Borban az igazság?!

2022.12.01. 10:12

A Soproni Nyugdíjasegyetem előadása a bor és marketing kapcsolatáról szólt - galéria

Borban az igazság?! Érdekességek a bormarketing világából címmel dr. Papp-Váry Árpád, a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaság-tudományi Karának oktatója tartotta a Soproni Nyugdíjasegyetem legutóbbi előadását. Beszélt a Soproni borvidék most formálódó arculati tervéről és marketingstratégiájáról is.

Bódvai Ildikó

A hallgatóság érdeklődve figyelte a soproni bormarketinggel is foglalkozó előadást. Fotók: Máthé Daniella

A több egyetemen is oktató, emellett gazdag gyakorlati tapasztalattal rendelkező és több könyvet jegyző dr. Papp-Váry Árpád a bemutatkozást követően a hatékony marketing alapjait ismertette. „A marketing nem más, mint az igazság jól elmondva. Az alapjait egy nap alatt el lehet sajátítani, de hogy valaki igazán jól művelje, ahhoz komoly tudás és tapasztalat szükséges. A marketinget egy életen át tanulni kell” – mondta.

Ezt követően arról beszélt, hogy a borok esetében hogyan áll össze a klasszikus marketingmix, azaz a 4P modell: Produkt (termék), Price (ár), Place (értékesítési hely), Promotions (eladásösztönzés). A 4P kifejezést először E. Jerome McCarthy amerikai marketingprofesszor írta le és kapcsolta össze a marketingmix fogalmával.

S hogy a borok esetében hogyan alakul a képlet? Azt hinné az ember, hogy egyszerű, mert a jobb termék győz! De ez egyáltalán nem biztos, mert valójában nem a minőség számít, hanem az, hogy mit érzünk. A marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája. Említett egy példát, amikor egy vaktesztes kóstoláson megbuktak a világ legjobb whiskymárkái, a nemzetközi szakértők egy olyan whiskyt hoztak ki győztesnek, ami egy szupermarketlánc viszonylag olcsó terméke. Ha az ítészek látják a címkéket is az üvegeken, egészen biztosan más eredmény születik – mondta az előadó.

A Pepsi és a Coca-Cola versengéséről hasonló példákat hozott. Az árakkal kapcsolatban azt mondta: ha jobban akarunk egy bort élvezni, igyunk drága bort! Nem biztos, hogy jobb az ital, de önmagában azért, mert drágább, jobbnak fogjuk érezni. A helyes ár összetevőit is ismertette, majd a különböző értékesítési helyekről beszélt, megemlítve, hogy az internetes eladások egyre nagyobb teret nyernek. A helyesen megválasztott marketingkommunikáció és reklám pedig azért fontos, mert az egyes célcsoportoknak mást kell üzenni és másképp kell bemutatni az adott terméket.

Végezetül a Soproni borvidék új marketingstratégiájába adott betekintést, amit az Effix-Marketing Kft. készít, meghatározva és egységesítve a borvidék arculatát. Üzeneteket fogalmaznak meg és kampányok indulnak, amikben egyebek között hangsúlyozzák, hogy a soproni egy szerethető borvidék. A petőházi Rosta Endre öt éve látogatja a nyugdíjas- egyetem előadásait. A mostani különösen érdekelte, hiszen korábban maga is borászkodott. Örömmel hallgatta a cserszegi fűszeressel kapcsolatos történetet, hiszen személyesen is jól ismerte a szőlőfajta nemesítőjét, dr. Bakonyi Károlyt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában