteljesítményű kombi
 
Az új  E 63 AMG T-Modell foglalja el az első rajtkockát a prémium-kombik mezőnyében. AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 386 kW/525 LE, a százra gyorsulás ideje pedig 4,6 másodperc. 1950 liternyi csomagterével a dinamika, a nagy használati érték és a hatékonyság rendkívüli kombinációját kínálja ez az autó.
 

SLS AMG: az új szárnyas-ajtós Mercedes-Benz
 
Magával ragadó autó, a legmagasabb műszaki színvonalon az új Mercedes-Benz SLS AMG. A szuper-sportkocsi letisztult formával, következetesen könnyű építéssel, fölényes menetdinamikával és példás biztonsággal kelt lelkesedést. Egyedülálló a technikája: a könnyű alumínium térváz, a szárnyas ajtó, az AMG 6,3-as V8-as szárazkarteres első középmotor, 420 kW/571 LE csúcsteljesítménnyel és 650 newtonméter nyomatékkal, a differenciállal egybeépített, hétfokozatú, duplakuplungos váltómű és az alumínium keresztlengőkaros sportfutómű. Az ideális, elöl/hátul 47/53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlyponthelyzet is illik a koncepcióba. Százra 3,8 másodpercig tart a gyorsulás, a csúcssebesség 317 km/óra, a kombinált fogyasztás 13,2 liter/100 kilométer (valamennyi adat ideiglenes).
 

Elektromos  Mercedes-Benz SLS AMG
 
Kiállítja a Mercedes-Benz az elektromos hajtású, emissziómentes SLS AMG koncepcióautót is. Az erőteljes, mégis kipufogógáz-mentes szupersportkocsi négy darab villanymotorjának összteljesítménye 392 kW, maximális nyomatéka 880 newtonméter. A hajtómotorok a kerekek közelében helyezkednek el, ezáltal jelentősen csökken a rugózatlan tömeg a kerékagy-motorhoz képest. Tengelyenként külön erőátvitelt építenek be. Az intelligens összkerékhajtás Torque Vectoring megoldása – tehát az egyes kerekek eltérő mértékű hajtása – veszteségmentes és menetdinamikailag optimális. Az SLS AMG kísérleti példánya folyadékhűtésű, nagyfeszültségű, modulszerkezetű lítiumion-akkut kapott, 48 kilowattóra illetve 40 amperóra kapacitással. Fékezéskor töltődik a 400 voltos akku. Nulláról százra 4 másodperc alatt gyorsul a „villamos" szárnyas-ajtós kocsi – hasonlóan, mint a 420 kW/571 LE teljesítményű AMG 6,3-as motorral. 
 
A Mercedes-Benz az IAA 2009-en

Vision S 500 Plug-in HYBRID:   luxusautóval a háromliteres fogyasztás felé
 
Röviddel az S 400 HYBRID, a jelenleg legtakarékosabb benzinmotoros luxuslimuzin piaci bevezetése után Frankfurtban mutatja be a Mercedes-Benz a Vision S 500 Plug-in HYBRID modellt, amely felső kategóriájú, mégis „háromliteres" autó. A márka modul hibrid-rendszerelemeit bemutató jármű NEFZ-fogyasztása mindössze 3,2 liter, és 30 kilométert képes tisztán elektromosan, helyi emisszió nélkül megtenni. Alig 74 gramm/kilométeres CO2-kibocsátásával az S-osztály következő nemzedékeinek jövőképességét bizonyítja. Nagyszerű adatai a Plug-in-hibridhajtás és a hatásfokot emelő BlueEFFICIENCY intézkedések kombinációjának köszönhetők. Persze megmaradtak az S-osztály jellemző erősségei is, a kimagasló kényelem, a rendkívüli biztonság és a fölényes teljesítmény. A hajtómű három fő összetevője a közvetlen befecskendezésű V6-os benzinmotor, a kb. 44 kW/60 LE teljesítményű hibridmodul, valamint a több mint 10 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor, amely töltőállomásokon tölthető fel. A százra gyorsulás ideje 5,5 másodperc.
 

Mercedes-Benz B-osztály F-CELL: 100 százalékos örömautózás, nulla emisszió
 
A B-osztály F-CELL típussal még idén piacra dobja a Mercedes-Benz a sorozatgyártás körülményei között készült első tüzelőanyagcellás autóját. A környezetbarát jármű úgy megy, és olyan alkalmas a mindennapi használatra, mint egy kétliteres benzines kocsi, fogyasztása azonban alig 3,3 liter/100 kilométer (gázolaj-ekvivalens). A B-osztály F-CELL kisszériás gyártása 2009 végén indul.

A tüzelőanyagcellás autó megad mindent, amit egy Mercedes-Benztől várunk: komfortos és biztonságos, korlátozás nélküli férőhellyel az utas- és csomagtérben. Vezetése szórakoztató, hiszen villanymotorjának teljesítménye 100 kW/136 LE, nyomatéka 290 newtonméter. A hatótáv körülbelül 400 kilométer.
 

BlueZERO E-CELL PLUS: megnyújtott hatótáv
 
A sorozatgyártáshoz közeli Mercedes-Benz Concept BlueZERO E-CELL PLUS villanyautó városban környezetkímélően közlekedik, mégis képes hosszú távolságok bejárására. Ezt az akkumulátoros villanymotor és a belsőégésű motor kombinációja teszi lehetővé. A kompakt, 50 kilowattos benzines turbó a hátsó tengelynél helyezkedik el, és menet közben tölti az akkumulátort. Az egész rendszer hatékonyságának köszönhetően a CO2-kibocsátás mindössze 32 gramm/kilométer. A Range Extenders segítségével a BlueZERO E-CELL PLUS összesített hatótávja eléri a 600 kilométert, amelyből százat emissziómentesen, elektromos hajtással tehet meg. A 100 kW-os villanymotor (tartós teljesítmény: 70 kW, max. nyomaték 320 Nm) 11 másodpercen belül gyorsít százra, a csúcssebességet a nagyobb hatótáv és hatásfok érdekében 150 km/órára korlátozták. A mindössze 4,22 méteres BlueZERO nagyvonalú és variálható utas- és csomagtere öt felnőttnek és 500 liternyi poggyásznak ad helyet, a teherbírás 450 kilogramm, tehát igazi családi autó.

A BlueZERO E-CELL PLUS szendvicspadlós felépítése már ismert az A- és B-osztályból. A fődarabok alacsonyan, helytakarékosan és védetten helyezkednek el az aljában.
 

Utánpótlás a GLK-családnak
 
Az összkerékhajtású GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY és a hátsókerék-hajtású GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY két attraktív modellel összesen hatra növeli a kompakt hobbiterepjáró változatainak számát. Az előbbit nagyteljesítményű négyhengeres dízelmotorral (150 kW/204 LE, 500 Nm), állandó összkerékhajtással és 7G-TRONIC automatával szerelték fel. Gyorsulása százig 8,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 213 km/óra, annál szerényebb viszont a 6,7 literes fogyasztás (ideiglenes adat). Az autó kielégíti az EU 5 szabványt, és képessé tehető az EU 6 és az amerikai BIN 5 teljesítésére is.

Még kevesebbet, hat litert fogyaszt a hátsókerék-hajtású, sima járású négyhengeres dízellel és hatfokozatú kézi váltóművel ellátott GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. 400 newtonméteres nyomatékmaximuma széles sávban, 1400 és 2.800/perc között áll rendelkezésre, azaz nagyon alacsony fordulatszámmal, takarékosan lehet autózni vele. 8,5 másodperc alatt van százon, és 205 km/órára képes ez a változat.
 

InCar Hotspot: drótnélküli internet az autóban
 
A Mercedes-Benz első ízben kínál autóban drótnélküli, korlátlan internet-hozzáférést. Az InCar Hotspot a jármű antennájával veszi az adatokat, amelyeket WLAN-router és megfelelő SIM-kártya tesz vezeték nélkül, menet közben is elérhetővé az autón belül. Akár három WLAN-kompatibilis készülék (például laptop, mobiltelefon) kapcsolódhat egyszerre az internetre. Az InCar Hotspot támogatja a különlegesen gyors HSDPA, UMTS és GSM/EDGE átviteli szabványokat. 2009 októberétől, opcióként kapható az új E- és S-osztályban, egy megfelelően felszerelt autó pedig ott volt a Mercedes-Benz IAA-standján.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dinamikus, tágas és praktikus

A Superb Limousine sikeres tavalyi piaci bevezetését követően a ©koda Auto a Frankfurti Nemzetközi… Tovább olvasom