Kisalföld logö

2018. 02. 18. vasárnap - Bernadett 0°C | 6°C Még több cikk.

Egyre több a motoros baleset: korlátozzák az eladást?

Európai uniós kutatások azt mutatják, a halálos balesetekben egyre gyakoribb szereplőkké válnak a motorosok.
Jelenleg minden hatodik tragédiánál találni ott őket, pár év múlva a halálos balesetek harmadát lehet majd a motorosok számlájára írni. Hazánkban 2003 és 2007 között megduplázódott, évente közel 1700 a motoros balesetek száma. Emiatt keményebb fellépés is szóba került már. A 2001-ben kiadott úgynevezett Fehér könyv a halálos balesetek 50 százalékos csökkentését írta elő 2010-ig. Az autók esetében kedvező változást hoztak az elmúlt évek, azonban a motoroknál nem rózsás a helyzet. Ezért, ha másként nem lehet a tragédiákat elkerülni, szóba jöhet a nagymotorok eladásának megszüntetése, azaz 125 köbcentinél öblösebb kétkerekűt nem lehet majd venni az unióban.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. NoBo 2009. április 16. 09:32
    „Jéééééézusom...
    Most olvasom Szilágyi_Zsolt hozzászólását, miszerint "
    bőven elegendő a normál öltözék motorra, és senki ne mondja, hogy nem így van..."
    Ez de durva marhaság.... Ne terjeszd ezt az igét, mert magadat égeted le...
    Példa: 1x egy üzletközpont parkolójában egy olajos/síkos kanyarnál 10-15 km/h-val (III olvasod ´ecsém??)
    megcsúsztam barátnőmmel. Hát elmeséljem, hogy mit fogott fel a csípővédő, a bőrkesztyű, meg a gatya??
    Inkább nem ecsetelem, mert úgyis marhaságokat válaszolsz.... De min. 8-10 nap hegekkel, esetleg varrattal...”
  • 40. peppino1991 2009. április 10. 16:01
    „Ja még annyi hogy a vizsgabiztos egyből levágta hogy vezettem már jónéhányszor, pedig épphogycsak elindultam és az első kérdése nem az volt hogy mit szeretnék megcsinálni kiegészítő feladatként hanem hogy vezettem e már...És erre azt mondta végre egy "gyerek" aki nem ugy megy majd ki az utakra hogy csak a jogositvány megszerzési ideje alatt vezetett elsőször...
    Üdv”
  • 39. peppino1991 2009. április 10. 15:56
    „17 éves vagyok bár megmernék esküdni hogy jobban vezetek mint jónéhány "Felnőtt" sofőr...Itt nem az a kérdés hány évesen kapjon jogositványt mert ha feljebb teszik a korhatárt ugyan olyan mint 18 évesen, lehet először találkozik autóval és 20évesen se lesz ügyesebb mert lehet hogy szintén csak akkor találkozik először autóval...Az én esetemben valószínű csak azért tudok jobban vezetni mint mások jópáran mert 10-11 évesen anyunak az unokatesója az ölébe ültetett és igy ment ez 2-3 évig havonta 1x kb...és utána fokozatosan haladtunk feljebb a ranglétrán és eljutottam odáig hogy már mások is odamerik adni a kocsit 1-1 körre...Jééé és egyszer sem volt olyan hogy balesetveszélyesen vezettem...Imádok vezetni (L)
    És Most jön gazdagapuci pici fia...aki jogsi után egyből Audi-t meg BMW-t kap ő sokkal veszélyesebb mint mások vagy akár én a kis golffal vagy a régi opelokkal...Nem lehet ebben az országban semmi normálisat kitalálni mert mindig lesznek kivételek...
    Fél éve nem vezetek mert elkezdtem a jogosítvány de pénzszűkében nem tudtam befejezni...
    Üdv”
  • 38. Bond21 2009. április 10. 13:29
    „Jézusom mi folyik itt!
    Látszik,hogy sokan még nem ültetek motoron! Ajánlom próbáljátok ki!
    Ha nem,akkor meg szokjatok hozzá. És marhán nem kéne általánosítani! Én speciel sokkal jobban félek az őrült autósoktól,akiknek nem elég a 200! Na most aztán lehet is támadni egyből,hogy "mér a motorosok mennyivel mennek?" Mindkét társadalomnál megvannak az őrültek,de nekem ne modja senki,hogy a motorosok több balesetet okoznak!
    2 keréken guruló donorok vagy 4 keréken guruló donorok.....Ugyanoda kerülnek nem???”
  • 37. farkasbalintm 2009. április 10. 12:17
    „@36. hozzászólás Goldmund 2009.04.10. 11:29

    "a motoroknál a zajszintek betartását kéne nagyon komolyan venni" - az a vicc, hogy ez köbcentiként változik, és ez az amit nem igazán értek. - jó persze a tuningkávédarálóktól én is meg tudnék hülyülni, de vannak a szép mély hangon duruzsoló csodák. - szóval csak arra akartam célozni, hogy nem értem, hogy miért nem lehet mondjuk egy 600-as és egy 400-as gépnek egyforma hangja pl.(nem tudom pontosan hogy vannak a besorolások)

    bár már ezerszer megfogadtam, hogy nem szólok hozzá hasonló cikkekhez, mert végeláthatatlan vitákat lehet csinálni, de úgyis maradnak a szokásos táborok, a szokásos hozzászólásokkal. mi itt elfórumozgatunk a témáról, az érintettek meg legtöbb esetben nem is találkoznak vele :)
    na béke”
  • 36. Goldmund 2009. április 10. 11:29
    „Szerintem a végsebességet kéne lekorlátozni 130 km/h-ra. Az autóknál szintúgy. Semmi értelme sem olyan motort, sem olyan autót gyártani, amivel 200 km/h-val, meg afölött lehet hajtani. Pont ez csábít a száguldozásra.
    A másik: a motoroknál a zajszintek betartását kéne nagyon komolyan venni. Sokan megbuherálják a motort és zeng tőlük az egész utca. Hozzáteszem, ez sokkal inkább a robogókra meg a salakmotorokra jellemző, nem a normál nagymotorokra.”
  • 35. Duracell-copy 2009. április 10. 10:43
    „Kapitális marhaság lernne az eladás korlátozása, az nem megoldás. Az pedig egyértelmű, hogy a normális ember, az normális, a hülye meg hülye, attól függetlenül, hogy autót vagy motort vezet, esetleg gyalogol.”
  • 34. load 2009. április 10. 10:21
    „31. Szilágyi_Zsolt
    "Aki a motorozáshoz rendesen beöltözik, az nem azért teszi, mert 90-nel akar elcsorogni mondjuk Győrből Öttevényre, ezt te is nagyon jól tudod."
    Ugye nem vagy aktív motoros?
    Mindíg megdöbbenek a rövidnadrágos-félcipős-pólós motorosokon.
    Az engedélyezett 90 km/óránál, de a városi 50-nél is lehet bukni akkorát, hogy csontig kopik a hús a testedről ... hacsak nincs rajtad motoros ruha.
    A motoros ruha nem divatholmi, hanem védőeszköz.
    Minél jobbat veszel, annál nagyobb az esélyed, hogy komolyabb sérülések nélkül megúszol egy csúnya bukást.”
  • 33. kackac 2009. április 10. 09:59
    „Kedves D O N O R O K !
    Amíg nektek a motorozás 90 %-ban adrenalin növelő szórakozás, addig az autósok 90 %-ban nem jódolgukban vezetnek.
    S az, hogy a ti szórakozásotok irritálja a dolgozó, munkába menő autósokat, azon ne csodálkozzatok.
    Ne a közúton, másokat veszélyeztetve élvezkedjetek!
    Lehet versenypályát bérelni, ott ti is nagyobb biztonságba vagytok.
    A közúton a motorokra kötelezően előírnám a sárga villogót!
    A megengedett max. sebességet a teherautókéval egyenlőre tenném.
    Így már csak az motorozna, akinek muszály.
    De addig is vigyázzatok magatokra és másokra is!
    Igaz, már sokan várják a veséteket.”
  • 32. elemér 2009. április 10. 05:50
    „Ebböl a motorozásbol már gyerekkoromban volt élményem Mo.-n, mikor a kutya megtámadott az uton pedig én csak utas voltam. Nyarat a korházban töltöttem. Nem is voltam jól beöltözve. Rengeteg falura emlékszem, és azok mind veszéjessek voltak motoron. Autó akkoriban még ujdonság volt az uton. KRESZ-tröl emlékszm hogy, ba...., motoron veszéjes.”
  • 31. Szilágyi_Zsolt 2009. április 09. 21:32
    „Farkasbalintm, elhiszem neked, hogy már szabad előrecsorogni, mert én négy éve tanultam a KRESZ-t, azalatt változhatott. Csakhogy sok motoros úgy csinálja ezt, hogy kimeríti vele a veszélyeztetés fogalmát, és úgy az (ahogy te is írtad) már nem szabályos.
    Nem pont arra gondoltam, hogy fürdőgatyában, strandpapucsban, hawaii ingben üljön valaki motorra, de a szabályos közúti motorozáshoz egyáltalán nem szükséges rendes motorosruha. Sima utcai öltözetben lehet ezt folytatni, csak kabáttal, (természetesen) bukósisakkal, és esetleg kesztyűvel kiegészítve. Ne add elő, hogy nem így van, mert így van. Aki a motorozáshoz rendesen beöltözik, az nem azért teszi, mert 90-nel akar elcsorogni mondjuk Győrből Öttevényre, ezt te is nagyon jól tudod. Ami a kormányráhúzást illeti, abban elbeszélsz mellettem: lényegében ugyanazt leírtad, amit én. A jogosítványos részt pedig, azt hiszem, nem értetted meg, olvasd el újra. A végén megint csak egyetértünk: az addig oké, hogy akadhat helyzet, amikor egyenesen át KELL hágni a szabályokat, na de hogy rendszeresen, az semmiképpen nem segíti a közlekedés biztonságát. Béke veled is.”
  • 30. farkasbalintm 2009. április 09. 18:20
    „@25. hozzászólás Szilágyi_Zsolt 2009.04.09. 14:39

    "Whitepower, azért nem mehet el, mert a KRESZ tiltja" - fel kéne frissíteni a kresz ismereteket. ma már előregurulhatnak, persze ha azzal senkit és semmit nem veszélyeztetnek (persze ehhez a közlekedő PARTNEREK figyelmessége sem árt)

    "senki sem mondja, hogy öltözz bőrruhába, mert a legföljebb 90 km/h-s sebességhez, amennyivel a közúton haladni szabad, nem kell motoros öltözék" - valószínű mindenki rinocéroszbőrrel született, és elég a póló, rövidnadrág, papucs, baseballsapi, vagy napszemüveg párosítás, és csakis üzleti érdekek miatt találták ki a bukót, és a mindenféle protektorral ellátott ruhákat. ember. ha akár egy 20-as tempónál rosszul esel, már búcsút inthetsz a bőröd egy részének, valamint a motor súlya is rádob egy keveset.

    "a kormányt is kevésbé húzkodnák rád, ha nem tartanának attól, hogy veszélyezteted őket a száguldozásoddal" - mivel mindegyik közlekedési formát űzöm (tömegközlekedés, gyalogos, bringás, autós, talán a repülős és hajós kimarad egyelőre a válság miatt) így mondhatom, hogy amikor látom, hogy jön egy motor, én meg a sorban állok/gurulok, nem kerül semmibe kicsit félrehúzódni. a normálisabb meg is köszöni, hogy figyelek rá, és hogy udvarias vagyok.

    "hány embernek van A és mennyinek B kategóriás jogosítványa" - na ne már, hogy a jogsi fogja meghatározni az embert. de a kérdéshez amúgy hozzátehetnénk, hogy mennyinek van A és B

    "nem kéne olvasnom, hogy valaki(ke)t már megint fekete zsákba kellett csomagolni, és hiába várják ő(ke)t haza. Ez pedig a szabályok figyelmen kívül hagyásával és a közlekedés többi résztvevőjének nem tisztelésével sehogy sem fog megvalósulni." - a szabály nem mindig tartható be, és néha épp e miatt kerülhető el egy végzetes baleset. de az biztos, hogy ha már közlekedünk, akkor legyünk PARTNEREK, segítsük egymást.

    béke”
  • 29. Goldman 2009. április 09. 17:21
    „whitepower: sajnos alapvetően a felfogásoddal és a kresz nem tudásával van gondod...”
  • 28. elemér 2009. április 09. 17:00
    „Európai uniós kutatások azt mutatják hogy mi van Eu.-ban. Miért nem pontosittanak ?”
  • 27. SnakeS 2009. április 09. 15:32
    „Ez a 125 cm3 határ egy ostobaság, aki legalább hírből hallott motorokról az tudja. Van olyan 400 -as, amelyik kialakításánál fogva nem megy többet 110km/h -nál, a 125 ös cagiva mito meg akár 160 -at is. Innentől fogva nincs miről beszélni.

    Ha majd a benzin ára 1.000 forint felett lesz, azok is motorra fognak ülni, akik most még itt ócsárolják a motorosokat.”
  • 26. Szilágyi_Zsolt 2009. április 09. 14:44
    „Whitepower, még annyit szerettem volna írni, hogy a vezetői engedély megszerzése feltételeinek szigorításában viszont egyetértek veled: ami engem illet, 18 éves kor alatt semmiféle motoros járműre nem adnék jogosítványt, 22 alatt pedig A és B kategóriára nem. Biztos ez is sokat javítana a közlekedési helyzeten, de itt most nem erről van szó.”
  • 25. Szilágyi_Zsolt 2009. április 09. 14:39
    „Kedves Nobo, tekintve, hogy idestova 12 éve rendszeresen motorozom, sőt, ha a korai Babettás korszakomat is ideveszem (mert én nem szégyellem, hogy a motor 50 köbcentinél kezdődik), akkor még több ideje, ezért engedd meg nekem, hogy legyen gyakorlati fogalmam a motorozásról, jó? Én sehol sem állítottam, hogy egy nagy és erős motornak nincsenek előnyei, én azt mondtam, hogy ez a magyar járművezető-társadalom NEM ELÉG ÉRETT RÁ, hogy ezek a gépek itt legyenek. Akár vadak a 125-ös gépek, akár nem, a legdurvább motoros balesetekben szinte kizárólag nagy, tehát mondjuk 250 ccm feletti gépek az okozók-elszenvedők, épp azért, mert vezetőik olyan nagyon biztonságban érzik magukat a nyeregben, a fene sok teljesítménytartalékkal a hátsó felük alatt. Egyébként, ha kivágni készül elé egy autó, minden épeszű motoros inkább a fékre lép, nem pedig megpróbál még gyorsan elhúzni mellette, mielőtt lezárná előle az utat. Többek között erről beszéltem, ami a közlekedési morált illeti.

    Whitepower, azért nem mehet el, mert a KRESZ tiltja. Emlékszel még a KRESZ-oktatásra? Tudod, mivel kezdődött? ,,A kötelezőt mindig. A tilosat sohasem. Néha még a megengedettet sem." Hát ez az a három mondat, amelyet szinte mindenki elfelejt, mihelyst kezébe kapja azt a kis műanyag kártyát. Ez az egyik. A másik: senki sem mondja, hogy öltözz bőrruhába, mert a legföljebb 90 km/h-s sebességhez, amennyivel a közúton haladni szabad, nem kell motoros öltözék. Te azért veszel bőrcuccot, hogy téphesd a motor fülét, miközben a menetszél téged próbál meg letépni a járgányról. Hát akkor szenvedj csak szépen érte ennyit, hogy belefülledsz a tűző napon, miközben araszolsz a kocsisorban. Én is ülök motoron, és képzeld: nem csorgok előre, hanem kivárom a soromat, akár nagymotoron ülök, akár a jó öreg Simsonomon, akár egy koszos biciklin, mert ennek ez a módja, és talán téged is kevésbé utálnának a ,,bunkó" autósok, ha nem irritálnád őket azzal, hogy mehetsz, amikor ők nem, s a kormányt is kevésbé húzkodnák rád, ha nem tartanának attól, hogy veszélyezteted őket a száguldozásoddal. Mert lehet, hogy te adrenalinszint-növelésre használod a motort, de mások egyszerűen csak KÖZLEKEDNEK az utakon, és senki sem szeretne meghalni a te hülyeséged miatt. Nem csak úgy lehet (halálos) balesetet okozni, ha frontálisan ütközöl a kocsival, hanem például úgy is, hogy felbukkansz előtte a semmiből: a vezető nem számít rád, megijed, félrerántja a kormányt, és már kész is a baj. Ilyen hármas is van a KRESZ-ben: zavarás, akadályozás, veszélyeztetés. Rémlik? Te nem közlekedhetsz úgy, ahogy mások nem számítanak (mert nem kell számítaniuk) rá, hogy közlekedsz. Én nem védem az autósokat sem (olvasd el az előző hozzászólásom, világosan ott áll benne), és a videót is csak azért hoztam fel, mert ez kézzelfoghatóbb érv, mint ha simán csak beszélünk a dolgokról, nem állítottam, hogy nincs ugyannyi hülye autós is. De azért ne feledkezzünk el arról, mennyi autó és mennyi motorkerékpár van az országban, hány embernek van A és mennyinek B kategóriás jogosítványa... Aránypárokat felállítani, annak itt nincs értelme, esetleg azt lehetne megnézni, hogy az egyes kategóriákon belül (csak a motorkerékpárok, csak a személygépkocsik) mennyi baleset történik. De nem is ez a fontos. Én inkább csak azt szeretném, ha sem autósok, sem motorosok hibájából okozott balesetről nem kéne olvasnom, hogy valaki(ke)t már megint fekete zsákba kellett csomagolni, és hiába várják ő(ke)t haza. Ez pedig a szabályok figyelmen kívül hagyásával és a közlekedés többi résztvevőjének nem tisztelésével sehogy sem fog megvalósulni.”
  • 24. load 2009. április 09. 14:27
    „23. Lobbo71
    Akkor a kijelentésedhez tedd hozzá, hogy "számarányukhoz képest" és mindjárt nem tűnik képtelenségnek a kijelentésed!
    Én évente 40 ezer km-t autózok és kb. 10 ezret motorozok.
    Évtizedek óta baleset nélkül.
    A motort szeretem jobban, de mindíg ledöbbent az autós társaim pökhendi erőszakossága a motorossal szemben.
    Ha nem tudják befejezni az előzésüket gondolkodás nélkül lenyomnak az útról, mert a párbaj kimenetele nem kétséges.
    A gyorshajtó őrültekkel sajnos nincs mit tenni. A motor a legolcsóbb olyan jármű amivel akár 200km/órás sebességet is el lehet érni.
    Aki így hajt azt én nem sorolom a motorosok közé. Az elmebeteg.
    Sajnos az emberek őket veszik jobban észre és nem a szabálykövető többséget.”
  • 23. Lobbo71 2009. április 09. 14:12
    „load, 2007-es adatok: forgalomban lévő motorkerékpárok: 135817 db. Forgalomban lévő személygépkocsik: 3011754 db. Motorkerékpárok által okozott balesetek száma: 869 db. Személyautók által okozott balesetek száma: 13142 db. Ehhez vedd hozzá, hogy motort csak nyáron, jó időben használnak, személyautót meg mindig. Aztán már csak egy kis matek.

    Darabszámra lehet, hogy a szeméylautók okozzák a legtöbbet, de hozzá kell venni azt is, hogy hány személyautó meg hány motor van az utakon, úgy mindjárt más a helyzet.

    Forrás: www.ksh.hu”
  • 22. elemér 2009. április 09. 14:11
    „Hmm..., ugytudom neked már egyszer elmagyaráztam a különbséget az aha és az uhu között. Uhu az amit te kapsz, tudod hová ? Az tény hogy a gyors versenymotorokat nehezebb kezelni, és más a felfogása a vezetőnek. Kik gyártják ezt, mert egy tanulmány azt mutat ki amit megfizetnek. Aki pedig sietni akar, az ne motorral tegye azt.”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sarka Kata vetkőzne: Hajdú Péter talán megengedi

Lehet, hogy mégis újra láthatjuk Sarka Katát a CKM címlapján? Hajdú Péter találn megenyhül, és… Tovább olvasom