Ország-világ

2018.02.16. 14:27

NMHH: elfogadták a legnagyobb elérésű televíziók támogatási gyakorlatáról szóló tanulmányt

Elfogadta a legnagyobb eléréssel rendelkező televíziók támogatási gyakorlatáról készült tanulmányt a médiatanács - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-t. Mint írták: a tanulmányból kiderült, hogy a támogatások műsoridőre vetített aránya egyik csatorna esetében sem éri el a 2 százalékot.

Közleményükben azt írták: az NMHH rendszeres adatgyűjtése révén követi a médiaszolgáltatások műsortámogatási gyakorlatát, és ennek nyomán hatékonyabbá vált a bemutatott szponzorüzenetekre vonatkozó jogszabályok betartásának hatósági ellenőrzése is. 


Az aktuális, 2017 második fél évét vizsgáló minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, Tv2), valamint a közszolgálati Duna Televízió voltak, mellettük - a vételkörzet nagysága alapján - egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a közszolgálati Duna World és M5, valamint a kereskedelmi Sport1, Story4, Story5 és Viasat6 is.


A kilenc televízió 17 664 órányi műsoridejében 1134 cég 81 799 szponzorüzenetét azonosították. A legtöbb támogatói üzenetet (több mint 45 ezer) a Tv2 adta le, majd az RTL Klub (csaknem 27 ezer) és a Duna Televízió következett (csaknem 5700).


A támogatások műsoridőre vetített aránya a TV2-nél elérte az 1,41 százalékot, az RTL Klubon ugyanez az arány 0,75, míg a Duna Televízión esetében 0,20 százalék volt. Az NMHH azt írta: a számokból arra lehet következtetni, hogy a "non-szpot hirdetési metódusnak számító szponzoráció" 2017-re sem ért el erőteljes pozíciót a kereskedelmi üzenetek palettáján. A legerősebb növekedést az RTL Klub mutatta, ahol ötödével nőtt a támogatói szpotok száma - tették hozzá.


A legtöbb cég támogatóként (107) a Tv2 Mokka című reggeli magazinjában jelent meg. Az RTL-es Stíluskalauzt 97, az Életmódkalauz műsorát 78 cég támogatta. 


A legtöbb támogatói üzenet (több mint 16 ezer) a Tv2 kínálatában szereplő időjárás-jelentésben hangzott el. A szintén Tv2-ős Mokkában 2461, az RTL Klubon látható Story Extrában 1916, míg a Duna Televízión és a Duna Worldön vetített Balatoni nyárban 1910 volt a támogatói üzenetek száma.


Az NMHH érdekességként jegyezte meg, hogy a műsortámogatásban résztvevő cégek többsége (összesen 907, 80 százalék) csupán egy televíziónál kötelezte el magát, két médiaszolgáltatónál pedig 18 százalékuk (188). A teljes tanulmány elérhető az NMHH honlapján - olvasható közleményben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában