Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

Mazda MX-5: Egy jelkép fejlődése

Az első Mazda MX-5 óta a Mazda újraalkotta az elérhető, élvezetes autózást kínáló kocsi fogalmát.

A Mazda az elmúlt 16 esztendő során folyamatosan továbbfejlesztette az első generáció klasszikus koncepcióját, s az idei Genfi Autókiállítás alkalmával az MX-5 immár harmadik generációja ünnepelhette világpremierjét.

Ló és lovas egysége

A Mazda MX-5 mindig is a japánul „Jinba Ittai", azaz „a ló és lovasa közötti egység" megtestesítőjének számított, ami egyben a vezető és Mazda MX-5-öse közötti viszony találó leírása is. Mint minden eddigi változat esetében, ezúttal is a „Jinba Ittai" volt a harmadik generációs Mazda MX-5 kifejlesztésének alapelve. Az eredmény pedig egy elődjét jelentős mértékben túlszárnyaló jármű, amely azonban megőrizte eredeti alapkoncepcióját, ami világszerte oly népszerű autóvá tette.

Újjávarázsolt külső

Az új Mazda MX-5 külső designja elődjéhez hasonlóan az élvezetes és modern formavilág kombinációja. Orrán és hátulján olyan korszerű stílusjegyekkel varázsolták újjá, amelyek egy modern, könnyű roadster tiszta funkcionalitását és egy vérbeli Mazda sportkocsi atletikus masszivitását közvetítik. A belső teret az „egységben az autóval" intim hangulatot sugárzó egyszerű funkcionalitás és a magas szintű kidolgozással párosuló kényelem jegyében alkották újjá. T-alakú kialakítása a műszerfalat sajátosan egyesíti a középen húzódó kardánalagúttal. A kapcsolók, műszerek és kezelőelemek könnyen leolvasható és használható elrendezésben szerepelnek. A vezető előtti műszeregység öt fémkeretes, könnyen leolvasható számlappal és mutatókkal kialakított, a közvetlen ráeső fényben is jó láthatóságot biztosító, polarizált üveggel borított körműszert tartalmaz.

Ízlés szerint

Az új Mazda MX-5 nyolcféle külső színt (piactól függően) és három egyéni kárpitcsomagot kínál. Az alapmodellek matt ezüst fémhatású berakásokkal díszített, ízléses fekete szövetkárpitozással készülnek, míg a magasabb felszereltségi szintű modellek sárgásbarna és fekete kombinációjú bőrbevonatú üléseket, műszerfalat és ajtókárpitokat vagy pedig egyszínű fekete bőrkárpitozást kínálnak.

Fejlett megoldások

A korábbinál jelentősen szilárdabb karosszériaszerkezet érdekében a Mazda új generációs sportkocsiinak felépítését alkalmazva, az új Mazda MX-5 műszaki alapjai magas szintű biztonsági rendszerekről gondoskodnak. Újdonság a két ülés háttámlájába épített oldallégzsák. A kényelemet a hátfalra épített három rakodórekesszel növelték, a vezetőülés támláját és a kardánalagút utas felőli oldalát egy-egy zsebbel egészítették ki, míg az ajtózsebekbe palacktartót, a váltókar mögé pedig két italtartót építettek. Nyitott tetővel autózva két új felszerelés teszi komfortosabbá az autót: új, derékmagasságban elhelyezett nyílásokból áramlik a meleg vagy hűs levegő az utastéren át, miközben a huzatot és a függőleges légáramlatokat megakadályozó, ülések mögötti légterelő hálóval borított felületén át bizonyos mennyiségű levegőt az utastérbe enged.

Akár 160 lóerővel

A Mazda MX-5 modelleket a Mazda MZR-családjából származó két új motor hajtja: az 1,8 literes benzines mellett egy erőteljes 2,0 literes benzines, amely 160 lóerő legnagyobb teljesítményét 6700-as, míg 188 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 5000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. Mindkét erőforrás első-középső elrendezésben, hátsókerék-hajtással és érzékeny gázreakciókat és élvezetes vezetést biztosító motortartó vázzal kerül a motortérbe. A Mazda új fejlesztésű hatfokozatú manuális sebességváltója minden piac kínálatában kiegészíti az ötfokozatú manuális váltót, s mindegyiküket a csekély erőkifejtéssel rövid kapcsolási utakon végrehajtható váltások jegyében alakították ki. Egyes piacokon egy fejlett hatfokozatú automatikus váltómű is kapható lesz.

Gyors reakciók

A vezető és az új Mazda MX-5 közötti lehető legszorosabb egység érdekében a mérnökök lineáris, pontos és kiszámítható reakciókat biztosító futóművet fejlesztettek ki. Mindezt a Mazda MX-5 könnyű, ám szilárd karosszériaszerkezete, 50:50 arányú első-hátsó tömegeloszlása, hosszabb tengelytávja, szélesebb nyomtávjai, kettős keresztlengőkaros első, illetve új fejlesztésű, tökéletesített geometriájú multi-link rendszerű hátsó felfüggesztése segíti. A karosszéria gyorsítás és fékezés alatti nem kívánt billenéseit hatékonyan mérséklik a lengéscsillapítók és a bukó-, illetve süllyedő mozgásokat gátló geometriai kialakítások. A fogasléces szervokormány gondos hangolása lágy kormányreakciókat és az útról érzékeny visszajelzéseket biztosít. A Mazda MX-5 fékrendszerét úgy tervezték, hogy rövid pedálút mellett közvetlenül a pedálerőben érzékelhető érzékeny visszajelzésekkel és lineáris karakterisztikával szolgáljon. A Mazda MX-5 ennek érdekében elöl nagyobb, szilárdabb nyereggel ellátott belső szellőzésű, míg hátul masszív tömör tárcsafékekkel készül, amelyeket kevésbé rugalmas fékcsövek és nagyobb méretű fékrásegítő egészít ki.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező lesz az ellenőrzött guminyomás

Kötelezővé teszik az új autókban a gumi nyomását jelző műszert az Egyesült Államokban 2008-tól. Tovább olvasom