Kisalföld logö

2018. 01. 20. szombat - Fábián, Sebestyén -4°C | 6°C Még több cikk.

Így készül a Soproni sör - fotók

Gondolta volna, ha Németországban vásárol egy Heinekent, akkor nagy valószínűséggel Sopronban gyártott sört fog a kezében?

Hét év után ízvilágában nem, de külsejében átalakult a Soproni. A sörgyár ezen alkalomból fesztivált szervezett pénteken a soproni Fő téren, illetve a sajtónak megmutatták az üzem főbb egységeit.

- Sopronban a sörgyártás múltja immáron 120 éves, ugyanis az első terméket 1895-ben készítették el - kezdteKoch Bálint, a Heineken cégcsoport soproni egységének vezetője.

Látogatás a soproni sörgyárban - 2014


- A közelmúlt is szép eredményeket hozott, ugyanis másfél évtizede minden évben elnyertük a Monde Selection, nemzetközi minősítés aranyérmét. A vállalat egyik kiemelkedő - és névadó - terméke a Heineken, s ez is több szállal kötődik a városhoz. Ebből a sörfajtából hat országba exportálunk. Így a cseh, német, horvát, ausztriai fogyasztók is az itt készült terméket vásárolhatják meg.

Új arculat, régi minőség

Koch Bálint kifejtette, 250 embert foglalkoztatnak, s ők a város legnagyobb adófizetői. Arra pedig különösen büszkék, hogy 700 napja nem történt személyi sérüléssel járó üzemi baleset.

A folytatásban Peresztegi Ágnes, a Soproni márkamenedzsere elmondta: nagy mérföldkőhöz érkeztek, ugyanis hét évvel ezelőtt újult meg a márka, így elérkezettnek látták az időt, hogy új arculatot kapjon. A minőség természetesen változatlan maradt.

- A hazai piacon éves szinten egymilliárd darab fél literes Soproni palack kel el - tudtatta. - Ezzel pedig piacvezetők vagyunk. - Magyarországon egyébként 260 márka van jelen, ebből 20 terméket a Soproni ad.
Peresztegi Ágnes szólt az elért eredményekről, és arról is, hogy meglátásuk szerint köszönhető a siker.

A csapolásra is odafigyelnek

- Cégünknél folyamatos az innováció - folytatta. - Fontos, hogy a fogyasztó az vendéglátóhelyeken is megfelelő minőségű csapolt sört kapjon, így odafigyelünk a képzésekre. Emellett a reklámok, kampányok során törekszünk arra, hogy azok megmaradjanak az emberek emlékezetében.

A társadalmi felelősségvállalás során pedig hosszú évek óta támogatjuk a vízilabdát, vagy éppen a Tankcsapda együttest.
Mint megtudtuk, a kutatások során kiderült, hogy a fogyasztók Sopron leginkább a Tűztoronnyal kapcsolják össze, így az új címkén is hangsúlyos szerepet kapott.

Mint megtudtuk, a hagyományos italok mellett új piacot, illetve kihívást jelent az ízesített sörök megjelenése. Ez utóbbiak negyven százalékát nők fogyasztják, míg az előbbieknél ez az arány 25 százalék. S végezetül még egy érdekesség: hazánkban elsőként a Sopronin találkozhatunk az üvegben lévő sör tápértékének feltüntetésével.

Így készül a sör

Az értékelés után következett a gyárlátogatás. Elsőként azon üzemrészleget látogathattuk meg, ahol eldől minden, mégpedig az erjesztést. Hatalmas kádakban indul a négy hétig tartó folyamat, amely végén már kortyolhatjuk is az italt.

A habzó nedű árpából és vízből készül, élesztő hozzáadásával. A Soproni esetében ez kiegészül még kukoricával, amely a selymességét adja meg. S egy kis maláta is kerül bele, a keserűség végett. Ebből csak kevés kell.

Az alkohol mentes terméket kétféleképpen állíthatják elő: vagy forralással, vagy pedig megakasztják az erjesztést.

Amint véget ért az erjesztés, következhet a palackozás. Ezt már gyakorlatilag gépek végzik. A palackok mosásán át a címkézésen keresztül a csomagolásig.

Az automata odafigyel mindenre, így arra is, hogy az üvegekben a lezárás előtt ne legyen levegő. Mert ezt a sör nem szeretni.

Ami a csomagolás után a boltokba kerül, azt fogyasszák egészséggel és mértékkel.

Magyarország stratégiailag fontos a Heineken csoport számára, mivel a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. nemcsak az innovációban jár élen a csoporton belül, hanem több országot is ellát a csoport névadó termékével - mondta Joris Huijsmans pénteken az MTI-nek Sopronban.

A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója abból az alkalomból beszélt erről, hogy megújította a társaság legismertebb - piacvezető - belföldi márkáját, amelyet pénteken mutatott be a nyilvánosságnak Sopronban.

A vezérigazgató jelezte: a Heineken Hungária a múlt évhez hasonlóan az idén is árbevétel-növekedésre számít. Ennek mértékét azonban most még nem lehet megbecsülni, mivel azt számos piaci tényező - például a magyar gazdaság növekedése, és a bevezetett újdonságok fogyasztói fogadtatása is - befolyásolja.

Magyari Ákos pénzügyi igazgató közölte: tavaly a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 49,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez több, mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit.

A pénzügyi igazgató emlékeztetett: a múlt évi árbevétel döntő hányada a belföldi eladásokból származott. Ez 47,6 milliárd forintot tett ki. Az exportból származó árbevétel pedig 1,9 milliárd forintra rúgott. Ez utóbbit az idén növelni kívánja a cég - fűzte hozzá a vezérigazgató.

A múlt évben ugyanakkor némileg csökkent a társaság üzemi eredménye, mivel a kedvezőtlen piaci hatásokat, például az alapanyagok és a csomagolóanyagok árának növekedését, valamint a jövedéki adó - 10 százalékos - emelkedését nem tudta ellensúlyozni a cég. Az üzemi eredmény azonban így is meghaladta a 900 millió forintot 2013-ban.

Magyari Ákos beszélt arról: a társaságnál évente mintegy 2 millió hektoliter sört állítanak elő a soproni és a martfűi gyárban. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát Sopronban, a fennmaradó hányadot pedig a martfűi gyárban főzik. A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.-nek a magyar sörpiacból 30 százalékos a részesedése.

A cég mintegy 3 milliárd forintért vásárol a magyar mezőgazdaság által termelt alapanyagot. Pálfalvi Márta vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató azt hangsúlyozta: a múlt évben a belföldi piacon csökkent a sörfogyasztás.A

jövedéki adó emelése miatt pedig az olcsóbb, a gazdaságos árkategóriájú sörök nyertek teret a prémium kategóriákkal szemben. Így a belföldi piac értéke csökkent - hívta fel a figyelmet.

A pénzügyi igazgató hozzátette: a Heineken Hungária többek között azért is tudta növelni tavaly az árbevételét, mert egy új gazdaságos árkategóriába tartozó terméket vezetett be a piacra az előző évben, és ezt a terméket márkaként kezelte.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kalmár István: több voksot kaptunk, mint négy éve

Az eredmény nem az lett, amire számítottunk, de biztató, hogy több voksot kaptunk, mint négy éve -… Tovább olvasom