Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

Depresszió vagy stressz?

Egyre többen szenvednek recessziódepresszióban – állítják brit szakértők.

De vajon tényleg depressziósak vagyunk, vagy csak magunk alatt vagyunk egy kicsit? Nem mindegy.

Dorothy Rowe pszichológus úgy véli, hogy az elmúlt generációk felkészítették magukat a boldogtalan időkre, azonban a ma élőknek magas elvárásaik vannak az élettel szemben.

– Az emberek azt hiszik, hogy muszáj nagyszerű ruhákat venniük, érdekes állást betölteniük, varázslatos szexuális életet élniük és boldognak lenniük – mondja. – Emiatt pedig sokan kénytelenek csalódni. Ezek az emberek azonban nem depressziósak, hanem egyszerűen csak boldogtalanok.

A depresszió egy krónikus állapot, amely többféle tünettel jár együtt. Aki depressziós, annak az agyában megbillen a kémiai egyensúly.

A boldogtalanság azonban az elme egy olyan állapota, amely az emberek életről, világról való gondolkodásmódjával kapcsolható össze. A boldogtalansághoz jelentős mértékben hozzájárulhat a stressz.

Sokan kénytelenek csalódni, ezek az emberek azonban nem depressziósak, hanem egyszerűen csak boldogtalanok.
Sokan kénytelenek csalódni, ezek az emberek azonban nem depressziósak, hanem egyszerűen csak boldogtalanok.

Miközben egy kis stressz normális, az akut stressz akár egészségügyi problémákat is okozhat. Például fejfájást, magas vérnyomást, és akár előfutára is lehet a depressziónak.

Ha érzelmileg mélyponton vagyunk, nem tudunk aludni, nem tudunk rendesen enni, és vélhetően a kapcsolatunk is megváltozik munkatársainkkal, barátainkkal.

Ha valaki stresszes, ez az állapot csak néhány napig tart. De a depresszió tartósabb: ennél sokkal hosszabb ideig rányomhatja bélyegét az életünkre.

Ha a feszültség és a boldogtalanságérzet néhány héten keresztül is eltart – és ehhez még némi alkoholfogyasztás is társul –, akkor abból akár depresszió is lehet. Ilyen esetben érdemes beszélgetni erről a háziorvossal.

De ha valaki úgy érzi, szimplán csak maga alatt van, rosszkedvű, akkor azon könnyen változtathat.


Változtass!

Ha van valami, amit megtehetsz annak érdekében, hogy jobban érezd magad, azonnal cselekedj! Ez lehet egy rosszakaró elkerülése, akivel nem szeretsz együtt lenni. Ha a munkád okoz fejfájást, keress másik állást.
 

Keresd a társaságot!

Beszélgess a barátaiddal és családtagjaiddal arról, hogy kutyául érzed magad. Dolgozzatok ki akciótervet a teendőkről. Ha rokonaid távol élnek tőled, keresd azok társaságát, akikkel szívesen vagy együtt.


Mozogj!

A depressziós emberek nagy része nem sportol. Sétálj, gyalogolj, biciklizz, fuss – meglátod, jobban fogod érezni magad.
 

Stresszűzés

Gondold át, mit tehetnél azért, hogy a stresszt a lehető legkisebbre csökkentsd. Egy forró fürdő, egy jó séta a friss levegőn segíthet ebben.

Étkezz egészségesen!

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás segít a vércukorszint helyes megtartásában és energiát biztosít számodra. Jobb hangulatodhoz hozzájárul a banán, a csirke – ezek dopamint, vagyis boldogsághormont szabadítanak fel a szervezetedben. Az olajos halak omega–3 zsírsavat tartalmaznak, amelyek segítik legyőzni a depressziót.
 

Pozitív gondolkodás

Gondold át, hogyan szoktál megoldani egy-egy problémát! És hogyan közelíted meg azokat? Tanuld meg észrevenni az élet napos oldalát, és nem foglalkozni azzal, ami nem lényeges. Szánj időt arra, hogy életed pozitív eseményein gondolkodj!

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közönséges görény

Csaknem egész Európában előforduló, a kontinensen őshonos faj. Keleti elterjedésének határa az… Tovább olvasom