2017.06.13. 08:25
Az új IC-kocsik klímája rosszul vizsgázott Sopron és Budapest között
Az Osztrák Szövetségi Vasúttársaságtól (ÖBB) tavaly vásárolt IC-kocsik klímája sokszor nem működik. A vonaton nem nyithatóak az ablakok, az utasok levegőhiányra panaszkodnak. A GYSEV Zrt. vizsgálja, mi okozza a klímák gyakori hibáját, egyedi kérelmek alapján pedig a társaság visszafizeti a pót- és helyjegy árát.
"Az utóbbi időben sokat utaztam InterCity-kocsikban Budapest-Sopron vonalon. Az újonnan üzembe állított IC kocsik légkondicionálója kritikán aluli, folyamatosan tönkremennek. Az utasok közül többen rosszul lettek, esély sem volt a szellőztetésre" - kezdte Nagy Balázs. A szituáció melegebb tavaszi délutánon is kellemetlen, nem beszélve a közelgő nyári kánikuláról.
Szauna felárért
"A kalauz mindig feljegyzi a problémát. Akadt olyan ellenőr, aki viccelődött, hogy felárért szaunát adnak. Adott helyzetben ezen mosolyogtunk. Más kérdés, hogy 655 Ft-os pótjegyért nem ilyen szolgáltatást várnak az utasok, főleg nem rendszeresen" - zárta szavait Nagy Balázs. Az Olvasónk által ecsetelt helyzetet többen felvetették a GYSEV Zrt. hivatalos Facebook-oldalán is.
A soproni székhelyű vasúttársaság tavaly év elején jelentette be, hogy 26 használt InterCity-kocsit vásárolt az ÖBB-től. Az új szerzemények felújításán több hónapon át dolgoztak a szakemberek. A 11 fülkével és 66 ülőhellyel rendelkező, zárt rendszerű WC-kel felszerelt kocsikban az összes ülést újrakárpitozták, az utasok kényelméről mozgatható fejtámla és beépített olvasólámpa gondoskodik. A GYSEV ősszel közölte: a zöld-sárgára festett vasúti kocsikat fokozatosan csatasorba állítják. Elméletileg a klímára is figyeltek a rekonstrukció során.
Kompenzáció
"Munkatársaink is tapasztalják, hogy az ÖBB-től használtan vásárolt InterCity-kocsik fűtési-hűtési rendszerével többször adódnak problémák. Amennyiben adott kocsinak nem működik a légkondicionáló berendezése, a kollégák jelzése alapján a kocsit kisorozzák a vonatból. Majd átvizsgálják, javítják és csak ezt követően kerülhet ismét forgalomba" - mondta Rázó László.
A GYSEV Zrt. szóvivője hozzátette: "mivel visszatérő gondról van szó, társaságunk azt kéri az utasoktól, hogy aki hasonló problémát tapasztalt utazása során, eredeti menet-, pót- és helyjegyeit a vállalat postacímére küldje el, vagy adja le valamelyik személypénztárban, egyben töltse ki a társaság észrevétel bejelentő lapját. A kérelmek elbírálása után ugyanis lehetőség van egyedi kompenzáció nyújtására. Az utasnak utazási utalvány, vagy készpénz formájában visszatérítjük a pót- és helyjegy árát. Az érintett utasoktól ezúton is elnézést kérünk".