Győr és környéke

2014.08.15. 11:59

Széttörik a régi 85-öst az útépítésre hajtó teherautók?

Szeptember közepére kiderül, melyik szakaszokon van szükség a régi főút azonnali javítására. Az M1 és a 85-ös főút csomópontjában elkezdődött a két körforgalom kiépítése.

Szeghalmi Balázs

Az M85-ös gyorsforgalmi út kialakításánál egyre fontos szempontnak tűnik, milyen állapotba kerül a teherautók és munkagépek által erőteljesen igénybe vett régi út, s milyen mértékű károk keletkeznek az aszfaltban.

"Az M85-ös építéséhez a Szárföld melletti kavicsbányából szállítanak kavicsot. Elég sokat járok a régi főút ezen szakaszán, s feltűnt: Szárföld felől Csorna irányába jelentős mértékben romlott a 85-ös minősége.

Hatalmas nyomvályúk keletkeztek rajta, melyek esőben akár balesetveszélyesek is lehetnek" - közölte egyik Olvasónk.


A rengeteg kamion megalapozta a nyomvályúkat a megye legforgalmasabb főútján - fotók: Bertleff András

A rengeteg kamion megalapozta a nyomvályúkat a megye legforgalmasabb főútján - fotók: Bertleff András

Szeptember közepére kiderül, melyik szakaszokon van szükség a régi főút azonnali javítására

A problémát felvetettük a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (NIF); az állami cég részben elismerte a felvetés jogosságát.

"Mint köztudott, a 85-ös főúton különösen nagy az átmenő teherforgalom, amit csak kisebb részben okoz a kivitelezés, hiszen az anyagszállítás a nyomvonalban kiépített földutakon történik Győr és Csorna között.

A főút igénybevétele leginkább a keresztszállításoknál történik, ahol ilyenkor jelzőőrös korlátozással segíti a vállalkozó a gördülékeny forgalom lebonyolítását" - kezdte portálunk érdeklődésére Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője.

Arra a kérdésünkre, hogy elképzelhetők-e kisebb-nagyobb aszfaltjavítások az új út átadása előtt, Loppert Dániel úgy válaszolt: "igen, a helyreállítás mértéke az útkezelővel történő egyeztetés alapján történik.

Szeptember közepéig szakmai szempontok figyelembe vételével a Magyar Közút Zrt. meghatározza, melyek azok a nyomvályús szakaszok, ahol azonnali helyreállításra van szükség. A korrekció az ősz folyamán megtörténik".


Az M85-ös gyorsforgalmi út építésére tartó teherautók úgy tűnik, tetézik a folyamatot

Az M85-ös gyorsforgalmi út építésére tartó teherautók úgy tűnik, tetézik a folyamatot

Különítettek el pénzfedezetet a régi út korrigálására 

A NIF szóvivője hozzátette: "az anyagszállításra tervezett utak igénybevételét a vállalkozóknak az organizációs terveikben jelezni kell, valamint előzetesen egyeztetniük kell az utak kezelőivel az igénybevétel feltételeit és volumenét.

Ezen felül minden egyes esetben előzetes állapotfelvételt kell készíteniük, és a bizonyított, esetleges károkozást a kivitelezés befejezésével helyre kell állítaniuk. Vállalkozóink kötelezettséget vállaltak, hogy pénzfedezetet különítenek el szükség esetén a régi út korrigálására".

"Ezúton is kérjük a gépkocsivezetőket, hogy a fennálló sebességkorlátozást és a követési távolságot mind a 85-ös, mind a 86-ös főúton betartani szíveskedjenek.

Külön felhívjuk az autósok figyelmét, hogy az M1 és a 85-ös főút csomópontjában a héten megkezdődött a két körforgalom kiépítése, emiatt november közepéig forgalomkorlátozásra kell számítani. Kérjük figyeljék a kihelyezett táblákat, és óvatosan közlekedjenek" - zárta szavait Loppert Dániel.

A témát szeptemberben folytatjuk a Magyar Közút megkérdezésével. Amint tudjuk, mely nyomvályús szakaszokat érinti az azonnali helyreállítás, rögtön jelezzük Olvasóink felé.

Mit tehetnek azok a sofőrök, akiknek járművét sorozatban teherautóról lepattanó kavicsok, kövek találják el az M85-ös főút és a csornai elkerülő építése során? Ide kattintva mindent megtudhatnak!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!