2024.01.20. 16:01
Milyen e-autót hajtani évek óta? A villanykocsik kisalföldi úttörőit faggattuk
Az e-autózás jelenlegi fő kihívásairól, a töltőpontok bővítéséről és a villámtöltők számának szükséges emeléséről beszélgettünk a Magyar Elektromobilitás Egyesület kisalföldi vezetőivel, Németh Ágnessel és Horváth Szabolccsal, s persze a mindennapi e-autózásról is kérdeztük őket.
A képen Németh Ágnes és Horváth Szabolcs, a Magyar Elektromobilitás Egyesület helyi vezetői az egyik győri belvárosi töltőpontnál.
Fotó: Csapó Balázs
A statisztikák szerint tavaly 107.720 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. A tisztán elektromos hajtásláncú járművekből 5807-et értékesítettek. A villanyautók és a plug-in hibridek együttes hazai piaci részesedése elérte a 10,5 százalékot az új autók között az elmúlt évben.
Bár erre vonatkozóan pontos számok nincsenek, a Magyar Elektromobilitás Egyesület kisalföldi vezetői, Németh Ágnes és Horváth Szabolcs egyetértenek abban, hogy az Észak-Dunántúlon, azon belül is Győr-Moson-Sopronban különösen népszerűebbek az e-autók.
Az e-autózás jelenlegi fő kihívásairól, a töltőpontok bővítéséről és a villámtöltők számának szükséges emeléséről beszélgettünk velük, s persze a mindennapi e-autózásról is kérdeztük őket.
kisalfold.hu podcast
- Címvédéséről is beszélt a GYAC atlétája, Zemen Zalán, valamint edzője, Farkas Roland
- Több napos győri rendezvény a sörnek a Dunakapu téren
- A történelmet mindig a győztesek írták Győrben is - Szabó Gyulával beszélgettünk a bombázásokról
- Az állattartás és a szúnyoghelyzet - Királyfi Péterrel beszélgettünk
- A stressz, a szorongás és a félelmek oldása, mi is az a kineziológia? Bognár Hedvig Tündével beszélgettünk