2014.08.15. 11:59
Széttörik a régi 85-öst az útépítésre hajtó teherautók?
Szeptember közepére kiderül, melyik szakaszokon van szükség a régi főút azonnali javítására. Az M1 és a 85-ös főút csomópontjában elkezdődött a két körforgalom kiépítése.
Az M85-ös gyorsforgalmi út kialakításánál egyre fontos szempontnak tűnik, milyen állapotba kerül a teherautók és munkagépek által erőteljesen igénybe vett régi út, s milyen mértékű károk keletkeznek az aszfaltban.
"Az M85-ös építéséhez a Szárföld melletti kavicsbányából szállítanak kavicsot. Elég sokat járok a régi főút ezen szakaszán, s feltűnt: Szárföld felől Csorna irányába jelentős mértékben romlott a 85-ös minősége.
Hatalmas nyomvályúk keletkeztek rajta, melyek esőben akár balesetveszélyesek is lehetnek" - közölte egyik Olvasónk.
A rengeteg kamion megalapozta a nyomvályúkat a megye legforgalmasabb főútján - fotók: Bertleff András
Szeptember közepére kiderül, melyik szakaszokon van szükség a régi főút azonnali javítására
A problémát felvetettük a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (NIF); az állami cég részben elismerte a felvetés jogosságát.
"Mint köztudott, a 85-ös főúton különösen nagy az átmenő teherforgalom, amit csak kisebb részben okoz a kivitelezés, hiszen az anyagszállítás a nyomvonalban kiépített földutakon történik Győr és Csorna között.
A főút igénybevétele leginkább a keresztszállításoknál történik, ahol ilyenkor jelzőőrös korlátozással segíti a vállalkozó a gördülékeny forgalom lebonyolítását" - kezdte portálunk érdeklődésére Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője.
Arra a kérdésünkre, hogy elképzelhetők-e kisebb-nagyobb aszfaltjavítások az új út átadása előtt, Loppert Dániel úgy válaszolt: "igen, a helyreállítás mértéke az útkezelővel történő egyeztetés alapján történik.
Szeptember közepéig szakmai szempontok figyelembe vételével a Magyar Közút Zrt. meghatározza, melyek azok a nyomvályús szakaszok, ahol azonnali helyreállításra van szükség. A korrekció az ősz folyamán megtörténik".
Az M85-ös gyorsforgalmi út építésére tartó teherautók úgy tűnik, tetézik a folyamatot
Különítettek el pénzfedezetet a régi út korrigálására
A NIF szóvivője hozzátette: "az anyagszállításra tervezett utak igénybevételét a vállalkozóknak az organizációs terveikben jelezni kell, valamint előzetesen egyeztetniük kell az utak kezelőivel az igénybevétel feltételeit és volumenét.
Ezen felül minden egyes esetben előzetes állapotfelvételt kell készíteniük, és a bizonyított, esetleges károkozást a kivitelezés befejezésével helyre kell állítaniuk. Vállalkozóink kötelezettséget vállaltak, hogy pénzfedezetet különítenek el szükség esetén a régi út korrigálására".
"Ezúton is kérjük a gépkocsivezetőket, hogy a fennálló sebességkorlátozást és a követési távolságot mind a 85-ös, mind a 86-ös főúton betartani szíveskedjenek.
Külön felhívjuk az autósok figyelmét, hogy az M1 és a 85-ös főút csomópontjában a héten megkezdődött a két körforgalom kiépítése, emiatt november közepéig forgalomkorlátozásra kell számítani. Kérjük figyeljék a kihelyezett táblákat, és óvatosan közlekedjenek" - zárta szavait Loppert Dániel.
A témát szeptemberben folytatjuk a Magyar Közút megkérdezésével. Amint tudjuk, mely nyomvályús szakaszokat érinti az azonnali helyreállítás, rögtön jelezzük Olvasóink felé.