Ezüst nyílak a városban

2020.03.14. 07:11

22 Mercedes-csuklós busz érkezik Győrbe idén – fotó a járműről

A győri buszparkot tizenhét, szinte új Mercedes busszal fejlesztette a Volánbusz januártól. Az „ezüst nyílak” bő két hónapja róják az utakat. Utasokat kérdeztünk tapasztalataikról, míg a Volánbuszt a járat-kimaradások alakulásáról, a közeljövő terveiről faggattuk.

Szeghalmi Balázs

2020.03.09. A Mercedes buszok elsõ két hónapja Gyõrben, Hogy alakulnak a járatkimaradások a fejlesztések után? Fotó: Csapó Balázs Kisalföld

70 milliós buszok

A győri buszközlekedés anomáliáiról sokat írtunk az utóbbi években, mire tavaly év végén körvonalazódott a fény az alagút végén. Az új buszok alacsony padlósak, egyetlen szóló Mercedes ára 70 millió forint. A Törökországban gyártott buszok az első két hónapban „Üdvözöllek, Győr!” táblával fogadták az utasokat.

Átlag életkor

A klímával szerelt járművek jellemzően az 1, 1A, 2, 5, 5B, 5R, 6, 7, 8, 8B, 9, 17B, 19, 21, 21B, 22, 22B vonalakon közlekednek. Napi 250-260 km-t teljesítenek, eddig műszaki hiba nélkül. A 17 Mercedes-busszal a győri flotta átlagéletkora 18 évre csökkent a kisalföldi megyeszékhelyen. (A győri csuklós Ikarusok nagy részét az ezredforduló környékén újjáépítették. Vagyis igazából a 18 csak egy „szám”, műszakilag ennél valójában „fiatalabb” a géppark. A szerk.)

Akikkel beszélgettünk, azok a győri utasok a jó rugózásnak, felfüggesztésnek köszönhető komfortos utazást emelték ki és a kényelmes utasteret. Negatívumként került szóba, hogy a Mercedeseket már elkezdték firkálni, az egyik sofőr szemetelésre is panaszkodott. Az utasok szerint viszonylag kevés az ülőhely a Mercedeseken és csúcsidőben sok a „heringjárat”, vagyis több az utas, mint a szabad hely.

Az új Mercedes-buszok napi 250-260 km-t teljesítenek Győrben. Eddig nem volt velük műszaki gond.

Járatkimaradások

Az utóbbi hónapokban összességében sikerült a járat-kimaradásokat csökkenteni. Az összes helyi járat közül januárban 2,21 százalék, míg február első felében 0,75 százalék maradt ki Győrben. A januári adat nem túl acélos, a februári bizakodásra ad okot. Viszonyításképp: a kritikus szeptemberi első három hétben az összes helyi járat 2,43 százalékára, konkrétan 680 buszra vártak hiába a jogosan dühös utasok.

A Volánbusz próbálta rendezni sorokat a városban tavaly év végén. Az összes győri járatból (27 981) mindössze 57 „vérzett el” novemberben Győrben. Az ingadozó számok mögött a buszvezetők hiánya áll. A Volánbusz szerint idén eddig hat munkatárssal nőtt a buszvezetők száma a városban.

Fotó: Csapó Balázs

Új csuklósok

Ami jó hír: az év második felében 22 új generációs Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós busz érkezik Győrbe. Az erről szóló megállapodást a napokban írták alá. A csuklósok háromtengelyesek, alacsony padlósak, az akadálymentes kialakítás révén kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehetők.

Klímaberendezéssel felszerelt utasterük 37 ülő- és 84 állóhelyet kínál. Fedélzetükön utastájékoztatók, fedélzeti kamerák és utasszámlálók is találhatók. A Győrbe tartó 22 csuklós Mercedes-busz összértéke 2,3 milliárd forint.

A felvételen látható Mercedes csuklós buszokból jön hamarosan huszonkettő Győrbe. Fotó: Volánbusz

Olvasóink véleményei az „ezüstnyílakról”

Germán Ferenc: „Csendes, kényelmes. Viszonylag sokat utazom velük Marcalváros és a Belváros között, örülök, hogy a szolgáltatás színvonala végre emelkedett.”

Germán Ferenc

Paár Ottóné: „Főleg a 2-es busszal járok. Ez a vonal túl zsúfolt, így kevés a szabad hely a Mercedeseken. A járművekkel nincs gondom, igaz, jobban örültem volna Credobusoknak, hisz azokat megyénkben gyártják.”

Paár Ottóné

Pintér Dávid: „Az utastér kulturált, a buszok rugózása, felfüggesztése kiváló. Eddig nem utaztam sokszor a Mercedeseken, de amikor igen, nem csalódtam bennük.”

Pintér Dávid

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!