A Dunán érkezett az országba

2022.04.12. 07:24

Bajorországból érkezett a sörgyári óriástartály Sopronba - fotók

A bajorországi Bürgstadtból a Duna–Majna–Rajna-csatornán át érkezett meg Gönyűre az a 25 tonnás tartály, amelyet egy speciális, túlméretes járművel szállítottak a kikötőből a soproni sörgyárba. A közúti szerelvény április 8-án, pénteken indult el és hétfő hajnalban érkezett meg rendeltetési helyére.

Bódvai Ildikó

Fotók: Heineken Hungária

– A tartály a bajorországi Bürg­stadtból, a söripari és főzőházi berendezéseket gyártó Ziemann Holvrieka GmbH vállalattól érkezett a Duna–Majna–Rajna-csatornán. A szállítmány március 10-én indult el, hogy a csatorna 18-án kezdődő háromhetes lezárása előtt a Dunára érjen. Ez sikerült is, és március 21-én megérkezett a tartály Gönyűre – tudtuk meg Ludvig Orsolyától, a Heineken Hungária kommunikációs igazgatójától. Az acéltartályt a kikötőbe érkezést követően leemelték, tárolták, majd az útvonalengedély beszerzése után indulhatott el Sopronba.

– A közel öt méter átmérőjű tartályt egy 24 méter hosszú és 5,6 méter magas szerelvény szállította – tette hozzá a kommunikációs vezető. A szerelvény méretei miatt nem indulhatott el egyszerűen a kikötőből, a szakembereknek összehangoltan, a magassághoz igazítva kellett elkészíteniük az útvonaltervet. Mivel a jármű az M85-ös autópálya hídjai alatt nem fért volna át, ezért a Bakony felé kerültek. A tartállyal péntek este indultak el Gönyűről, és Pápán, valamint Sárváron keresztül hétfő hajnalban érkeztek meg a soproni sörgyárba. Az áthaladás során az útvonal feletti elektromos és távközlési kábeleket helyenként meg kellett emelni és a körforgalmakat is körültekintően kellett megközelíteni.

– Az összességében 33 méter hosszú szerelvény péntek este indult el a kikötőből, Bakonyszentlászó és Sárvár mellett parkoltak napközben, mivel a kisebb fennakadás érdekében csak éjszaka közlekedhettek, az összesen 254 km hosszú útvonalon - tudtuk meg  Pécsi Norbert Sándortól, a  Magyar Közút  kommunikációs osztályvezetőjétől.

 

Az útvonal tervezésénél, mint minden ilyen esetben, a fő szempont az út feletti akadályok alatti biztonságos elhaladás, valamint a műtárgyak védelme volt. A szabad űrszelvény biztosításának érdekében az út fölé benyúló faágak előzetes eltávolítását hetekkel az elhaladás előtt végezték el a szakemberek. A szerelvény magassága miatt a 84-es főúton a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. fizetőkapuját el kellett bontani, illetve több jelzőlámpát is el kellett forgatni az áthaladás idejére. Be kellett avatkozni  a villamosított vasúti átjárókban is,, ahol a  felsővezetékeket áramtalanították a MÁV szakemberei. Az összes érintett településen köztük Sopronban is az út felett átívelő vezetékeket (áram, kábel szolgáltatók) lekötötték, vagy speciális eszközzel megemelték. Ezen munkák rendkívül időigényesek, így az éjszakák megfeszített tempóban zajlottak, a menetrendet a vasúti átkelés időablakaihoz kellett igazítani. Több hónapos szervezés eredményeként a Berkó és Berkó Speciáltransport Kft. és a Magyar Közút munkatársai, számos további szakember közreműködő segítségével sikeresen lebonyolították a szállítást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!