Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Győrbe is megérkezett a megújult Isuzu D-Max!

A dízelmotorjairól méltán híres Isuzu már Magyarországon is képviselteti magát. (x)
A dízelmotorjairól méltán híres Isuzu már Magyarországon is képviselteti magát. A D-Max nevű pick-up a világon már több mint egymillió példányban elkelt, nem kérdés, hogy hazánkban is meghatározó szereplője lesz a pick-up piacnak.

Az 1916-ban alapított Isuzu Motors, Japán legelső és ezzel együtt természetesen a legrégebbi autógyára. Az Isuzu az elmúlt 70 év során a cég legfőbb erőfeszítéseit a dízelmotorok és a dízeltechnológia alapos tanulmányozásának, és fejlesztésének szentelte. Történelme során az Isuzu úttörő szerepet játszott a technikai innovációkban a dízelmotorok terén, szállítottak és szállítanak motort az Opel, a Chevrolet, a GMC, a Renault és Humvee és a Hummer járműveibe.



Beszállítói az amerikai hadseregnek ugyanúgy, mint neves hajógyáraknak. A világ nem atommeghajtású tengeralattjáróinak nagy részében szintén Isuzu motorokat használnak. A főként Ázsiában piacvezető teherautók és buszok mellett az Isuzu szép sikereket ért el 2003-ban bevezetett pickupjával, amelyet immár a világ 95 országában - köztük Magyarországon is - forgalmaznak.

Próbálja ki Ön is Győrben a Fehérvári út 81. szám alatt.

KMI Autóház Kft.
Tel.: 06-96/518-915, 06-20/235-6965
www.isuzugyor.hu, info@isuzugyor.hu

Tesztvezetéssel egybekötött bemutató: 2010. november 13. (szombat)
Hazánkban persze eddig is jelen voltak az Isuzu dízelmotorjai, melyeket autósok ezrei (ám annál kevesebb szerelő) hajtottak és hajtanak ma is öreg Kadettekben, Astrákban, Opel Campokban.

Az Isuzu motorokkal szerelt járművek megbízhatósága a használt piacon is keresetté teszik a velük szerelt autókat.

Szóval terepjáró, dízelmotor (és egyben takarékosság), haszongépjármű és megbízhatóság. Ezekben erős az Isuzu, ezért is volt kézenfekvő, hogy be kell szállni az oly népszerű pick-upok piacára – természetesen egy B kategóriás jogsival vezethető autóval, a D-Max-al. Persze ez csak itthon számít újdonságnak, hiszen Távol-Keleten már 2002 óta hódít.



A D-Max egyszerre munkaeszköz és szabadidő autó. A kapcsolható összkerékhajtás, a háromféle karosszéria-kivitel, valamint az erőteljes 2.5 és 3.0 dízelmotorok sok feladatra alkalmassá teszik. Három tonnás vontatási kapacitásának köszönhetően nagyon sok mindenre használható.

Menetpróbánk eleje közúti szakaszokat tartalmazott, ami alatt kiderült, hogy a D-Max meglepően halk. Konkurenseinél jóval csendesebb volt, az utasterébe jóval kevesebb zaj szűrődött be. Ráadásul nem csak a szokásos, 2,5 literessel, hanem egy háromezres dízellel is lehet kérni a D-Maxot, noha a kisebb motor is jól boldogul a nagy vassal. 136 lóereje kevésbé, de alacsony fordulaton ébredő, közel 300 Nm-es nyomatéka szépen megbirkózik a tömeggel, a nagyobbik erőforrás már egészen fickósan mozog 163 lovával és 360 Nm-ével. A közel vadonatúj kocsikban mindebből annyit lehetett érezni, hogy kulturáltan járnak, és négy fővel „terhelve" is könnyedén mozgatják a pick-up-okat.

A kocsi azonban terepen érzi igazán otthon magát. Meredek emelkedőkön is könnyedén felmegy, méghozzá úgy, hogy nem érünk egyetlen pedálhoz sem, lejtőn pedig elképesztő erővel tart vissza a fék használata nélkül is. A futómű érezhetően ide lett kitalálva.



A különböző terepgyakorlatok éles próbáján akadály nélkül vette az autó a látszólag legvadabb emelkedőket, lépcsőket, dőléseket és lejtőket. Volt olyan feladat, ahol becsuktam a szemem, annyira megijedtem, de szerencsére annyira nem, hogy fékezzek. Megtanultam azt, hogy lehet kettesből indulva (felezővel) felpöfögni az 50 fokos emelkedőn, majd lecsorogni ugyanott egyesben úgy, hogy szinte merőlegesen zuhan az autó. Félelmetes, ahogy megy vakon az autó, a tulajdonos megkönnyebbülésére mindenhová lábon érkeztem meg. Első terepszöge 34,6 fok, hátsó terepszöge 21,3 fok, gázlómélysége 400 milliméter, maximális dőlésszöge 49 fok.

Az Isuzu D-Max a nyolcéves karrierje során be is gyűjtött jó néhány elismerést. Például: „A legtakarékosabb összkerekes pick-up" az Auto Bild 2009 júniusi számában megjelent teszt szerint. 2008 után 2009-ben is elnyerte „a legjobb összkerekes a pick-up kategóriában" címet a Fordulatszám című osztrák tv-műsor és magazin nézőinek döntése alapján. 2007-ben túlszárnyalta az üzemanyag-fogyasztás addigi világrekordját, amit 2006-ban szintén egy gyári D-Max állított fel. 4,34 l/100km fogyasztást ért el az egész Nagy-Britanniát átszelő, 1373 km-es tesztúton, amelyet egyetlen tank üzemanyaggal tett meg, sőt, nem is apasztotta ki, hiszen csak 60 litert kortyolt le a 76 literes tartályból. 2009-ben győzött a dízel pick-upok között a Dakar-ralin, és 11. helyen végzett a személygépkocsi kategóriában, illetve az amatőr mezőnyben is szerzett egy kupát.



Mindent összevetve a D-Max jó munkatárs lehet, és a statisztikák szerint a megbízhatósággal nem lehetnek gondok. Az árlista a szimpla kabinos verzióval 3 899 000 Ft + ÁFA-tól indul, egy dupla kabinos felépítményért nettó 5 099 000 Forintot kell leszurkolnunk.

Tesztvezetéssel egybekötött bemutató: 2010. november 13. (szombat)

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közmeghallgatás a megyei közgyűlésen

A megyei közgyűlés november 26-án (pénteken) 9 órakor tartja következő ülését a hivatal földszinti… Tovább olvasom