2014.11.14. 17:16
Jön az új Volkswagen Passat
A legsikeresebb európai cégautó új motorokkal, kisebb saját tömeggel és a korszerű kényelmi, vezetői segédrendszerekkel mutatkozott be. A szakma szerint az új Volkswagen Passat eltünteti a járműkategóriák közötti éles határokat.
Mi mennyi?
Az új Passat már rendelhető, az első darabok még év vége előtt megérkezhetnek Magyarországra is. Az árak nem változnak érdemben, a legolcsóbb kivitel, a 125 lovas, 1,4 literes TSI-motorral szerelt Trendline ára 7,5 millió forint alatt marad – vagyis 11 ezer forinttal lett drágább. A kombi karosszéria felára 300 ezer forint.
Európa legsikeresebb cégautója 20 százalékkal takarékosabbá, 85 kilogrammal könnyebbé vált, és gazdaságos benzin- és dízelmotorokkal érkezik a piacra – de egy hálózatról tölthető (plug-in) hibridváltozatban is megjelenik majd.
A Passat a világ legsikeresebb középkategóriájú autói közé tartozik, tavaly, éves szinten 1,1 millió példányával a VW-csoport legnagyobb darabszámban értékesített típusa is egyben. A Limousine és Variant karosszériaformával bemutatkozó nyolcadik generáció is folytatná a sikertörténetet – az új Passat innovatív fejlesztések egész sorát vonultatja fel.
Alapvető arányait jóval dinamikusabban – alacsonyabb karosszéria, hosszabb tengelytáv, nagyobb kerekek – alakíthatták ki a tervezők. Emellett a legkorszerűbb fejlesztések is megjelennek, például a teljes digitális kombinált műszeregység és a műszerfalból kiemelkedő Head-up kijelző formájában. De említhető az alkalmazásokra épülő, táblagépes hátsó szórakoztató berendezés, a gyalogosfelismeréssel működő városi vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist plus rendszer is. És ott a három további világújdonság: a jármű lefékezése vészhelyzetben, a vontatmánnyal tolatást segítő rendszer és a közlekedésitorlódás-asszisztens technikája.
Az új Passat tíz közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű benzines, illetve dízelmotorral érkezik – ezek a 120 és 280 lóerő közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Minden motorváltozat tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop), valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit.
Első ízben készül majd a Passat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtással: a 115 kW teljesítményű benzines TSI-t egy 80 kilowattos elektromos motor segíti – és persze a kívülről tölthető akkumulátor. Ez a modell 211 lóerős rendszerteljesítményével a Volkswagen eddigi legerősebb plug-in hibridjeként mutatkozik be, és akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású üzemben.