Győr és környéke

2018.08.06. 12:38

Egy nap alatt körbetekerte a Balatont két győri tanító, megnézheti az útjukat! - videó

Suhaj Miklós és Szabó Gergely nem először bringázta körbe a magyar tengert egy nap alatt. A 115. kilométernél az is eldől, hogy palacsintát vagy inkább lángost együnk az úton.

Sz.J.

• A táv 206 kilométer, Miklósnak és Gergelynek 14 óra alatt sikerült teljesíteni.
  • Az úton 10-12 liter vizet ittak. Állításuk szerint semmi mást. Ötször-hatszor álltak meg pihenni.
  • Már ötödször vágtak bele az útba: a kihívás, a teljesítménytúra, a közös élmény és a hagyomány miatt.

• Ha tehetik, mindketten egész évben kerékpárral közlekednek, Gergely dolgozni is biciklivel jár - egyébként tanító, ahogy Miklós is. Volt két kisebb túrájuk Győr környékén, a töltésen - ennyit edzettek a Balaton-kerülés előtt. Szerintük a kerékpárutak állapota a magyar tenger körül az évek során egyre javul, vannak nagyon jó minőségű szakaszok, de azért találkozni sok nehézséggel is: kátyúk, repedések, felpúposodott aszfalt...

A holtpont Miklósnál Balatonalmádinál volt, ahol többször eszébe jutott, hogy feladja, Gergelynél ez a pont Siófokon jött el, de aztán továbblendültek a nehézségeken:  "beszélgettünk, gondolatokat tereltünk, felemlegettük az előző éveket, citromos szódával hidratáltunk vagy éppen jégkrémet ettünk" - mondják.

Ezt a két győri tanító azoknak ajánlja, akik szeretnének egy olyan túrán részt venni, ahol megismerhetik a saját teljesítőképességüket, miközben gyönyörű tájakon kalandoznak. "Aki ilyenre vetemedik, azért vigyázzon magára! Egyébként érdemes akár több napos túrát is betervezni hosszabb strandolással, fürdőzéssel, pihenéssel egybekötve" - fogalmaz Gergely.

Gergővel mindig nagyszerű élmény együtt bringázni. Sajnos év közben nem sokat tudunk összejönni, de ez a nap mindig stabil időpont az emlékeink, terveink kibeszélésére. Gergő támogatása nélkül valószínűleg vonattal érkeztem volna Lellére a végén

-  árulta el Miklós.

Mikivel régóta barátok vagyunk, ezért ez a túra nem csak a teljesítményről és a kihívásról szól, hanem a közös élményekről is. Az út során biztatjuk egymást, hogy legyünk kitartóak, lendületesek és ne csak akkor, ha bringán ülünk

- zárta Gergely.

A két győri tanító "levezetésként" másnap a Velencei tavat is körbekerülte, a hozzászólások között jelezheti, ha szeretné látni az arról készült videóit is!