Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 13°C Még több cikk.

Végtelen gyermektartásdíj történet

Olyan gyermektartásdíjas ügy jutott el szerkesztőségünkhöz, amely feketén-fehéren mutatja a magyar jogrendszer hézagjait. Hiába született ugyanis több jogerős ítélet, a megítélt gyermektartási díj mégsem érkezik meg az anya számlájára.
Riportunkból nem csupán a hosszú éveken át húzódó per részletei derülnek ki, de az is, hogy valószínűleg tucatnyi szétment család járhat hasonló cipőben.

„Évek óta húzódik a gyermektartásdíj hercehurcánk, legutoljára 2005-ben született jogerős ítélet arról, hogy a férjemnek havonta 20 ezer forinttal kell hozzájárulni lányunk neveléséhez. Pontosabban kellene" – kezdte a Vasárnapinak egy megyénkben élő anya.

„1992-ben váltunk el, azóta szinte folyamatosan gondom adódott a tartásdíjjal. Több ügyvédet elfogyasztottam, akiknek a munkadíjára valószínűleg többet kiadtam, mint ami nagy ritkán befolyt a megítélt tartásdíjból. Kérdezem: az az anya, aki hónapról hónapra neveli a gyereket, s nem engedheti meg magának az állandó jogi csörtéket, még annyit sem tehet meg a jogrendszerünk tehetetlenségével szemben mint én?" – folytatta riportalanyunk.

Tizenöt éve tart

A Vasárnapihoz eljutatott, súlyos dossziét képező peranyagokból egyértelműen kiderül a végtelen „tartásdíj történet". A hivatalos papírok szerint az orvosi diplomával rendelkező apa bő másfél évig fizette a tartásdíjat – ez az összeg a '90-es évek közepén 2500 forintra rúgott –, pontosabban az őt alkalmazó munkahely vonta le automatikusan a fizetéséből a tartásdíjat abban a néhány hónapban, ameddig náluk dolgozott.

Úgy tűnik, itt meg is érkeztünk az első joghézaghoz. „A problémák akkor kezdődtek, amikor a volt férjem felmondott, s vállalkozóként dolgozott tovább. Innentől kezdve gyakorlatilag sehogy sem tudtuk a megítélt tartásdíjat bevasalni rajta – néhány kivételes hónaptól eltekintve –, hisz a maga ura lett, s vállalkozóként maga intézte a pénzügyeit" – mondta a győrzámolyi anya.

Apró, ám talán mégsem elhanyagolható mozzanat az ügyben, hogy '93 szeptemberében az anya levélben jelezte a Győri Városi Bíróságnak, hogy nem kap gyermektartásdíjat, mire 1996. január 15-én érkezett válasz a Győri Városi Bíróságtól. Ebben egyébként az anyát szólították fel, hogy számoljon be többek közt arról, miszerint „a kötelezett fizetett-e önként gyermektartásdíjat" vagy „amennyiben saját életkörülményeiben, illetve jövedelmi viszonyaiban az időközben eltelt hosszú idő alatt lényeges változás állt be, annak részleteiről tájékoztassa a bíróságot".

„Noha hivatalosan már ezt követően elindítottam a végrehajtási eljárást, de ez sem vezetett eredményre, mivel a volt férjemnek nem volt végrehajtható vagyona. A kilencvenes évek végén kénytelen-kelletlen alkut kellett kötnöm a volt férjemmel. Egy évre ugyanis külföldre költöztünk, de csak abban az esetben volt hajlandó aláírni a lányom vízumkérelmi papírjait, miután írásba adtam, hogy nem követelem a külföldön tartózkodásunk idején az elmaradt gyermektartásdíjakat" – folytatta az anya.

Több száz hasonló eset

A latin-amerikai szappanoperákba illő ügy 2005 júniusában folytatódott, amikor is a Győri Városi Bíróság újból gyermektartásdíj megfizetésére kötelezte az apát az anya újabb perindítási kérelme nyomán – konkrétan 20 ezer forintra –, aki 2006 áprilisáig utalta a szóban forgó összeget, majd ismét elapadt a pénz.

„Jelenleg ott tartunk, hogy tulajdonképpen nincs ügyvéd, aki elvállalja ügyünket, a végrehajtó pedig nem tud arra válaszolni, mikor kaphatjuk meg az elmaradt tartásdíjat. Mikor a sokadik ügyvédünk is feladta a reménytelen küzdelmet, az ügyvédi kamaránál azt tanácsolták, hogy miatt tegyek büntetőfeljelentést, de a BRFK II. Kerületi Rendőrkapitánysága rövid úton megszüntette a nyomázást" – folytatta az anya. A határozat a nyomozás megszüntetéséről szintén tartogat érdekes részeket. Például a rendőrség úgy fogadta el az apa betegségéről és kezeléséről szóló ambuláns lapokat, hogy közben főállásban egy kórházban dolgozott, dolgozik... Arra a kérdésünkre, hogy ezzel végleg elhalt-e az ügy, az anya úgy válaszolt, „most még nem.
Ez a lányom 18. születésnapjával következik be hamarosan" – hallottuk az anyától. Utánajártunk, hányi ilyen kacifántos üggyel kellett szembenéznie a Győri Városi Bíróságnak az utóbbi három évben.

„2005-ben 728 házasság felbontása iránti, 94 gyermekelhelyezés iránti és 315 gyermektartásdíj megállapítása iránti keresetlevél érkezett a Győri Városi Bírósághoz. Ugyanezen adatok 2006-ban 767, 114 és 301, 2007-ben 779, 133 és 294 keresetet takartak" – közölte a Vasárnapival dr. Sárközi Zsuzsanna, a Győri Városi Bíróság elnökhelyettese. „Amennyiben a gyermektartásdíj megfizetésére kötelezett fél önkéntesen nem tesz eleget a fizetési kötelezettségének, a jogosult kérelmére végrehajtási eljárás indul. 2005-ben 303, 2006-ban 293, 2007-ben 214 végrehajtási ügy indult ennek tárgyában. Amennyiben a végrehajtási eljárás nem vezet eredményre a jogosult a feltételek fennállása esetén gyermektartásdíj állam általi előlegezését kérheti. Ez azonban már a gyámhivatal hatáskörébe tartozik" – zárta szavait dr. Sárközi Zsuzsanna.

Egy biztos: tartás elmulasztásának vétsége miatt 2005-ben 50, 2006-ban 94 és 2007-ben 112 büntető eljárás indult a Győri Városi Bíróságon.

Az adóhatóság nem szólhat bele

„Magyarországon az APEH-nek nincs jogköre a magánkövetelések beszedésére. Az adók és illetékek mellett tetemes számú – körülbelül 80 jogcímű – köztartozás behajtása ügyében járhatunk el, de a gyerektartás értelemszerűen nincs ezek között, mert nem köztartozás" – válaszolta kérdésünkre dr. Horváth Szabolcs, az APEH regionális igazgatóságának szóvivője. Ezzel szemben Nyugat-Európa számos országában mind polgári, mind munkaügyi perek után a jogerős határozatok végrehajtását az adóhatóság végzi inkasszó segítségével.

Olvasóink írták

  • 17. Szilágyi Mária 2008. szeptember 04. 09:05
    „2002-ben váltam el volt férlemtől,a bíróság nekem itélte a gyereket aki akkor volt10 éves.Visszamenőleg 6hónapra megitéltek havi 5000ft-ot "gyerektartást" majd mivel hogy ezt sem fizette ,állami megelőlegezést kértem amit 3 évre meg is kaptam. 2008 januárban kaptam az utolsó gyerektartást, azóta semmi.Nem elég hogy ilyen kevés.de volt férjem ezt sem fizeti.Ki tudná nekem megmondani hová fordulhatok ebben az ügyben ?Mária”
  • 16. Gyermekpárti 2008. augusztus 22. 16:02
    „Ebben az országban válás után a kedves apukáknak miért csak jogaik vannak,kötelességük pedig nincs.Hisz nem az a szegény gyermek kérte az életét,ahhoz két ember kellett.Válás után sok "apa" ezt elfelejti.Próbáljon ő havi öt és tízezer forintból megélni,fedezni egy gyermek összes szükségletét! Ha ő nem fizet,ebből semmi bántódása nem esik,de ha a gyermek nem akarja vele tartani a kapcsolatot,akkor előáll a jogaival,van pénze ügyvédre,pszichológus elé viteti a gyermekét.Szerintem az ilyen apukáknak az elmeállapotát kellene inkább megvizsgálni,és igenis megbüntetni azért,hogy azt a kiszabott kis minimális össszeget is sajnálja a gyermekétől.Még az állatokban is benne van az az ösztön,hogy kicsinyeiről gondoskodjon!Akkor sok emberből ez miért hiányzik? Miért minden teher az édesanyákra hárul? Tőlünk megkérdezi-e valaki,hogy bírjuk még energiával,anyagilag,lelkileg? Az elvált apuka könnyen tud új kapcsolatot teremteni,a volt feleség minden gondot levesz a nyakáról!Nem az államnak kellene életerős,jó körülmények között élő apukák helyett fizetni!Az én volt férjem például mikor letelne a HAT HÓNAP,FIZET EGY HAVI GYERMEKTERTÁST,ÍGY MÉG AZ ÁLLAM ÁLTAL MEGELŐLEGEZETTŐL IS ELESNEK A GYERMEKEIM.Egy év alatt kétszer ez jó átlag?!Ebből neveljen fel valaki két beteg gyermeket!Az egész jogrendszer úgy,ahogy van nem ér semmit.Én úgy gondolom,mint felnőtt embernek,elsősorban kötelességeim vannak agyeremekeimmel szemben,majd azután a jogaim!!!”
  • 15. Don Kartács 2008. március 04. 08:48
    „Tanulni kellene olvasni és akkor nem tennél fel nevetséges kérdéseket, amelyeknek nincs értelmük, mert semmi nem vonatkozott arra, ami alapot adott volna ezek feltételére.

    A bíróság márpedig anyapárti, és ezt nem a gazdagabb rétegbe tartozó férfiakon gyakorolják többségében, hanem a közép és alsóréteget, akiknél tudják jól, hogy nem áll akkora tőke a háttérben, amivel egy ügyvédet meg lehet fizetni. Ha már itt vagyok azt is megkockáztatom, hogy a bíróság korrupt, hisz vagy az anya részére döntenek, vagy a gazdagabb réteg részére.”
  • 14. Bíróság 2008. március 03. 14:06
    „A Bíróság anyapárti????
    Erről tudnék mesélni.
    Apukának hatalmas vagyona ( ki is mutatható ), erre a Bíróság megállapít egy nevetséges tartásdíjat.
    Ehhez is 2 éves huzavona kellett.
    Azt pedig kerek perec megmondják, hogy az ember ne képzelje, hogy a megállapított összeget meg lehet emeltetni, hiába volt közben x százalákos infláció..

    Kedves Don Kartács! Vegye meg a gyereknek a ruhákat, cipőket, fizesse be az ovit,sulit, különórákat...
    Vagy ez annak a gyereknek nem jár, akivel nem él együtt az apucikája???”
  • 13. Don Kartács 2008. március 03. 14:01
    „Én őszintén megmondom : egy fillér tartásdíjat sem fizetnék, hanem csak a gyerek "költségeibe" szállnék bele természetbeni juttatásként, azaz vennék neki ruhát, később iskolaszereket, stb, de semmiképp sem tartásdíjat. Hogy miért?

    Könnyű mindig a férfiakat szidni, hogy mi vagyunk a legszemetebbek a földön. Tény és való, hogy ha egy pár elválik, akkor mindig a férfi lesz a legszemetebb a földön és tönkre kell tenni, ez egy 90%-os arányban jelenlévő mentalitás. Az ember hiába fizetne tartásdíjat, azt az anya vagy elkölti másra, vagy pedig eltünteti szó szerint. Másrészt meg senki se fogad válás után cölibátust, a nőnek lesz új pasija, x jövedelemmel, tehát az sem indokolja a tartásdíjat. A férfi is újra családot alapít, oda is kell a pénz. A nők többsége az apa ellen hangolja a gyerekét. Nyersen szólva, az apa is kellett, hogy legyen gyerek, ergo joga van a neveléshez. Ha megromlott a kapcsolat tény a gyerek szívja meg, de ne felejtsük el, hogy az anya az, aki megrontja többségében a férfi és a gyerek közötti kapcsolatot.

    Vannak kivételek, de ne felejtsük el, hogy azért nem kell álnok módon visszaélni azzal, hogy a bíróság anyapárti, és a bíróság szerint az apának csak kötelessége van, joga semmi. Szóval a tartás díj csak zsebmetszés és célszerűbb lenne arra kötelezni a szülőket bíróság által, hogy a gyerek költségeit együtt vállalják bármennyire is ölre mennek egymással.”
  • 12. Panni 2008. március 02. 18:58
    „Én is elváltam,az én férjem kifizette a gyerekek után teljessen a tartásdijjat,ezt ajánlom mindenkinek.Persze egy hátránya van....az exem ezekután leszarja( elnézést) a gyerekeit.”
  • 11. olvasó* 2008. március 02. 17:02
    „boldog apa! Gondolom nem 20-30 év házasság van a hátad mögött.:) Szívből kívánom,hogy a Te gyermeked soha ne tudja meg,milyen az élet,ha elvált szülők gyermekeként kell azt élnie!:) A többi hozzászólónak sem kívánok mást!”
  • 10. Gipsz Jakab 2008. március 02. 16:54
    „"boldog apa"! Kívánom, hogy pár év múlva ne szólj hozzá ilyen témához, elkeseredett "vasárnapi apuka"-ként. Azt a fázist, amiben most vagy én is átéltem anno. Csak annyit mondok neked: múló állapot! Kis naiva.”
  • 9. nagyanyó 2008. március 02. 16:30
    „Kedves boldog apa!
    Kívánom hogy sokáig tartson ezen boldogságod, és tudd megtartani a szerelmet, a tiszteletet amit érzel a gyermeked anyja iránt, és kívánom hogy a feleséged is tudjon tisztelni, és szerelemmel szeretni hosszú évek alatt.
    Tudjatok kompromisszumot kötni, és egymás sérelmein felülemelkedni.Ehhez sok meló kell.
    Van akinek sikerül van akinek nem. Van aki csak teherbe esve mutatja meg hogy ki is valójában,alkalmas vagy alkalmatlan anyának és van férfi aki az ital vagy más nő felé fordul a fentiek hiánya, sérülése miatt.
    Emberek vagyunk, tévedhetünk és tévedünk, változunk és az érzéseink is változhatnak.De a gyerekeink felé kötelességeink vannak, és a legfontosabb dolgunk, hogy szeressük őket annak ellenére hogy vmelyik fél hibájából a nevelésük félrecsúszik.
    Csínján bánjon hát a boldog apa azon kijelentésével : hogy egyszerű a megoldás...ha 10 év múlva is ezt írja valahol, akkor sok melót fektetett a házasságba és élvezi a gyümölcsét.”
  • 8. boldog apa 2008. március 02. 13:56
    „Egyszerű a megoldás: Nem kell válni, sőt: boldogságban kell élni, úgy mint én. 1 gyermek boldog apja vagyok! Ha 1 napig nem látom, már elvonási tüneteim vannak! Boldog családi életet kel élni!!!!!”
  • 7. Gab2000 2008. március 02. 13:02
    „Én csak azt mondom ritka az a feleség válás után aki nem uszít az apa ellen. Én is elváltam. Közalkalmazottként dolgoztam. Tehát vonták a béremből a tartásdíjat 16,000- ft-ból 5000 fix összeget bíró így döntött vagy az javadalmazás 20%.
    Aztán nyugdíjas lettem Ott szintén vonták az 5000 ft összeget.
    És egyszer csak jön a levél az Nyufig tól , hogy közel 400. 000 Ft hátralékom van és ezt kifizették a volt nejemnek és tőlem meg a nyugdíj 50% fogják vonni a gyerek tartás fejében meg a kiutalt összeg törlesztésére.
    Köpni nyelni nem tudtam mivel én ismertem a határozatot és pluszban utaltam pénzt a volt nejem bankszámlájára szerencsére ezt tudtam igazolni.
    Felhyvtam a Nyufigot hogy a f...szomban van ez (ráadásul karácson yelött pár nappal) Azt mondták, hogy felülvizsgálták a dossziémat és megállapították, hogy ŐK rosszol csinálták és kész nem tehetek semmit. Mondtam nekik hogy én kifizettem a a pénzt a volt nejemnek. Őket ez nem érdekelte át passzoltak a jogi osztályra. Ott azt mondták, hogy nem érdekli őket az ügy.
    Berohantam a bíróságra mert a törvény szerint a végrehajtást fel lehet függesztetni amennyiben nem találja az ügyfél jogosnak. Ott pár sorban leírtam a tényállást. És 3 órán belül mivel eléggé kioktató voltam a végrhajtási osztályon az ügyeletes bíró felfüggesztette a letiltó határozat végrahajtását 60 napra. És kértze hogy igazoljam azt, hogy én kifizettema különbséget.
    Én ezt megtettem 24 órán belül tételesen.
    Közben a bíróság át faxolta a bírói végzést a Nyufug jogi osztályára, amit felhívtam és köpni nyelni nem tudtak, hogy lehetet ezt megcsinálni.
    Bíróság berendelte a nejemet egyeztetésre aki első körben azt mondta, hogy én ne utaltam neki, de amikor megkérdezték, hogy tuti a dolog akkor azt mondta, hogy ja tényleg valami kis összegeket kapott.
    A lényeg a 400000 ezret azonnal elköltötte. Azt meg már a NYufig a törvény szerint nem követelheti vissza.
    Aztán meg kezdődött ez egyeszkedés és kiderült, hogy "én marha" 14000 ft túlfizetésbe vagyok. Na ezek után meg észnélkül kezdett el hívni a nyufig, hogy most mi lesz a kiutalt 400000 ft-al, mert nem tudják a feleségemtől vissza szedni. Ezek után meg én mondtam nekik hogy szarok a dologra a hibázó ügyintéző meg kifizetheti, mert van rá lehetőség és én itt befejeztem velük a párbeszédet.

    Ja és én mint apa(ÁK) ráadásul mindíg fizessek mint a katonatiszt úgy hogy bizonyos körülmények végett a gyereket sem láthattam.
    A gyám hivatal hivatalos helyiségében nyilatkozta azt költözése után, hogy nem adja meg az új címét.
    Na így hogy lehet kapcsolatot tartani?
    Ja amikor a gyerek meg büncselekményt követett el azonnal keresett, hogy segítség kell és én mit mondjak a gyámhivatalban.
    Szar dolog a válás de az így van és a gyerek issza meg a levét majdnem mindíg.
    Minden válás egy kis tragédia. Csak a feleségek elfelejtik néha azt, hogy apára is szükség van és nem elvadítani kell a gyereket az apától hanem a közelbe engedni, mert ha elvadítják a kötelezőn kívül nem igen fognak plusszot adni a gyereknek vagy esetleg az anyának.
    A bíróságok is eléggé anya centrikusak, de ezt nem akarom ecsetelni”
  • 6. szintén apuka 2008. március 02. 13:00
    „Én is elhagytam a gyermekem anyját de én tisztességesen fizetem a tartásdíjat a mai napig. A tartásdíjon felül fizettem a ruhatárt, iskolatáskát, nyaralásokat, nyelvtanfolyamot.Mindig tartottam a kapcsolatot a gyermekemmel....de
    most sajnos ott tartunk hogy már nem is akar jönni a gyerek..vagy nem mer , de inkább így nevelte a volt élettársam ..sajnos.
    A gyerek eszközzé vált neki, ellenünk hangolta , megszabta hoyg mikor lehet apához menni, és ebből az lett hogy nem kiváncsi a családomra,nagyszülőkre sem a gyerek.Én is végig mentem azon hogy nem engedte a 2 hetes láthatást, és karácsonykor sem láthattam a gyereket.
    Én meg végignéztem ahogy tönkre megy a gyerekem, és nem tudtam semmit sem tenni, és nem segített senki (ügyvéd,bíróság,gyám).
    A tartásdíjat is végignézem hogy hogyan "szórja" szét a gyermek anyja, pedig az összeg felét szívesen lekötném a későbbiekre (lakás, tandíj) de ezt a törvény nem engedi meg.Számomra érthetetlen hogy miért nem kell elszámolni a pénzzel....Az apának joga nincs, és a bíróság anya párti ritka esetben itélik oda az apának a gyereket.Szokásjog alapján pedig megítélik a 2 heti hétvégi láthatást (egyezség hiányában) pedig ugyanúgy jogom van gyerekhez, akár hétköznapokon is!!!!
    Belefáradtam, és már csak abban bízom, hogy valamikor "megjön az esze" a gyerekemnek, és normális felnőtt kapcsolatot tudunk kialakítani a saját gondolkodása alapján.
    Azért írtam le ezt, mert igenis vannak "rendes apukák" is!”
  • 5. Bátri Ibolya 2008. március 02. 12:39
    „Hát igen! Ez a hosszu procedura nekem is ismerős! Három kisgyermekkel váltam el már 18 éve. Volt férjem akkor már "vállalkozó" volt, 3 gyerekre akkor össz. 3000 ft volt. 1-2évig fizetett csak...aztán semmi!Végrehajtásból, örökségből valamit teljesitett. Aztán 11-12 éve semmi...gyerekeket sem látogatta.Én nem hagytam...feljelentettem többször. Eredmény: 1 év börtön! Inkább ült, minthogy fizetett volna!Azóta sem fizeti a 10.000 ft tartásdijat. Jelenleg körözik.. A 12 évi pereskedés véget fog érni, mert kisfiam idén végez. Természetesen a "fillérekből" összejött kb. 1 milliót soha nem fogom megkapni!
    Sajnos a magyar törvények mindezt lehetővé is teszik!!
    Annakidején még a közös lakásunkat is árverezték különböző tartozásai miatt! Igy gyermekeink lakhatását is kizárólag én biztositottam!(pedig a használatijogért fizettem, amit nem vett senki figyelembe!)
    Szerencsére a sok nélkülözés ellenére gyermekeimből nagyszerü felnőttek lettek! Számomra a világ legjobb gyermekei! És csak sajnálom apjukat,hogy ezt nem tapasztalta soha!
    Sajnos nem csak az apák hagyják el gyermekeiket, de még az az "állam" sem áll mellettünk! Törvényeink lehetőséget adnak az ilyen embereknek , hogy megússzák a felelősségrevonást!! Ezen tényleg változtatni kellene!!!
    Üdv: Ibolya”
  • 4. delfin1 2008. március 02. 12:29
    „Dió! Le a kalappal előtted!!! Ezt komolyan mondom neked. Te egy kivételes egyéniség vagy aki imádja a gyerekeit, ex felesége viselkedése ellenére is. Igazán megérdemelnéd, hogy tiszteljen volt feleséged és gyerekeid ne húzza ellened. Ilyen férfiból kevés van mint amilyen te vagy!!!!!!!!!”
  • 3. Cseter János 2008. március 02. 10:16
    „Mig a nyomtatott Kisalföld volt csupán az egyetlen hírközlés ebben a megyében csupán a valóság töredéke juthatott el az olvasókhoz. Itt viszont bár ki megírhatja a valós eseményeket! Persze a közreadással sem fog semmi történni az biztos! Ugyan is nem csupán a joghézag az amire lehet hivatkozni, hanem az ügyintézők hozzáálása a leg kirívobb, s türhetetlen! Egyenlő a hivatali visszaéléssel, amit a hasonszőrű hatóságok nem üldöznek! Sőt betartanak a jogát és igazát keresőknek! Erre jó az immár eget verő perköltség kiszabási körűlményeik is! Az, hogy gyermektartási díj nem fizetés, vagy nyugdíj lopás történt egyre megy e rendszerben! Lényeg, hogy az "állami költségvetés" az ezek miatt ne sérüljön, és az csak gazdagodjon! A jogalap az nem publikus e téren! Hisz a törvényalkotók nem vonhatók felelőségre.”
  • 2. Dio 2008. március 02. 08:57
    „Delfin! Az általad leírtakkal nagyobb részben egyetértek. A probléma nem a gyerekekkel van, hanem a szülőkkel. A válást egy megromlott párkapcsolat idézi elő. Ezt követően a szülők saját érdekeiket előre tolva egymáson szeretnének "elégtételt" venni a válás előidéző okokért. A gyerek ilyenkor az utolsó. Megértem az elvált férfit ebben az esetben ha vállalkozó lesz, természetesen ez nem általános. Ezt azért írtam le mivel ez a tapasztalatom. Személy szerint én is elvált ember vagyok. Én a gyerekeimtől megkérdeztem, kivel szeretnének továbbiakban élni. A döntésüket tudomásul vettem. A gyermektartásdíjat havonta több mint 100.000.- Ft-ot fizetem. Mit kapok érte? Annak ellenére, hogy közös megegyezéssel váltunk el... A gyerekeket még a kötelező láthatás (2 hetente sem kapom meg) Az édesanya engem és családomat mindennek elmond.... A gyerekeket tiltja tőlem... egyáltalán nem engedi el őket... (lásd a fentiek szerint) A gyámhatósághoz ha odafordult az ember, a végén saját maga lett a hibás, ha pedig önbíráskodtam, nem vittem vissza a gyerekeket időben engem büntettek meg.... A gyerekek jól érzik nálam magukat itt születtek, szeretnének máskor is eljönni a kötelező láthatáson kívül... Ezek után a férfiaknak mihez van joguk????? Úgy gondold át, hogy szereted gyerekeidet! A bíróságnak és a gyámhivatalnak talán a gyerekeket kellene nézni, azonban az ott dolgozók számára minden ügy csak papír!!!!”
  • 1. delfin1 2008. március 02. 08:12
    „Szormorú tény, hogy a gyámhatóság nem tiltatja jogerősen a fizetésekből a gyerektartást. Minden másba a gyerekek jogát végdik! Egy gyerekre egyébként sem elég a megállapított gyerektartási díj. Az a gyerek vállás után is megérdemli hogy szeresse az apukája és gondoskodjon róla. Azért nemártana utána nézni, hogy akik válnak azok a férfiak miért vannak utána , munkanélküli segélyen és mért jelentetik át magukat létminimumos bérre. Ezen kellene változtatni! Nem a gyerektől válnak meg az apukák, csak a feleségtől. Tisztelet a kivételnek, mert ismerek olyat aki imádja a gyerekét és eszébe sem jut, hogy a feleségével kitoljon, mert tudja, hogy akkor annak anyagilag a gyereke érzi hátrányát. Enné pedig ő jobban szereti gyermekét. Elnézést kérek azoktól akikre ez nem vonatkozik, mert nem szeretnék általánoskodni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

GYSEV - Kartellgyanúba keveredett szerelvények

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hetek óta a Magyar Vasúti Egyesületnél és tagszervezeteinél, a… Tovább olvasom