Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Gyógyteától is meghalhatunk

Sokan használnak gyógyszerek helyett természetgyógyászati készítményeket, mert azt hiszik, hogy azok hatékonyak mellékhatások nélkül.

Egy ausztrál patológus által a Journal of Forensic Sciences című folyóiratban közölt tanulmány azonban, arra figyelmeztet, hogy a növényi gyógymódok is okozhatnak halálos mérgezést. Roger Byard, az adelaide-i orvostudományi egyetem törvényszéki kórbonctan professzora most közölt tanulmányában fölhívja a figyelmet arra, hogy igen sok, gyógyszerként is alkalmazott növény, adagtól vagy elkészítéstől függően mérgező, sőt akár halálos is lehet, miközben ezeknek rendszeres fogyasztói azt hiszik, hogy a gyógynövény mindenképp ártalmatlan.

"Sokan úgy gondolják, hogy a természetes, növényi gyógyhatású készítmények biztonságosabbak, mint a gyárilag előállított patikaszerek, pedig valójában sok növényi alapanyag akár halálos adagban tartalmaz arzént, higanyt vagy ólmot" - mondta a professzor.

"Ezek az anyagok súlyos betegségekhez vezethetnek, ronthatják a szervezetben lappangó kóros állapotokat, és akár halált is okozhatnak, különösen akkor, ha nem szájon át, hanem injekció útján jutnak a szervezetbe". Külön gondot okozhat, hogy a természetgyógyászati szerek és az esetleg orvos által receptre fölírt készítmények kölcsönhatásba kerülhetnek.



A gingko biloba sokak tudatában valóságos csodaszer, pedig súlyos vérzést okozhat, ha a beteg alvadásgátló tablettát, vagy akár csak hasonló hatású aszpirint vesz be. A természetgyógyászati szerekről a betegek nagy része kezelőorvosának nem is beszél, mert úgy véli, ennek nincs jelentősége, vagy mert fél, hogy az orvos esetleg kuruzslásnak hiszi. A felmérések ugyanakkor igazolják, hogy szinte minden, európai országban a kezelésre szorulóknak csaknem a fele használ gyógyhatású készítményt.

Az Egyesült Államokban 251 növényi gyógyszerből 36-ban arzént, 35-ben higanyt és 24-ben ólmot találtak. A professzor leírja annak a gyereknek az esetét, aki négy éven át szedett Tibeti növényi vitamint, és ettől súlyos ólommérgezést kapott. Egy torokfájásra adott kínai szer olyan gombák kivonatát tartalmazza, melyek akár szívmegálláshoz is vezethetnek. A növényi anyagok károsíthatják a májat, vesét, szívet és súlyos görcsrohamokat is okozhatnak.

Olvasóink írták

  • 2. Dr.Horváth 2010. február 22. 12:36
    „Igaz a régi mondás: ami kis mértékben orvosság, nagy mennyiségben méreg!”
  • 1. Jandex 2010. február 21. 08:51
    „"Az Egyesült Államokban 251 növényi gyógyszerből 36-ban arzént, 35-ben higanyt és 24-ben ólmot találtak."
    Jó de akkor most mit vegyek az anyósnak???? A növény nevét kérem!!!! :)))))))))))))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ételpornó, avagy a tiltott gyümölcs

"Ételpornóoldalon" gyűltek össze a világ leghizlalóbb étkei az interneten. Tovább olvasom