Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

A sminkipart is megrengette a válság

Egy tanulmány arra mutat rá, hogy míg a ruházati iparban is érezhető volt a gazdasági válság, addig ez a szépségápolási termékekre is igaz.

Ugyanakkor kijelenthető, hogy a nők szinte majdnem a megszokott összeget költötték rúzsra, szemfestékre, púderre.

A kozmetikai termékek piacára jellemző tendencia, hogy évről évre növekedik az eladott termékek mennyiségének száma -- és így az anyagi bevétel is.

Több felmérés rámutatott már arra, hogy a nők inkább költenek szemspirálra, arckrémre és parfümre, mint ruhára: ha már választani kell, akkor az utóbbiról mondanak le az előbbiek javára.




A szakértők rámutattak arra: meglepődve tapasztalták, hogy a gazdasági válság legkeményebb hónapjai alatt is inkább a drágább, luxuskategóriás szépségápolási termékeket vásárolták a nők, nem pedig az olcsóbbakat.

Az Egyesült Királyságban 2008-ban 7,4 per százalékkal nőtt az eladott szépségápolási termékek száma a 2007-eshez képest: a nők testápoló szerekre 1 millió angol fontot fizettek ki, míg parfümre 667 milliót.

Ugyan ez a tendencia figyelhető meg a Nagy Depresszió idejeként számon tartott időszakban, az 1930-as évek elején. Szakértők ezt azzal
magyarázzák: akkor is és ma is a munkát keresők mindent megtettek azért, hogy az állásinterjúkon a legjobbat hozzák ki magukból - és ehhez hozzátartozik a tökéletes smink és a jó parfüm is.

Ami a rúzsokat illeti, Nagy-Britanniában még mindig a piros színű a legnépszerűbb, a nők úgy érzik magukat a piros rúzzsal az ajkukon, mint Scarlet Johansson vagy Monica Bellucci - ők azok a híres színésznők, akik a piros rúzs reklámozásához a világ vezető szépségipari cégeinél adták arcukat -- vagyis inkább ajkukat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Made in China: divathét Pekingben - fotókkal

Ezekben a napokban a kínai fővárosra, Pekingre figyel a világ szeme: a hatalmas ország legjobb… Tovább olvasom