Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

A Nádor aluljáró a dugók ellen hat

Győr - Ha nem épül meg három éve a Nádor aluljáró, használhatatlanná vált volna a Szent István út. A buszok viszont nem használják, mert kanyarodáskor alig férnek el.

Három éve, 2006. július 21-én adták át a forgalomnak a Nádor aluljárót. Az akkori önkormányzati ciklus első számú beruházása csaknem négymilliárd forintba került, és a város vasút általi megosztottságát volt hivatva csökkenteni. Ilyen nagy közlekedési fejlesztés a rendszerváltás óta nem történt a megyeszékhelyen.


Csökkent a híd forgalma

Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet munkatársa úgy véli, az aluljáró beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az első másfél évben 18–20 százalékkal csökkentette a Baross híd forgalmát. Azóta ez az előny eltűnt, annyival több autó közlekedik a városban. ˝A Nádor aluljáró nélkül csúcsidőben a Baross hídtól a Szigethy Attila útig állnának az autók, a Szent István út pedig használhatatlan lenne˝ – hangsúlyozta a szakember.

A beruházás – és a Tihanyi úti jelzőlámparendszer 2007-es átalakítása – nyomán teljesen átalakult a környék forgalma. Ötödével többen veszik igénybe az Eszperantó és az Álmos utcát, a Mészáros Lőrinc és az Eszperantó utca csomópontja pedig megérett arra, hogy jelzőlámpák kerüljenek oda.

˝A Nádor aluljáró nélkül csúcsidőben a Baross hídtól a Szigethy Attila útig állnának az autók, a Szent István út pedig használhatatlan lenne.˝


Több érv szólt ellene

Ugyan korábban volt róla szó, de menetrend szerinti buszok nem használják az aluljárót. Bognár László, a Kisalföld Volán forgalmi és kereskedelmi igazgatóhelyettese szerint a helyi tömegközlekedés júniusi átalakításakor lett volna lehetőség, hogy bevonják a vonalhálózatba, de sokkal több érv szólt ellene. Ezek közé tartozik, hogy a rendkívül nagy forgalmú Tihanyi Árpád utat nem akarják tovább terhelni, elég, ha a helyközi buszok egy része azon halad. További gond, hogy a belváros felőli oldalon, a kamarai székháznál a szűk kanyarodási ív miatt a nagy járművek csak úgy tudnak jobbra fordulni, ha belógnak a szomszédos sávba is, ami balesetveszélyes helyzeteket eredményezhet. A helyközi, távolsági buszok közül a szigetközieket és a budapestieket azért sem terelték az aluljáró felé, mert akkor kimaradna a bútorbolti megállóhely.

Olvasóink írták

  • 13. PrettyWoman 2009. július 24. 11:16
    „Igazad van, de akkor is jobb lenne annyi buszt az aluljáró felé terelni, amennyit csak lehet. És nemcsak a terhelés miatt. Iszonyú dugók vannak ott 4 óra körül. Mivel elsőbbséget kell adniuk kétszer is, alig tudnak felmászni a hídra. Arra laktam sokáig, ha alárendelt útról akartam kanyarodni, rengeteget kellett várni csúcsidőben.”
  • 12. Freehill 2009. július 23. 19:44
    „Amúgy 1-1 járat eddig is közlekedett a Nádor aluljárón. Június előtt a 17Y (napi 2 db), az új vonalhálózatban pedig a 15-ös (napi 6 járat) és a 11E (tanítási napokon 5 db + visszafelé 7 db) az aluljárón megy át! A szűk kanyarodási ív inkább akkor jelentene nagy problémát, ha a Baross hídhoz hasonló mennyiségű busz menne errafelé, de néhány járattal semmi gond nincs.”
  • 11. Freehill 2009. július 23. 19:35
    „PrettyWoman #9: a Baross híddal kapcsolatban korábban az merült fel, hogy az autókat tiltják le róla, így tehermentesítve a régi hidat, és egyúttal segítve a közösségi közlekedést! A buszoknak viszont nagyon fontos, hogy itt kelhessenek át, mivel pl. egy Sárás-Kismegyer busz a Nádor aluljáró felé kikerülné a város központját, ami elfogadhatatlan lenne pl. a sárásiak számára. Más buszokat nyugodtan el lehetne terelni arrafelé (pl. 1, 2), csak a többség számára felesleges kerülő lenne, növelné a menetidőt, és ritkítani kellene a járatokat, hogy beleférjenek a teljesítménykeretbe. A 23-ast mondjuk szerintem nyugodtan át lehetne vinni Marcalváros felől, viszont akkor meg a Lidl miatt lenne nagy panaszkodás, hiszen ha a busz átmegy az aluljárón, nem tud megállni a szervizúton, az új áruház melletti megállóban. Összetett kérdés ez, de a Nádor aluljáró alapvetően az autósok számára megfelelő. Mondjuk a jocó123 által #5-ben írtak viszont jogosak.”
  • 10. Freehill 2009. július 23. 19:27
    „PaPa #8: "Amennyiben meg a buszvezető nem tudja bevenni a kanyart akkor nem szabad alkalmazni."

    Van olyan kereszteződés, ahol jogos a véleményed. De azért ne mondd, hogy akármilyen szűk ívben el lehet kanyarodni, a fizika törvényeit a legügyesebb buszvezető sem tudja legyőzni!”
  • 9. PrettyWoman 2009. július 23. 11:42
    „Ombi! Igazad van. Annyit töprengtem én is már ezen, hogy miért nem arra járnak a buszok, miért azt az öreg, szerencsétlen Baross-hidat terheljük még mindig annyira. De hát akkor ez volt az oka, hogy a busz nem bír bekanyarodni. Én is azt gondolom, hogy amikor tervezték, azzal nem számoltak, hogy nemcsak személygépkocsik meg biciklisták, hanem buszok és teherautók is használni fogják?
    Hisz pont arról volt szó annak idején, hogy a Baross hidat kell tehermentesíteni, azért épült. Sőt, úgy hallom, nemsokára már csak gyaloghíd lesz a Baross hídból. Akkor most mi lesz, építünk egy új hidat a buszoknak? Nevetséges. Már megint meghaladta a szekér a szamarat.”
  • 8. PaPa 2009. július 23. 08:54
    „A Tihanyi Árpád utat nem a város lakók szűkítették le hanem megint valami agyament tervező aki a Széchenyi teret is. Sikerül Győrt úgy tönkre tenni, ahogy van. Egy élhető várost tesznek tudatosan tönkre ezek a városért szenvedő város atyák (csak sajnos a hanyag apára hasonlítanak). Tönkre tették a belváros közlekedését minden vásárolni szándékozó kikerüli, mert a közlekedés úgy van kialakítva, hogy könnyebb megközelíteni és parkolni a bevásárlóközpontoknál. Szándékosan és tervszerűen tönkreteszik a tömegközlekedést, mert lassan rákényszerül az ember, hogy gyalog járjon minden hová mert nincs 20 meg 30 perce kivárni a buszokat. Amennyiben meg a buszvezető nem tudja bevenni a kanyart akkor nem szabad alkalmazni.”
  • 7. Goldmund 2009. július 22. 22:23
    „Nem egy és nem kettő olyan út van Győrben, ahol menetrendszerinti buszok közlekednek és kanyarodáskor "a nagy járművek csak úgy tudnak jobbra fordulni, ha belógnak a szomszédos sávba is". Itt egyébként egy olyan útszakaszról beszélünk, ahol egyrészt minimális a forgalom, másrészt jól belátható minden irányból, harmadrészt a szembejövők az előtte levő kanyar miatt amúgy sem hajthatnak gyorsan.
    Talán ha a Kisalföld Volánnál nem a kifogásokat, hanem a megoldásokat keresnék, jobban működne a tömegközlekedés.”
  • 6. ombi 2009. július 22. 21:09
    „"szűk kanyarodási ív miatt a nagy járművek csak úgy tudnak jobbra fordulni, ha belógnak a szomszédos sávba": NEVEKET kérek: ki tervezte, ki hagyta jóvá, ki vett fel érte prémiumot, ki az, aki meg akarja még ma is magyarázni, hogy ez így jó?!
    És ha megvan a névsor, beültetni az összes csibészt egy-egy busz vezetőülésébe, és addig járatni ott őket, amíg meg nem tanulják: utat úgy tervezünk, hogy közlekedni lehessen rajta!”
  • 5. jocó123 2009. július 22. 18:30
    „Pedig az autóbuszpályaudvarról induló buszok nem hagynának ki semmilyen megállóhelyet, akár a Szigetközbe, akár Budapestre, akár Gönyü felé mennének! A Volánbusz autóbuszai rendszeresen használják az aluljárót Budapestfelé menet.”
  • 4. Imcsi 2009. július 22. 16:14
    „moderálva off”
  • 3. Imcsi 2009. július 22. 16:09
    „moderálva off”
  • 2. okostojas007 2009. július 22. 15:58
    „moderálva off”
  • 1. demeter 2009. július 22. 15:30
    „moderálva off”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénz könnyűzenére

A kulturális tárca a minap tette közzé az idei PANKKK-pályázat eredményeit. Tovább olvasom