Gazdaság

2017.02.23. 07:07

Termékbotrány - az Aldi, a Lidl, a Spar vallott a sajátmárkás élelmiszerekről - Szavazzon

Mint ismert, a Nébih vizsgálata szerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak itthon, mint Ausztriában. A hivatal több világmárka esetén konkrétumokat fogalmazott meg, de még nem elemezte a sajátmárkás élelmiszereket.

Szeghalmi Balázs

Utóbbi vizsgálat több szempontból aktuális. A magyar átlagfizetések miatt a vásárlóknak sok esetben be kell érniük olcsóbb termékekkel. Másrészt az áruházláncok a botrány kipattanása után kiemelték: a márkatermékek minőségéért a gyártók felelnek. A sajátmárkás termékek esetében ezzel nem lehet "takarózni". Négy külföldi tulajdonú üzletlánctól kérdeztük: forgalmaznak ugyanolyan sajátmárkás termékeket Nyugat-Európában, mint itthon?


Lidl


"A sajátmárkás termékeink receptjei azonosak a kontinens összes államában. Függetlenül attól, hogy nemzetközi vagy magyar beszerzésű termékről beszélünk. Az említett termékek fejlesztésére akár több évet fordítunk azért, hogy minőségük magas legyen" - válaszolta Tőzsér Judit. A Lidl Magyarország kommunikációs vezetője hozzátette: "tavaly 5000 termékvizsgálatot végeztek, 100 szállítói ellenőrzést hajtottak végre Magyarországon. A magyar piacra érkező nemzetközi termékek esetén a vizsgálati szám ennél magasabb".


Aldi


A másik német tulajdonú diszkontlánc, az Aldi szerint számos esetben ugyanazokat a sajátmárkás élelmiszereket értékesítik itthon és Nyugat-Európában. "A beszállítóinknak független szaklaboratóriumokban, érzékszervi, mikrobiológiai és vegyi vizsgálatokkal kell bizonyítania a termékek minőségét. A tanúsítványokat elemezzük. Ezután újra szakosodott, független intézeteket bízunk meg a felülvizsgálattal. A fogyasztói magazinoktól pozitív visszajelzéseket kapunk, sajátmárkáink jól szerepelnek a teszteken" - közölte Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója.


Spar


A Spar Magyarország eltérő stratégiát követ. "A magyar vásárlók igényeit, ízlését szem előtt tartva, túlnyomóan hazai fejlesztésű sajátmárkás élelmiszereket kínálunk. A márkafejlesztéseknél a minőségre fókuszálunk, mind a termékek tartalmát, mind a külső megjelenést tekintve, hisz saját árucikkeknek komoly márkaépítő feladatuk van" - tudtuk meg Maczelka Márk kommunikációs vezetőtől. A Tescót is megkerestük, a brit tulajdonú lánc nem kívánt nyilatkozni.

 

A kisfiával, Martinnal vásárló győri édesanya, Klaudia a tartós élelmiszerek esetében szavaz bizalmat a sajátmárkás termékeknek.

A kisfiával, Martinnal vásárló győri édesanya, Klaudia a tartós élelmiszerek esetében szavaz bizalmat a sajátmárkás termékeknek.


Vásárlók a sajátmárkás termékekről


A győri Árkádban vásárlókat kérdeztünk a témában. "Ár-érték arányban többnyire jók a sajátmárkás termékek. Főleg tejtermékeket, tojást, savanyúságot választok ebből a körből. Húsokat inkább vidéki termelőktől szerzünk be" - közölte Szüts Miklós. "A tartós élelmiszerek (tészta, rizs, ásványvíz) esetében részesítem előnyben a sajátmárkákat, a friss termékeknél az ismert gyártókra szavazok" - hallottuk egy győri édesanyától, Klaudiától.


 

Újabb Nébih vizsgálatok indulnak


A Nébih az élelmiszer-ágazat valamennyi részét érintő, újabb ellenőrzésbe kezdett, amely 100 termék összetevőire terjed ki. Eredmény várhatóan március közepén lesz.


A Milkától a Nutelláig


Ide kattintva olvashatják a Nébih vizsgálati eredményét konkrét termékek megnevezésével! 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!