Két keréken járják a világot

2020.06.25. 06:32

A világutazó bringás és cicája Győrben töltötték utolsó magyarországi éjszakájukat – videó, fotók

A világutazó skót bringás, Dean Nicholson és hűséges társa, Nala cica Győrben járt. A különös páros nem mindennapi kalandjait egyre többen követik a közösségi médiában, rajongótáboruk Kanadától Új-Zélandig terjed. Dean és Nala közel négy hónapon át ismerkedett hazánk szépségeivel, az utolsó magyarországi éjszakájukat a kisalföldi megyeszékhelyen töltötték.

Szeghalmi Balázs

Két éve járja a világot

A skót Dean Nicholson 2018-ban döntött úgy, hogy kerékpárjával körbeutazza a világot. Mások is vágták már hasonló kemény fába a fejszéjüket, ám a skót fiatalember története attól különleges, hogy nem várt útitárs, egy kiscica csatlakozott hozzá. A különös párost a járvány hazánkban érte.

Amikor átlépték a magyar határt február végén.

A világjáró biciklis Boszniából tartott éppen Montenegróba, amikor nyávogást hallott a kövek mellett. Nicholson úgy döntött: magához veszi a pici teremtményt, s elnevezte a macskát Nalának, Az oroszlánkirály szereplője után.

Több ezren követik őket

A különös páros – a kalandjaikat közel 94 ezren követik a YouTube-on – együtt hódította meg többek közt Örményországot, Törökországot, Bulgáriát és Szerbiát.

A hegesztőből vált utazónak a tizennyolcadik országot jelentette hazánk, míg cicájának éppen mi voltunk a tizedik, ahova betette a tappancsát. Február 28-án lépték át a magyar határt, s egy hét híján négy hónapon át szereztek örök élményeket nálunk.

Sátorbontás a napi 50-60 km tekerés után.

A hosszúra nyúlt tartózkodásban szerepet játszott a koronavírus is. Dean és Nala az utolsó tíz napban körbetekerte a Balatont, majd a Bakonyon át, a 82-es főúton érkezett a kisalföldi megyeszékhelyre. Győrben egy éjszakát töltöttek, majd a Szigetközön át távoztak Szlovákiába.

A cica rendszerint a kormány előtti kosárba helyezett táskában utazik, de arra is akad példa, hogy menet közben gazdájára mászik, s Dean vállán élvezi a menetszelet.

Irány Szlovákia, majd Bécs

Dean legutolsó Facebook-posztja szerint Szlovákiában nem időznek sokat, rövid időn belül Bécs felé veszik az irányt és Ausztriában folytatják utazásukat. Szerettünk volna beszélgetni a skót fiatalemberrel Győrben, üzenetet küldtünk neki, de nem reagált erre.

Vagy a népszerűsége átka áll a háttérben és nem jut a „rajongói” üzenetek végére a napi 50–60 kilométeres etapok után, vagy nem szakít időt nyilatkozatokra. Utóbbi verziót támasztja alá, hogy az itthon jelent írások között nem találtunk olyat, ahol beszélgetett volna újságíróval.

Nala Győrben a Rába-parton. Fotók: 1bike1world (Facebook)

Nyolc nap a Balatonnál

Dean remekül vágott, közösségi oldalakra töltött videói segítségével mégis bepillantást nyerhetünk a skót utazó és macskája mindennapjaiba. „Hosszú szünet után pattantunk újra bringára, Magyarországon többnyire sík terepen haladunk. (Az Alpokban a hazai terepviszonyokat jó eséllyel visszakívánja majd Dean – a szerk.)

Estére sikerült a Balatonra érnünk, szántóföld közelében állítottuk fel a sátrat. Reggel első dolgunk lesz megnézni a tavat” – közölte a skót utazó június 13-án.

„Otthon vagyunk”

A Balatonnál végül nyolc napot töltöttek, az északi és a déli partot is végigjárták. Az egyik posztjában Dean azt írta hazánkról: „Kifejezetten úgy érzem, hogy otthon vagyunk.”

Járvány ide vagy oda, nem csak a balszerencse számlájára írható tehát a hosszú magyarországi tartózkodás. Mi pedig köszönjük a remek videókat, túlzás nélkül országimázs-gyarapítással ér fel Dean és Nala kalandozása hazánkban.