ficánka

2009.01.10. 20:13

In Greece :)

Ma nekivágtam az útnak, visszaindultam Görögországba. Korán reggel kishúgaim és anyukám kikísértek a vasútra.

Vonattal mentem, mivel az olcsóbb busztársaságok, amik még a bécsi reptérig is elvinnék az utasokat, Pestről indulnak, és sajnos nem állnak meg Győrben. Vagy... ha meg is állnának netán, akkor sem lehetne felszállni. Mert állítólag megbüntetik őket. Ez elég kiakasztó, dehát ez van. Így más választásom nem volt, maradt a vonat, ami szintén vicces, mivel ha csak oda jegyet veszek, az ötezer valamennyi, de ha 4 napos retúrt, akkor háromezer valamennyi. Természetesen a retúr mellett döntöttem, de a biztonság kedvéért megkérdeztem,hogy ha a visszautat nem használom fel, nem nyilvánítanak e eltűntnek. :)

Bécsben egy nagyon kedves barátnőm segített megtalálni a repteret a vasúttól. A lánnyal még soha sem találkoztam, de levelezünk egymással angolul már 12-13 éves korom óta. Még az angoltanárom adta meg a címét, hogy a nyelvet gyakoroljuk. Sajnos csak 45 percet tudtunk beszélni egy finom kávé mellett, de ez is nagyon szuper volt. Mintha ezer éve ismertük volna egymást. :) Még havi bérletet is hozott nekem a helyi közlekedési eszközre, amivel eljutottam a reptérig. Nagyon rendes csajszi. Vittem is neki egy magyar bombont, hogy megköszönjem a segítségét.

A reptéren újból beigazolódott a mondás, miszerint "Kicsi a világ!". Egyik magyar barátnőm, aki szintén Erasmus-os, pont ugyanazzal a repülővel ment vissza. Ezen kívül még egy lengyel barátnőnk és két cseh Erasmus-os srác is velünk együtt utazott. Így egyáltalán nem unatkoztunk.

Jó érzés volt a repülőről leszállni, főként azért is mert eltűntek a minuszok. :) A hőmérő +7 fokot mutatott. Barátaimmal elcsíptük a legközelebbi buszt, és mindenki hazaindult. Út közben találkoztunk pár kutyussal, akik jóllakottan heverésztek a fűben. Ez itt kinn nagyon jellemző.

Kutyusok egy jó nagy csülök elfogyasztása után

Sajnos én voltam az első a lakásunkban, ami azért nem jó, mert így én fagyok meg. :) Úgy volt, hogy lengyel lakótársam előbb visszajön, de beteg lett. Remélem,hogy csak azért van ennyire hideg a lakásban, mert az áramot lekapcsoltuk, s nem azért mert a fűtésünk mégis gázzal működik, s esetleg görögbe már nincs gáz. :) De sztem elektromos. Este kiderül. Hajnali 1-kor szokott bekapcsolni.

Kabátban, sálban, csizmában, kesztyűben nekiálltam mai első evésemnek. Viccesen éreztem magam, de hát hideg volt. Így jöttem rá arra is, hogy a touch pad nem működik kesztyűben. :) Logikus, de sosem gondoltam bele. Hihi :)

Miközben reggeli-ebéd-vacsorámat fogyasztottam, hangos harmónika szóra lettem figyelmes. Az utcánkon egy férfi harmónikázott, a szomszédok pedig énekeltek és táncoltak. Csatolom a videót (ha sikerült), de sajnos nagyon sötét volt. A zene azért hallható.Engem nagyon feldobott.

Majd miután már kellően megfagytam (egy óra alatt), s a harmónikás emberem is eltűnt, úgy döntöttem, hogy eljövök az egyik egyetem könyvtárába. Illik tehát rám a mondás: "Csak melegedni jár iskolába!":)

Így sikerült megint belekezdenem az irogatásba, s lassan már minden nap írok valamit.

Gondolom sokakat érdekel az is, hogy most milyen a helyzet itt kinn. Tüntetés jelenleg nincs, legalábbis nem láttam se amikor megérkeztem, se amikor a könyvtárba jöttem. Plakátok vannak kinn, hogy tegnap volt valami, de az valószínű csak kisebb megmozdulás volt.

Lassan megyek is. Estére áthívtam pár barátot megfagyni :). Csinálunk egy "lájtos" moziestet jó sok réteg takaróval, teával és anyu fincsi beiglijével.