Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 13°C Még több cikk.

A szegény gazdagok, avagy a gazdag szegények

Fertőrákosi lakos vagyok. Kis falunk közel van Sopronhoz, így a falu lakói gyakran bejárnak a "city"-be a nagybevásárlást lebonyolítani (az ötbetűs bevásárló központ éljen soká azaz TESCO foreva’), vagy a fiatalok szórakozni. Minap én is benn voltam, és a városban járkálva eszembe jutott Jókai Mór: Szegény gazdagok című műve. (Lehet a magyar szakom miatt, de nem ez most nem fontos.) Szeretném megosztani a kedves olvasókkal ennek miértjét.
Elöljáróban elmondanám: 23 éves főiskolai hallgató vagyok, kis csíra, aki még mindig otthon, a szüleivel lakik. Nyári munkát a Soproni Vízmű Zrt. adott nekem, segédmunkás lehettem. Családunk se nem gazdag, se nem szegény, mondhatni elvagyunk a világban néha jól, néha rosszul. Mivel nem szeretnék politizálni, a család ezen témakörbe illő nézeteit nem fejtegetném, nem is szükséges.

Ami engem illet, nem is értek a politikához, nem is szeretem, követni is csak nagyvonalakban követem, ám néha az ember ha akarja sem tudja elkerüli a mai politikai csatározások szlogenjeit, eseményeit. Egyik kedvencem volt a "Rosszabbul élünk mint négy éve" című szöveg, Jókai mellett egyből ez villant át az agyamon Soproni kalandozásom alatt. (Merész asszociáció, erről biztos a töri szakom tehet.)

Nekünk egy igazi magyar izomautónk van, hungarien mászkl kár, azaz egy 1000 köbcentis Suzuki, GLX, ezüst, anno 1.800.000Ft ellenében került a birtokunkba. Új autó, arra jó amire kell. Sopron belvárosa és Fertőrákos olyan 9 km-re lehet egymástól, a kis Szuzkánkkal 15perc ha tisztességesen közlekedünk. Már a városba vezető úton megelőzött egy 316-os BMW, aminek a hátsó szélvédőjére az volt írva: " Bocs hogy megelőztelek!". Gondoltam magamban: semmi baj tesó, nyomjad csak. Igaz 60-as tábla volt, de hát el ne késsél a megbeszélésről amin a karriered múlik. (Ezt némileg megcáfolta a csomagtartóból kifigyelő kapa – gereblye kombó, de hát fejlődik az agrár, legyünk jó indulatúak. Ilyen a modern mezőgazdasági bizniszmen: kapálni is BMW-vel jár.) Szóval kuplung lettes padlógáz, én csak egy kis Suzuki vagyok, előzz, menj csak, semmi baj hogy megelőztél.

A városba beérve a vasúti pályaudvar előtt parkoltam, anyu elé mentem. A vonat késett, így sok időm maradt, gondoltam elmegyek körül nézni. A vasúttól haladok a Várkerület felé, szépen lassan ballagok, és feltűnik a nyári nap homályában egy bajor iparművészeti remek, a BMW 5-ös széria legfrissebb tagja. Akkora mint a volt albérletem szobája, ezüst, sötétített ablak, bitang nagy felni, ami csak kell. Rajta magyar rendszám díszeleg, L-lel kezdődik. Ez utalhat a kocsi korára: zsír új, még meleg. Gondoltam is magamban: ez ám a verda, biztos nem egyedül, magányosan tengetném szürke hétköznapjaimat ha ilyenem lenne. Hiszen mint köztudott: a BMW-nél választhatunk a téli gumi szett és a szőke nő közül. (Kabrió esetében a szőke nő szériába jár hozzá.)

Megyek is tovább, nem fájdítom a szívemet. Végül is a "Bömös" is ugyan oda visz mint a Szuzka, nem vesztettem semmit.

Megyek vagy 10 métert, jön a következő csoda, ez már egy Audi A3. Nem lenne nagy szám, hiszen az alsó középkategóriás mint a Peugeot… csak menőbb. Az viszont már kiemeli a tömegből, hogy carbon (azaz szénszálas) motorháztető díszeleg a kasztnin, a felnik pöttyet nagyobbak a szériánál, a színe meg fényhatásokra válozik. Flip-flop fényezés, ilyenről már olvastam. A csóka biztos sokszor látta a Halálos Iramban című mozit… én is. Rendszáma K-s, az autó max. egy éves. A sofőr tán velem egyidős lehetett… tudtam hogy nem tanárnak kellett volna mennem.

Mivel időm még mindig mint a tenger, sétálgatok tovább. Újabb tuning mestermű kerül a szemem elé, egy narancssárga Opel Calibra 2.0-es, felspoilerezve, a motorháztetőbe a Lancer EVO légbeömlőit integrálták. A Calibra nem mai darab, de jó kis kocsi volt a ’90-es évek végén. Bevallom elfogadnám.

Autók jönnek, mennek, jobb dolgom híján nézegetem őket. (Nah jó, persze a csajokat is nézem, de az más dolog.) Feltűnik, hogy a rendszámok zöme J-vel, K-val és L-lel kezdődik. Na most a mi ezüst japán "Knight Riderünk" rendszáma H-val kezdődik, ezek mentek 2000-2001-ben. Akkor a matekórákon unalomig ismert egyenes arányosság hadművelettel kiszámolom, hogy az általam vizslatott J, K, L-es kocsik zöme pár éves. Az L megy most ugyebár. Tehát sok itt az új autó. Azt is megállapítottam nagy bölcsen, hogy a kocsik legtöbbje alsó középkategóriás, tehát Peugeot 307, Renault Clio, Opel Astra, Ford Focus, Suzuki SX4, Volkswagen Golf, Seat Ibiza, Toyota Corolla, stb. Legalábbis ezek jöttek velem szembe meglehetősen nagy számban. H-s rendszámú kocsi, vagy esetleg G-s (az olyan 1997-1998 környékén vásárolt autó lehet) elvétve fordul csak elő. A fenti kocsikról tudjuk, hogy az induló áruk 3millió Forint, persze mire az ember elvisz a szalonból pl. egy Fordot (üzembe helyezik, meg zöld kártya, meg stb., stb.) jóval a reklámozott ár fölé kerül. Így került 2.100.000-be a mi 1.800.000 Ft-os kis Suzukink is. Tehát az általam látott kocsik ára 3 és 4 millió Ft között mozog, nyilván felszereltségtől függően.

Ekkor már megfordult a fejemben, hogy ha ezek a kocsik pár éves autók, ráadásul alsó középkategóriások, akkor rosszabbul élünk mint négy éve?
Mert hát városokat plakátoltak tele evvel a szöveggel, és mégis mindenkinek relatíve új kocsija van?

Míg ezeken töprengtem látom az órámat, hogy ideje vissza fordulni, lassan beér anyu vonata. Visszafelé megnéztem még egyszer az 5-ös BMW-t, ám akkor még nem is sejthettem azt, amit látni fogok.
Míg visszafelé sétáltam a Várkerületen, egy ABT Audi (gyári tuning) dudált rám, ugyanis parkolni szeretett volna. Igaz hogy egy kapualj előtt álldogáltam, de egy ilyen Audi megérdemli a tiszteletet, és odébb másztam annak ellenére, hogy kapubejáró elé nem szabadna parkolni. Ez persze egy ABT Audi-ra nem vonatkozik. (Igen magyar volt.)

Lassan visszaérek a vasúthoz, Odamegyek a bejárathoz… van még pár perc. Hátranézek a parkoló felé és meglátom a vadállatot: A BMW 7 V12-es csúcsmodelljét. Természetesen magyar rendszám, benne a kötelezően kopasz, jólszituált úri ember aki a HiFi gombjait állítgatja, mert van olyan kedves hogy megossza a járókelőkkel a népszerű Groove Coverage együttes örökzöld számait. Igazán kedves tőle. (Azért az a 3-400 Wattos gyári HiFi szólhatott volna jobban is.)

Megjön anyu, adok neki puszit, mehetünk végre haza. A háttérben egy hófehér Audi Q7-es sziluettjei tűnnek fel, amik háttérbe szorítják a metálkék Ford Mondeo ST200-at, nem kis bánatomra. Lehet hogy az ST200 nem mai darab, de azért durcásan elfogadnám azt is. (Nem is kell mondanom hogy magyar rendszám mind a kettőn.)

Míg beülünk a Szuzkába, megcsodálom a velünk szemben parkoló másik magyar 7-es BMW-t, ám megnyugtat hogy ez csak alap, fapados. Legalábbis erre utal az, hogy a csomagtartón nem volt feltűntetve semmi adat.

Izzítom a verdát, hallom ahogy dübörögnek a lóerők a fenekem alatt (tolatok), mikor anyu szól: ha már itt vagyunk be kéne menni a TESCO-ba, mert nincs semmije a főzéshez. Ahogy Schwarzenegger mondaná: no problemo, teszem is ki az indexet, irány shoppingolni. (Mert enni kell, a "másikat" meg muszáj.) A körforgalomhoz érve feltűnik egy másik Audi Q7-es, ez fekete, és ismerős mulatós slágerek nyomják el a mi kocsinkban duruzsoló Sláger Rádiót. Semmi kétségem hogy Bunyós Pityu zsír muzsika, de nekem speciel a Máté Péter jobban bejön.

Odaérünk a TESCO-hoz, szakszerűen parkolok. Nem úgy mint az az ezüst Merci, aki a rokkant parkolót bitorolja. Ő is honfitársunk, de szegény lehet tényleg beteg, szóval nem is lovagolok ezen a témán. Igaz nem tudom hogy egy Mercedes-Benz SLK-200 Kompressor-t hogy vezet el valaki akinek a járása / látása / keze / egyéb testrésze sérült. Lehet ezért kellett a kocsira a krómozott felni, és a tuningcégek névjegyzékét (Pl. Sparco / Momo) az ajtón feltűnteti. Bizonyítottan gyógyító hatású… én is biztos jobban lennék tőle. Hát még a Magna Flow krómozott kipufogótól.
Odabenn az üzletben a mai nap emlékére gondoltam veszek egy kis relikviát. Egy Audi R8-as Matchboxra leltem a játékturkálóban. Anyu kérdezte hogy a keresztfiamnak veszem e. Egy pillanatig elgondolkodtam és azt válaszoltam: "Most mit hazudjak, NEM. Magamnak lesz…" Suttogva azért hozzátettem: Mert igazi sose lesz. (Nem úgy mint annak a srácnak, akit két hete láttam… ő igazi Audi R8-ast hajt.) (Lehetett vagy 20 éves.)
Kinn a parkolóban segítek betenni a cuccot, nem sok, össz-vissz egy kis szatyor. (már azt se adják ingyen…szörnyű) Mögöttem egy Subaru Impreza WRX STI áll. Tök fekete. Még jó hogy én Mitsubishi Lancer EVO párti vagyok… különben tán el is sírom magam.

A hazaúton láttam még: egy piros Honda CRX tuningverdát, egy sárga SEAT Leon-t, ami szintén a tuning áldozatául esett, valamint egy szerény Lexus IS-200-at. (a csóringer, még alapszínű is volt)

A befejezés előtt egy kis kitérőt még tennék. Az emlegetett kocsik sofőrjeinek java hozzám hasonló tejfölösszájú. A szomszéd leány (22éves) udvarlója egy vadiúj Citroen C4 VTS-sel jár. Ő (a fiú) is lehet vagy 22 éves, saját bevallása szerint saját autója, nem a családé. (A VTS elég erős 2.0-es motorral felszerelt kis jószág… olyan 4-5 milla felszereltségtől függően.) A másik szomszédleány szíve választottja egy Honda boldog tulajdonosa… ő is olyan 20 éves srác.

Szombathelyen tanulok, ott láttam egy kb. 18-éves gyereket Audi TT-t vezetni. Szintén Szombathelyen, a Boyai Gimnázium parkolójában az egyik diák (ott voltam tanítási gyakorlaton) a 3-as BMW-jéhez ment ki, mert a kesztyűtartóban felejtette az ellenőrzőjét.

Az ezekhez hasonló példákat még napestig sorolhatnám, de nem teszem. Minden esetre elgondolkodtató hogy nekik, akik az esetek többségében jövedelem nélküliek, vagy ha van munkájuk az elvileg minimálbérért megy…honnan szerzik ezeket a gépeket? Vagy apuci annyira gazdag hogy a saját BMW-je mellé vesz a gyereknek egy ilyet? Ez esetben apuci mivel is foglalkozik? És persze… apuci nincs megelégedve, mert ő rosszabbul él mint 4 éve… az ilyenekhez csak gratulálni tudok.
Az olvasóban felmerülhet a kérdés: mindezt végül is miért meséltem el. A válaszom az: azért, mert mindenki sír ebben az országban hogy mennyire rossz. Én csak arra hívnám fel a figyelmet: ha annyira rossz, honnan és miből telik ennyi új autóra? Nem is beszélve arról, hogy honnan van a geppa ennyi luxusautóra?

Távol álljon tőlem hogy bárki zsebeiben kurkásszak, de ha új autóra telik (még ha hitelre is, mert aki felveszi csak nem teljesen csórón veszi fel) akkor szerintem ideje átgondolni a "Rosszabbul élünk mint négy éve" szövegeket.

Most biztos sokan gondolják: MSZP-s kormánypárti a kistáska, ezért hoz ilyen példákat. Pedig nem feltétlenül van így. Nem a politikai oldalát szeretném én ennek megfogni, az nem is érdekel. Sokkal inkább az emberi oldala. Én se vagyok elégedett, de nem kántálok a fenti példához hasonló szövegeket. Nem élünk se jól, se rosszul de képmutatók se vagyunk, mint pl. azok, akik Mercivel veszik fel a segélyt.

Ha megengedi a kedves olvasó kimondanám a végszót: ebben az országban a polgárok gazdagabbak mint az állam. És ne tessék Orbánra vagy Gyurcsányra gondolni ha államról beszélek, mert az állam mást jelent. Természetesen vannak szegények, hogyne lennének. De ami a Soproni utamból kiderült: sok a gazdag is. Lehet mondani hogy Sopron gazdag város, ezért ennyi a luxuskocsi. Szerintem viszont nem ebben van a magyarázat, mert Sopron gazdagsága az osztrák szomszédok számával van egyenes arányban, nem pedig a munkahelyek szempontjából. Én pl. tanári munkát nem kapnék. Van informatikus végzettségem is, de itt is hasonló a helyzet.

Akkor hát honnan a Soproni nép vagyona? Miből vesznek ennyi csillivilli csodaautót? Jó kérdés… de ami engem sokkal jobban érdekel: ilyen helyzetben minek sopánkodnak hogy rosszul élnek?

Így marad hát a Suzuki, meg a Matchbox Audi R8 (és már van egy Mitsubishi Lancer Evo-m is), de nem baj… én nem élek rosszabbul mint négy éve. Elülök a seggemen és tologatom a "mecsóimat".

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. albatrosz 2008. november 27. 16:22
    „Ne irigyeld a csoda autóval közlekedőket! 1. eszük anyi mint a gané,de olyan is. 2 legtöbbjük félévig haszálja, mert a tőrlesztő részlet nem fizetése miatt a kocsit elviszi a végrehajtó. 3. Addigra egy másik autószalonban már "lezsirozott egy másik uj kocsit, aztán azzal "villog"”
  • 21. phddarthrobert 2008. november 12. 10:34
    „Knifemaster!
    Audi q5 mecsó??? Naná hogy érdekel! Remélem deviza alapú hitellel is mehet :)”
  • 20. knifemaster 2008. november 12. 10:14
    „Van egy audis Q5 matchboxom ha érdekel,akár részletre is ..:)
    A cikk amúgy jó,tényszerű,költői kérdésekkel..:)”
  • 19. Imcsi 2008. november 11. 18:06
    „Robi23! Gratula a cikkhez! Hát igen, a két réteg között egyre nagyobb lesz a távolság!”
  • 18. phddarthrobert 2008. november 11. 12:20
    „Egyébként ami a hiteleket illeti vannak érdekes dolgok. Egy autót az ember elhozhat 0Ft befizetéssel, úgy hogy szinte azt sem tudják ki a vásárló. A nyáron (végre) vettünk egy komolyabb TV-t, amire már régóta készültünk. (82-es Samsung LCD) amely esetben a Bank (Cetelem) még anyám anyjának a nevére is kíváncsi volt. A hitelt végül megadták (110ezer Ft-os TV volt, mi lefizettünk olyan 70ezret. Amúgy azért vettünk fel hitelt, hogy ne egyszerre menjen el 110ezer). A lényeg viszont nem ez, hanem az, hogy a boltban dolgozó ismerős mesélte, (amúgy a Soproni Alfa Parkban megnyílt Euronicsról van szó) hogy a nyitás napján 5 milló FT-ért adtak el TV-ket! Csak TV-ből öt milla, és ez készpénz, nincs beleszámítva az, aki nagy hitelt vállalt. Nos, aki autót fizet, plazmaTV-t fizet és még ki tudja mi mindent fizet hitelből, annak azért valami alapja csak van. A nagy semmire az ember csak nem veri magát ekkora adósságba. Ha azonban mégis, akkor meg ugyan milyen jogon követelőzik az illető hogy segítsenek rajta?! Az emberek java saját magát hozza rossz helyzetbe, de segíteni mindig más segítsen? A segélyt meg ugye Mercivel veszi fel... (utóbbi persze kissé kiélezett példa volt)”
  • 17. federik 2008. november 11. 10:58
    „Túrabakancs!
    Javaslatod szerint "Játsszunk el a gondolattal". Ha valaki egy 4-5 millás autó vásárlására adja a fejét hitelből, annak vajon mennyi lehet a jövedelme? Vajon mennyi törlesztőrészletet fizethet havonta?
    Hét évvel ezelőtt vásároltam egy használt 3 éves autót.1 milla euró alapú hitelt vettem fel, 5 évig havi 32-35 ezer törlesztést fizettem. Akkor 4-5 milla után mennyi is lehet az annyi? (természetesen a fenntartási költségekről még szó sem esett!)”
  • 16. Szabó Zoltán 2008. november 10. 20:41
    „He-he-he! Ez jó, Robi23 ez a komment nagyon tetszett!”
  • 15. Robi23 2008. november 10. 14:46
    „Irigyli őket a ligeti szatír. Ez a cikk nem erről szól. Amúgy egyetlen embert irigylek és az David Hasselhoff a Baywatch sorozat miatt.”
  • 14. Breki 2008. november 10. 12:22
    „Robi!
    Soha ne irigyeld őket.
    A nagy autókkal csak a péniszük kicsinységét kompenzálják.”
  • 13. Túrabakancs 2008. november 09. 15:48
    „T. Gondolkodó!
    Játsszunk el a gondolattal: ha egyszer csak eltűnnének Magyaror-
    szágról azok az autók, motorok, lakások, műszaki cikkek amiket
    kölcsönből vásároltak az emberek, akkor mi maradna itt? Szinte
    semmi! Tehát addig amíg az ilyen-olyan fogyasztási cikkek 70%-a
    banki pénzből van, addig ez az ország igenis csóró sajnos.Egyébként
    miért ne lehetne céges autóval bevásárolni menni? A legtöbb helyen
    ez engedélyezett, max. kilométer futást kell megmutatni az adott
    munkahelyen, és azt rendezni feléjük. Ismerősök általi tapasztalatom
    ez, kár vitatkozni! Sok százezer ilyen autó lavírozik az utakon,
    ezek hivatalos adatok!”
  • 12. Gondolkodó 2008. november 09. 12:23
    „szép napot,na ne már hogy ennyi céges auto legyen,tegnap anniy auto ment az uj bevásárlo központhoz,bedugult a pápai ut is.azért a hitelre vett autokkal is furikáznak és elég sokan,nem kéne a puder,amig a bevásárloközpontokban megrakott kocsikkal jönnek ki addig ne sirjon az,mert mindig az sir akinek van,zegény ember az ugy sporol ahogy tud,de nem sir,akik több millás kocsi részlet mellet még más részletett fel vesz ugy kell neki,nem kéne a másikat tul licitálni,addig kell nyujtozkodni ameddig a takaro ér”
  • 11. Robi23 2008. november 08. 13:02
    „Tisztelt Run!

    A traktor kérdésben szerintem mindkettőnknek igaza van. A Te példád tökéletesen igazolja, hogy hogyan lehet a luxus cikket előnnyé, megélhetéssé formálni, míg az enyém a parasztvakítós oldalt erősítette. Szerintem ma mindkettő jelen van ebben az országban. A 9. kommentedben leírtakkal pedig maximálisan igazad van.
    Nagyon köszönöm mindenkinek hogy végre egy ilyen normális, igazi véleménycsere alakulhatott ki. Ma ez nem mindenhol általános. Még egyszer köszönöm.
    Tisztelettel: Robi”
  • 10. Túrabakancs 2008. november 07. 23:11
    „Tisztelt run!
    Mindenben egyetértek veled, no comment!”
  • 9. run 2008. november 07. 20:55
    „Egyébként autókérdésben nekem is meglehetősen negatív a véleményem...
    Magyarországon sajnos sokan azt hiszik, hogy a presztizsautók vásárlásával magát a presztizst, kicsit továbbgondolva a tiszteletet is megvásárolják maguknak...ebből is látszik sok honfitársunk aberrált gondolkodása...a tisztelet meg a jellem nálam nem az autónál kezdődik.
    Sőt, egészen vicces ez a próbálkozás és az ilyen embereket én inkább elsősorban sajnálni, másodsorban meg csak kiröhögni tudom...

    Holland ismerősöm, tavaj miután a sokadik 10milliós BMW-t és Audit látta a lepukkant panelok meg a düledező vidéki kisházak előtt egyszerűen csak azt mondta: "Micsoda hülyék ezek a magyarok. Nálunk van valakinek egy húszmilliós háza mellette egy ötmilliós autója, itt meg 5 milliós ház mellé veszik a húszmilliós autókat..."”
  • 8. run 2008. november 07. 20:36
    „Bocs a kissé kusza és néhol nehezen érthető fogalmazásért az elcseszett mondatszerkesztésből fakadóan...2 napja nem aludtam...
    Remélem ennek ellenére azért ki lehet hámozni belőle néhány gondolatot...”
  • 7. run 2008. november 07. 20:30
    „Ez a traktoros dolog szerintem nem jó megközelítés...
    Van egy jóbarátom, akik gazdálkodnak, kb 200hektáron.
    Pont idén vásároltak egy az előbb említett márkájú traktort 30 millió forintért. Persze közel nem kp-ra. Erről szól egy vállalkozás, folyamatosan fejlesztenek, mert csak így van és lehet előrelépés és esély arra,hogy felvegyük a versenyt a többi európai országgal...Messze nem irigylem őket, pláne nem amikor elmondja mindazt, hogy hogy és miként működnek az agrárágazatban a dolgok.
    Igen, megvették azt a traktort 30 milláért, azért vették, mert bíznak abban, hogy amit termelnek annak értéke van...de ha az állam láthatóan és bizonyíthatóan folyvást keresztbe tesz a magyar gazdálkodóknak, akkor még jó hogy tüntetni mennek...A john deere-rel. Én ilyenkor inkább azt mondom bár többeknek lenne ilyen csúcstechnológiátképviselő gépük, de persze ne úgy, hogyha bukik egy év akkor a hitel által a tönk szélére kerül ezáltal a család...erre is van elég példa sajnos...
    Másrészt az előbb említett barátom, nemegy nemkettő nemhárom olyan buliba és nyaralásra nem jött el a munka miatt, amire én egyszerű hozzád hasonló egyetemistaként kapásból igent mondtam...
    Csak egy kicsit kellene belelátnia a "traktoros" történeteket hánytorgatóknak ebbe a világba...
    Nekem hál istennek a haveromon keresztül sikerült...és mit ne mondjak egyáltalán nem irigylem tőle se a pénzét, se a traktorát, mert tudom, hogy keményen megdolgozik érte...sőt megértem, ha tüntetni mennek bizonyos helyzetekben, AKKOR AMIKOR PONT ARRA A TRAKTORRA FELVETT HITEL MIATT KERÜL VESZÉLYBE EGY EGÉSZ CSALÁD MEGÉLHETÉSE. Másrészről meg a szolidaritás szót is kellene ismernünk...nem feltétlenül csak magáért tüntet mindenki, sőt egy tüntetésnek pont ez a lényege...kiállunk egymásért...


    SZERINTEM PEDIG NEKED IS, MINT LEENDŐ ÉRTELMOISÉGINEK INKÁBB AZÉRT KELLENE FELEMELNED A HANGOD ÉS KIÁLLNOD, HOGY MINÉLL TÖBB JOHN DEERE TRAKTORT TUDJON MÉG VENNI A MAGYAR GAZDÁLKODÓ. MERT ABBÓL AZ LÁTSZIK, HOGY ERŐS ÉS BIZTOS LÁBAKON ÁLL A MAGYAR MEZŐGAZDASÁG, AMI PEDIG AZT HOZZA MAGÁVAL, HOGY NEM FELTÉTLENÜL KELL GUARGUMIVAL, MEG MELAMIMMAL SZENNYEZETT SZAR MINŐSÉGŰ KÍNAI MEG FENE TUDJA HONNAN VALÓÉLELMISZERT ENNÜNK...

    üdv a cikk írójának és mindenkinek”
  • 6. Robi23 2008. november 07. 17:45
    „Sziasztok!
    Én írtam a cikket, és örülök hogy néhányotoknak tetszik. Túrabakancs gondolatához szeretném hozzáfűzni: nem lehetetlen hogy igaza van. A látott autók között lehettek céges autók is. Ez esetben viszont megközelíteném kicsit máshonnan a témát. Megnézném azt a magyar céget, vállalatot, kisvállalkozót aki ilyen autókat vesz céges kocsinak. Ha jól tudom, a mostani válság idején is, őket akarják segíteni: vállalatokat, kisvállalatokat, kisvállalkozókat, stb. No de ha ilyen kocsikkal mászkál egy cég, akkor biztos hogy őket kéne segíteni? Mert ezek nem arról árulkodnak hogy olyan nagy bajban vannak. Eszembe jut erről egy falunkban megesett történet is. Kb egy éve volt a magyar gazdálkodók traktoros tüntetése. A falunkbeli agrár arc is részt vett rajta, méghozzá egy John Deere traktorral, ami ha jól tudom a világ legdrágább traktorai között van. Ilyennel elmenni tünteti legalább akkora képmutatás mint pacalpörkölthöz Norbi diétás kólát inni. Utóbbi példa természetesen nem arra vonatkozik, hogy a magyar agrár helyzete jó, sőt. Ott vannak komoly problémák. No de az ilyen termelő esete azért elgondolkodtató. Ebből is látszik hogy milyenek vagyunk.”
  • 5. Túrabakancs 2008. november 07. 13:45
    „Szia Z. !
    Nyílván neked is igazad lehet /én sem vitatkozom :) / de a
    tuningautók azért mégsem olyan gyakoriak! Meg aztán attól
    céges autók még lehetnek, csak nem azokkal viszik ki az
    árut. Az én ismeretségi körömben fiatal srácok feltupí-
    rozott sportkocsikkal mozognak, és mindegyik bizony céges,
    gondolom így jobban megéri fenntartani őket. Ők tudják.
    Persze ezek mellett ott vannak még a transzporterek is, az
    előző a protokoll autó lehet! :)
    Üdv: 34-éves Győr”
  • 4. Z. 2008. november 07. 10:16
    „Jó írás és nagyon igazad van! Ezek a gondolatok már nem egyszer átfutottak az én agyamon is!... Egyébként én egy G-s rendszámú (98-as) "szuzkával" járok!:)
    Túrabakancs! Csak annyi, hogy a tuningverdák szerintem nem céges autók... amúgy nem vitatkozom!:)
    Z. (22 éves, M.óvár)”
  • 3. run 2008. november 06. 21:43
    „Persze embere válogatja, hogy kinek mi a fontos és érdekes és ha ezt nehéz is, de próbálom elfogadni, hiszen sokfélék vagyunk. Úgyhogy elnézést is kérnék egyben azoktól, akiket az előző hozzászólásommal esetleg megbántottam...”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindenszentek - a közlekedés felér egy orosz rulettel

Mindenszentek. Az év egyik olyan időszaka, amikor az autóval való közlekedés felér egy orosz… Tovább olvasom