Minősített

2024.04.22. 14:58

A Győri Nemzeti Színház deszkáin a diákszínjátszók - fotók

Az Országos Diákszínjátszó Egyesület Nyugat-Dunántúli Regionális Diákszínjátszó Találkozóján 11 csoport lépett a világot jelentő deszkákra a hét végén a Győri Nemzeti Színházban.

Barki Andrea

Fotó: Rákóczy Ádám

A fesztivál nagyon jó alkalom arra, hogy a csoportok bemutatkozzanak, de arra is, hogy egymás előadásait megnézve lássák, hogy a kortársaikat milyen problémák érdeklik. Az előadások sorában voltak klasszikus darabok, mint Petőfi Apostolja, Hamlet, de voltak előadások, amelyek kortárs problémákat dolgoztak fel improvizációra építve. Egy kéttagú szakmai zsűri mondta el a véleményét a látottakról. A csoportok minősítést is kaptak, valamint két társulat továbbjut az országos találkozóra, amit május 31-én szintén a Győri Nemzeti Színházban rendeznek.

– Miért fontos a diákszínjátszás?– kérdeztük Balla Richie-től, a győri találkozó főszervezőjétől.

– Elsősorban nem a színész képzés a feladatunk, a közösségépítést tekintjük misszióknak.   Azt szeretnénk, hogy azok a diákok, akik hétről hétre elmennek a színjátszó próbákra, jól érezzék magukat, megtalálják azt a közösséget, amiben megmutatkozhatnak, kinyílhatnak. A csoportbeli munka megtanítja a diákokat arra, hogyan szólaljanak meg közönség előtt, ami nemcsak a színpadra szükséges, hanem feleléshez, egy kiselőadáshoz, de bármilyen helyzetre, ahol meg kell szólalni. Maga a játék is nagyon fontos. A színjátszás általános iskola első osztályától egészen egyetemista korukig tarthat, és abban bízunk, hogy vannak akik játszani akarnak. Az is nagyon fontos, hogy azokat a témákat, amelyek őket foglalkoztatják, meg tudják mutatni valamilyen művészeti alkotásban. Egyre több előadás improvizációból épül, mert a gyerekek hozzák magukkal a tudást, és hogy mi motiválja őket. Lehet a kiközösítésről, a családon belüli, korosztályon belüli problémákról játszani. Emellett vannak olyan csoportok, amelyek a klasszikus műveket választják. Vannak olyan fiatalok, akik aztán színésznek készülnek, de vannak olyan gyerekek, akiknek a drámapedagógia lesz a hivatásuk – mondta el véleményét Richie.

ARANY MINŐSÍTÉS

CommEnt: A HISZTÉRIKA - továbbjutott az ODF-re

Rendező: Árvai Péter

JátsszMa Stúdió: FDH - továbbjutott az ODF-re

Rendező: Szabó Róbert Endre

Nagy Arrabona: Bocs, hogy élek!

Rendező: Balla Richie

Kamaszszínpad: Kamaszszületőben

Rendező: Németh Ervin

JátsszaMa Diákstúdió: Egypercesek

Rendező: Németh Gyöngyi

EZÜST MINŐSÍTÉS

Ádám Jenő ÁMK / Soltis Lajos Színház: Apostol

Rendező: Pesti Arnold

Kicsi Arrabona: Semmi

Rendező: Szabó Gergely

Fókusz Kamaraszínpad: Gumicukorszív

Rendező: Kuklis Katalin

Varieté: Hamlet

Horváth-Pintér Viktória

BRONZ MINŐSÍTÉS

Funfact!: Freak

Rendező: Knausz Lizzie

Balkán szamarak: Gyuri?

Rendező: Lizi-Horváth Dóra

KÜLÖNDÍJAK

× Gondolatébresztő színpadi jelrendszerért

Varieté: Hamlet

× Egyedi színházi nyelvhasználatért

Nagy Arrabona: Bocs, hogy élek!

× A fékezhetetlen játékkedvért

Balkán szamarak: Gyuri?

× A közösségi dramaturgiáért

Funfact!: Freak

× Az elhivatottságért

Fókusz Kamaraszínpad: Gumicukorszív

× A hiteles közösség megformálásáért

Kicsi Arrabona: Semmi

× A kreatív atmoszféra megteremtéséért

Ádám Jenő ÁMK / Soltis Lajos Színház: Apostol

× Az egyedi színészi alakítások összjátékáért

JátsszMa Diákstúdió: Egypercesek

× A személyes hangú történetmesélésért

Kamaszszínpad: Kamaszszületőben

Zsűri: Patonay Anita, Szivák-Tóth Viktor 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában