2023.04.19. 07:55
Jó szezonra készül Szigetköz - egyre többen látogatnak Mosonmagyaróvárra, fedezik fel a térséget
Mindig optimisták vagyunk. Két Covid-évet átéltünk, és már most több a foglalásunk, mint tavaly – osztotta meg reményeit Fűzfa Zoltán, a Pisztráng Kör Egyesület elnöke, amikor arról kérdeztük, milyen szezonra készülnek a Szigetközben.
Szigetköz egyik erőssége a víziturizmus: az itteni lehetőségekkel ismerkedtek nemrég az ország számos pontjáról érkező szakemberek.
Fotó: Kerekes István
A közelmúltban rendezett Szigetköz Expo második napján a fenntartható turizmus témakörét járták körül a témában érintett szakemberek, polgármesterek, intézményvezetők és vállalkozók. Szigetköz és Mosonmagyaróvár turisztikai jelenével és fenntartható jövőjével foglalkozva érdekes kerekasztal-beszélgetéseket is folytattak az előadások mellett.
A rendezvényen részt vett Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár, aki előadása mellett Iváncsics János mosonmagyaróvári alpolgármesterrel, Vizsy Ferenccel, a mosonmagyaróvári termálfürdő marketingvezetőjével és Fűzfa Zoltánnal, a Pisztráng Kör Egyesület elnökével beszélgetett Mosonmagyaróvár és Szigetköz turizmusáról.
Szigetközben nagyobb a turisztikai potenciál, mint amit itt kihasználnak
– vélekedett Révész Máriusz, aki a térség erősségét a víziturizmusban látja, de szerinte a természeti értékeket is ki lehetne aknázni, kerékpárral felfedezni a térséget.
– A turizmus átalakult, az emberek az élményeket, a kalandokat keresik. Ezeket kellene összefűzni – hangsúlyozta az államtitkár, aki pozitívumként említette a vár megújulását és az országos egyedülálló vízi csúszdákat a Lajtán. Ezeket a lehetőségeket kellene ismertté tenni – emelte ki. Az államtitkár szerint az aktív turizmus iránt az érdeklődés évről évre nő.
– Hatékonyabb közös munkára lenne szükség, ebben elmaradást látok. A koordinálásban van még feladatunk – vette át a szót Iváncsics János alpolgármester, aki szerint ugyan folyamatosak a fejlesztések a turizmusban, a négy- és ötcsillagos szálláshelyek hiányoznak. Több szigetszerű turisztikai attrakció- ja is van a Lajta-parti városnak, a Hansági Múzeumtól a váron keresztül a Futuráig, a termálfürdőig, ha ezeket összeadjuk, akár egy hetet is el lehet a településen tölteni.
Vizsy Ferenc marketingvezető arról beszélt, hogy az utóbbi időszakban több mint kétmilliárd forintból fejlesztették a mosonmagyaróvári termálfürdőt és idén is lesznek beruházások. Az önkormányzattal közösen kezdeményezték a gyógyhellyé minősítési eljárás megindítását.
– Az elégedett turista 55 százalékban járulhat hozzá a marketinghez – fogalmazta meg Fűzfa Zoltán, hiszen aki jól érzi itt egyszer magát, szívesen visszatér a barátaival. A Pisztráng Kör elnöke optimista az idei szezont illetően, hiszen már most több a foglalásuk, mint tavaly.
A kerekasztal-beszélgetésen az is megfogalmazódott, hogy ugyan sok esetben egymásnak konkurenciát jelentenek a vállalkozások, érdemes összefogni.