Hirdetés

2023.11.07. 15:05

Hogyan válasszunk egyszerű és megjegyezhető domain nevet?

Ma már egyetlen vállalkozás sem maradhat fenn hosszú távon saját weboldal nélkül. A sikeres honlap receptje természetesen nagyon sok összetevőből áll, így meghatározza a webtárhely, a felhasznált rendszer, de az is, hogy milyen domain nevet választunk hozzá.

Forrás: Pixabay

A jó domain névnek ugyanis egyszerűnek és könnyen megjegyezhetőnek kell lennie, de hogy mégis miként tudjuk ezt elérni úgy, hogy közben a végeredmény ne legyen feltűnő vagy a praktikusságot ne írja felül a szabályszerűség?

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot, hogy miként válasszunk honlapunk számára ideális domain nevet?

Legfeljebb 10-15 karakterből álljon

Egy domain név maximális hosszúsága 63 karakter. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden karaktert ki is kell használnunk honlapunk elnevezésekor, éppen ellenkezőleg! Ha megjegyezhető domaint akarunk, akkor a rövidségre kell törekedni, ami esetünkben azt jelenti, hogy maximum 10-15 karakterből álljon.

Amennyiben természetesen ennél kevesebből is ki tudjuk hozni, az még szerencsésebb, hiszen a cél a könnyed megjegyezhetőség, hogy a leendő ügyfél a mi weboldalunk címét memorizálja, és még csak véletlenül se kössön ki a konkurenciánál.

Legyen könnyen leírható és kimondható

A jó domain név titka továbbá a leírható és kimondható jelleg. Bátran alkalmazzunk rövidítéseket és mozaikszavakat, de közben mindig ügyeljünk arra, hogy ha valakit nem a Google kereső visz el a weboldalra, hanem egy offline felületen látja a domain nevet, akkor is könnyedén be tudja írni a böngészőbe.

Ez a keresőoptimalizálás és a QR kódok világában sokak szerint már nem fontos, de valójában még mindig az. A kimondhatóság pedig legalább ilyen lényeges, pláne abban az esetben, ha nagyban gondolkozunk, és később a televízióban vagy a rádióban kell kimondanunk a nevét, illetve az emberek is beszélni tudjanak róla.

A név valóban köthető legyen a vállalkozáshoz és a tevékenységhez

A sikeres és jó domain név az, amelyik nem vezeti félre az ügyfelet, vagyis valóban azokat vonzza be, akik a mi termékeinket vagy szolgáltatásainkat keresik. Ha cégnevünk kifejező, akkor jó választás önmagában domain névnek, de nem rossz döntés, ha rövid cégnév mellé kulcsszót teszünk.

Ez keresőoptimalizálás szempontjából sem hátrány, azonban nem árt vigyázni vele, mert korábban a sok visszaélés miatt a Google nagyon odafigyel arra, hogy a kulcsszóval rendelkező domain valóban kapcsolódó tartalmakat adjon. Ha tehát több tevékenységi körünk van, ez a megoldás máris elvetendő!

Kerüljük az írásjelek és a szimbólumok használatát

Bár Magyarországon már az ékezetes domain nevek is elérhetők, a megszokás miatt sokan továbbra is maradtak a klasszikus vonalon – méghozzá nagyon helyesen, hiszen így szoktuk meg, így tudjuk könnyedén memorizálni a weboldalak címét.

Ezért a domain neveknél ne nagyon használjunk speciális karaktereket, kerüljük a kis- és nagybetűket, az indokolatlan számozást, a szimbólumokat, de még inkább az írásjeleket. A kötőjelek a legtöbbször segíthetnek – például az olvashatóságban –, de más nehezen beüthető vagy az olvashatóságot korlátozó elem ne kerüljön a domain névbe.

Az üzleti terv alapján válasszunk domain nevet

Rengeteg magyar vállalkozás egyáltalán nem készít üzleti tervet, holott nélküle a marketing és a siker is bizonytalan. Egy ilyen terv alaposan megkönnyítheti a megfelelő domain kiválasztását, hiszen kizárhat olyan rossz döntéseket, amelyek később nagyon költségesek, esetleg hátráltató tényezők lehetnek.

Ilyen például az, ha helyszínhez vagy tevékenységhez köthető domain nevet választunk. Ez korlátozó tényező, hiszen ha később más tevékenység mellett döntünk, vagy kibővülünk, esetleg más városba költözünk, akkor az máris óriási fejtörést okozhat. (X)

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában