2014.09.25. 16:14
Több Citybusz kimarad(t) a reggeli győri csúcsban - szavazás
Az elmúlt hetekben gyakran 2-3 Citybuszjáratra is hiába vártak az utasok a reggeli órákban Győrben. A Volán szerint öregek a buszok, s egyre több esik ki a csatasorból.
"Egyre gyakrabban közvetlenül egymás után 2-3 járat is kimarad"
"Gyakran utazom a Citybuszokon, s azzal a bosszantó gyakorlattal kell szembesülnöm és rajtam kívül sok más utazótársamnak, hogy a Citybuszok több hete rendszeresen kimaradnak a reggeli csúcsidőben, azaz reggel 7 és 8 óra közötti időszakban, és most már időnként a délutáni csúcs idején is.
Ez esetenként 1-1 járat kimaradását jelenti, de egyre gyakrabban közvetlenül egymás után 2-3 járat is kimarad a legforgalmasabb reggeli időszakban, így sok munkába induló, iskolás, főiskolás és egyetemista marad le a menetrendben meghirdetett buszjáratról, mindenféle tájékoztatás nélkül" - mondta portálunknak egy neve elhallgatását kérő Olvasónk.
A totemoszlopok csöndben vannak
"A buszmegállóban hoppon maradt utazótársakkal beszélgetve páran már érdeklődtünk az utasforgalmi tájékoztatásnál a miérteket illetően, ahol semmi érdemi választ nem kaptunk. Nekem egyszer azt mondták, hogy máshol kiesett a forgalomból egy busz, és jobb híján erről a járatról pótolták.
A legfelháborítóbb az egészben az, hogy - bár több mint fél milliárd forintért készült el a modern technikát képviselő utastájékoztató rendszer Győrben - semmilyen tájékoztatást nem kapnak az utazni vágyók, hogy ne számítsanak a meghirdetett járatra, ami miatt elkésnek a munkahelyükről, iskolából, orvostól" - folytatta Olvasónk.
Megjött a Citybusz! Fotó: Győribuszok.hu (Zátonyi Gergely)
Miért pont az ingyenes busz esik ki a rendszerből?
"Azt pedig kifejezetten rossz hozzáállásnak tartom - a kialakult gyakorlatból nem tudok más következtetést levonni -, hogy azért erről a járatról vesznek ki buszokat a többi pótlására, mert ez ingyenes az utazók számára. Tehát ez nem hoz pénzt a konyhára, csak visz, szemben azokkal a járatokkal, ahol bérlettel vagy jeggyel közlekednek.
Megjegyzem: ugyan bevétele valóban nem származik a Citybuszokból az üzemeltetőnek, azonban a kiadásokat a város finanszírozza, aki nem a saját pénzéből teszi ezt, hanem az adófizetők - köztük az én - fizetésemből levont adóforintokból" - zárta szavait Olvasónk.
Más jelzésű buszokkal próbálják pótolni a Citybuszokat
"Az autóbuszokra vonatkozó kötelező hatósági vizsgák összetorlódása, valamint az idősebb autóbuszok magasabb meghibásodási gyakorisága miatt az elmúlt időszakban rendszeresen előfordult, hogy a szükségesnél kevesebb üzemképes autóbusz állt rendelkezésre, ezért a City-vonalon egyes járatok nem közlekedtek" - ismerte el a kisalfold.hu érdeklődésére Mihályka Imre, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.
"Utazóközönségünk kiszolgálását igyekszünk a legkisebb utasérdek-sérelem mellett végezni, ezért autóbuszhiány esetén általában olyan viszonylatban nem indítunk autóbuszjáratot, ahová más vonalak járataival is el lehet jutni.
A Széchenyi István Egyetem kiszolgálását a City-járatok mellett a 2B, 6, 9, 11, 11A és 19 jelzésű autóbuszjáratok szintén biztosítják. A City-vonal jelentős részével párhuzamosan a 6-os autóbuszvonal járatai is közlekednek, így a terület a Citybusz kimaradása esetén sem marad teljesen ellátatlanul.
A "pótbuszokra" nem szabad ingyen felszállni
Diszpécserszolgálatunk a menetrendi lapokon megadott telefonos elérhetőségeken mindig naprakész tájékoztatást biztosít az érdeklődő utasok számára.
A City-vonal önálló szakaszán található megállóhelyeken (Kálóczy tér, Dunakapu tér, Vas Gereben utca, Schwarzenberg utca, Teleki László utca) nem található elektronikus utastájékoztató oszlop.
Így az érintett helyeken nem tudjuk biztosítani ilyen módon utastájékoztatást, mobiltelefonról (wapgyor.kisalfoldvolan.hu) azonban nyomon követhető az autóbuszok közlekedése" - tudtuk meg Mihályka Imrétől.
Arra a kérdésünkre, hogyha ha az utas felszáll a 6-os buszra, mert nem jön a Citybusz, akkor ingyen igénybe veheti-e ezt a járatot, a következő választ kaptuk: "sajnos, erre több okból sincs lehetőség".
A Kisalföld Volán az összes hadra fogható buszt csatasorba állítja
"A helyzet mielőbbi javítása érdekében az elmúlt napokban több autóbuszt helyeztünk forgalomba, ami várhatóan a problémát mérsékelni fogja, azonban a Citybuszok kimaradása a későbbiekben sem zárható ki teljesen.
A jelenlegi nehéz helyzeten az autóbuszpark fiatalítása, új járművek beszerzése segítene, ehhez azonban források nem állnak rendelkezésre. Az utasainknak okozott kellemetlenség miatt szíves elnézésüket és megértésüket kérjük" - tette hozzá a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.
Az egyre öregedő gépjárműpark hosszú ideje okoz gondot a Kisalföld Volánnak.
Tavaly ősszel a győri önkormányzat hiába nyújtott be a pályázatot harminc hibrid busz vásárlására, de végül nem nyílt meg európai uniós forrás ilyen fejlesztésre.
A buszok rossz állapota az elmúlt négy évben többször terítékre került a győri közgyűléseken, a Városháza azonban egyelőre önerőből nem kíván új buszokat beszerezni.