Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

A válságban megtorpant a gépjárműeladás is

Az idei évre várt 170 ezer új személygépkocsi értékesítésével szemben – a pénzügyi világválsággal és a megtorpanó hazai kereslettel összefüggésben – 160-165 ezer eladott autóval számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Győző Gábor, a gépjárműimportőrök egyesületének elnöke múlt heti budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, az első tíz hónapban 138,2 ezer új személygépkocsit adtak el, ez mintegy hatszázalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest. A jövő évre is csupán 140 ezer eladott új személygépkocsival számol az egyesület.

Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a 2009-es esztendő lesz a mélypont. Hozzátette: az is igaz, hogy már az idei évről is ezt gondolták.
Az MGE, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szervezete (Gémosz) azt várja a kormánytól, hogy intézkedéseivel javítsa a piaci szereplők helyzetét. Szűnjön meg például a gépkocsik átmeneti időre történő kivonása a forgalomból, és ne lehessen biztosítói számla nélkül kártérítést igényelni.

A
A párizsi szalont beárnyékoló ipari válság a hazai autóeladásokban is megmutatkozik Fotó: MTI

A három szervezet kezdeményezné azt is, hogy induljon egy olyan program, amelynek keretében az, aki tíz évnél idősebb kocsiját megsemmisítésre leadja, kaphasson húsz százalék kedvezményt új autója árából. Az engedményből tíz százalékot az állam, tíz százalékot pedig a szektor szereplői biztosítanának. Számításaikkal alátámasztották, hogy az így generált többlet áfa- és adóbevételekből megtérülne az állami ráfordítás. Az elképzelés szerint maximum 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, s családonként egy autóra vonatkozna a kedvezmény.

Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke elmondta, hogy a pénzügyi válság hatására várhatóan meg fog szűnni a svájci frank alapú finanszírozás a járműpiacon. Hangsúlyozta, hogy nincs pénzhiány, az euró- és a forintalapú finanszírozás rendelkezésre áll. A társelnök szerint várhatóan szigorodni fognak a hitelek feltételei is. Így azoknak a lízingcégeknek, amelyek nyolc évnél hosszabb futamidejű hiteleket kínálnak, ezekre a különleges kockázatúakra céltartalékot kellene képezniük. Emellett arra számítanak, hogy a hitelre történő autóvásárlás esetén a kezdőrészlet nem lesz kisebb 20 százaléknál.

Mától a K&H Bank is kiszáll

A lakossági hitelezés területén a K&H Bank mától felfüggeszti a svájci frank alapú kölcsönök nyújtását – jelentette be Marko Voljc vezérigazgató a múlt héten –, a bank a jövőben a forintban, illetve az euróban történő hitelezésre koncentrál. A K&H betét-hitel aránya meghaladja a száz százalékot, ami a likviditási válságban figyelemre méltó. A bankcsoport nem küzd forráshiánnyal, a megtakarításokból tudja biztosítani a hitelezést.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénzügyi zsonglőrök: akik milliárdokat kaszáltak a válságon

Miközben az átlagbefektetők több ezermilliárd dollárt buktak eddig a pénzügyi válságon, spekulánsok… Tovább olvasom