Győr és környéke

2016.06.30. 11:24

Écsi pálya - Az Audi Hungaria fiatal mérnökei tesztelték a Lamborghinit a Rába-ringen, egyikük meghalt

Egy Lamborghinit tesztelt az Audi két fiatal mérnöke az écsi Rába-ringen, az autó kisodródott, vezetője, aki információink szerint néhány napja kötött házasságot és nászútra készült, meghalt.

Sudár Ágnes

Borzasztó tragédia történt kedden késő délután az écsi Rába-ringen. Az Audi Hungaria mérnökei egy Lamborghini Huracánt  teszteltek, amikor vélhetően relatív gyorshajtás miatt a  pályáról kisodródott az autó és  szalagkorlátnak csapódott.


A kocsiban ülők közül a sofőrt életveszélyes, kritikus állapotban vitték a mentők a győri kórházba; a mellette ülő kollégája könnyebben sérült meg. A sofőr mindössze 31 éves volt, sérülései az élettel összeegyeztethetetlenek voltak, nem tudták megmenteni.


A sofőr mellett ülő, másik mérnököt megfigyelésre vették fel a Petz-kórház baleseti osztályára – tájékoztatott prof. Oláh Attila orvos igazgató.


Az érintett mérnök raliversenyeken is  részt vett, speciális vizsgával rendelkezett.

 

A Rába-ringen tegnap csend honolt. Kollégáinkat zárt kapuk fogadták. Fotó: Bertleff András

A Rába-ringen tegnap csend honolt. Kollégáinkat zárt kapuk fogadták. Fotó: Bertleff András



„Kollégáink valóban tesztelésen vettek részt, s megrendülve értesültünk a történtekről. Osztozunk a család gyászában" – mondta Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője. Hozzátette azt is, a baleset részleteit ők is vizsgálják, nyilatkozni annak eredménye után tudnak és fognak.


A Kisalföld az érintettek gyászát és fájdalmát tiszteletben tartva, próbált részleteket megtudni. Megrázó információkhoz jutottunk. A fiatalembernek – úgy tudjuk – a hétvégén volt az esküvője, feleségével most indultak volna nászútra. Szabadságot vett ki a hét első napjaira, de az autókért rajongó mérnök kapott az alkalmon, amikor felhívták: ő is mehet a Lamborghini tesztelésére.


Egy ilyen autót hivatalos tesztelés során nem vezethet mindenki. Az érintett mérnök raliversenyeken is  részt vett, speciális vizsgával  rendelkezett. Ralisként ugyanakkor nem ilyen sportautókat vezetett, hanem Ladával versenyzett. Nemrég került az Audihoz, a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett korábban, Németországban is képezte magát, munkatársai döbbenten fogadták szerdán a hírt.


A Lamborghiniben utazó másik mérnököt is megkerestük, ő nem kívánt nyilatkozni, sérülései szerencsére tényleg nem súlyosak.


Kulcsár Béla közlekedési szakértővel általánosságban beszélhettünk egy ilyen autó vezetéséről. Ő is hangsúlyozta, hogy aki raliversenyzőként jártasságot és vizsgát szerzett, annak  elméleti és gyakorlati tudása is van a nagy teljesítményű autók vezetéséről. Az écsi pályáról viszont nem biztos. Szerinte egy tesztsofőr akkor jár el jól, ha az autót lassan gyorsítja fel, míg megismeri a pálya íveit, tulajdonságait. A műszaki hiba kevésbé valószínű egy ilyen autónál, de gyorsulni tud, méghozzá nagyon. A hatósági vizsgálat minden bizonnyal kideríti majd, hogy mi történt.


Lamborghinit persze sima jogosítvánnyal is lehet vezetni az utakon – ha az illető vesz magának egyet. A szabály itt is ugyanez: lassan tapasztalja meg és tanulja ki az ember autója „bivalyerejét".


 A rendőrség gondatlanságból elkövetett, halálos közúti baleset okozásának megalapozott gyanúja  miatt rendelt el vizsgálatot. Hogy ki lehet a gyanúsított, az nem derült ki. A baleset részleteiről sem nyilatkoznak ezúttal, az ugyanis magánterületen történt.  


Az écsi Rába-ring a Rába Holding tulajdonában van, s bár titkos adatként kezelik, hogy a pályát kiknek és milyen sűrűn adják ki, azt azért tudni lehet, hogy rendszeresen vannak ott versenyek és tesztelések is. A mostani nem az első alkalom, hogy baleset történt, a legemlékezetesebb Magyarország EU-s csatlakozásának napján, 2004. május 1-jén történt egy versenyen. Akkor ketten haltak meg.


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!