Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Trulli volt a leggyorsabb, Häkkinen még nem döntött

Az egyetlen olyan helyszínre látogat ezen a hétvégén a Forma – 1 mezőnye, amelyet más sportágban a szakági szövetség bizonyosan száműzne a versenynaptárból, mert a biztonsági követelmények nagy részéről a rendezők legfeljebb hírből hallottak.

Monte-Carlóban nincsenek kicsúszási zónák, s a ring egy része olyan szűk, hogy két autó csak állítva fér el egymás mellett. A hercegség 49. nagydíja – amelyet teljes egészében utcai pályáján rendeznek – ettől függetlenül a legnagyobb presztízsű a sorozatban.

A Monacói GP különleges – hajtűkanyarokkal, alagúttal, tengerparti, uszodai és kaszinói szakasszal tarkított – vonalvezetése miatt a pilóták számára hatalmas kihívás teljesíteni a versenytávot – a győzelem pedig kevés kivételtől eltekintve csak az igazán nagyoknak adatik meg. Az eddigi 48 Monacói GP-n Ayrton Senna aratta a legtöbb, összesen hat dia-

dalt, ráadásul – még egy unikum – 1989 és 1993 között „ mesterötöst " ért el. Öt győzelemmel a jelenlegi címvédő, a német Michael Schumacher, valamint a hatvanas évek sztárja, a brit Graham Hill rendelkezik, míg Alain Prost négyszer haladt át elsőként a célvonalon. A jelenlegi mezőnyből a kerpenin kívül David Coulthard és Olivier Panis tudott nyerni egyszer-egyszer.
Utóbbi esete jó példa arra, hogy Monte-Carlóban bármi megtörténhet. Panis 1996-ban úgy érte el első és máig egyetlen Grand Prix-elsőségét, hogy Ligier-jével a zuhogó esőben a tizennegyedik rajthelyről indult – szerencséjére a futamot mindössze négyen fejezték be. A ma is aktív pilóták monacói pontversenyét természetesen a ferraris M. Schumacher vezeti 53 ponttal, de meglepetés, hogy Eddie Irvine a második 21-gyel. Utcai menőnek számít Giancarlo Fisi-

chella és Mika Salo is: nem éppen bivalyerős autóikkal négy- négy alkalommal végeztek pontszerző helyen.
Monacóban gyakorlatilag lehetetlen előzni. Ennek fényében érdekes tény, hogy a pole pozíciót elérő versenyzők közül milyen kevesen szerezték meg a győzelmet. A Kisalföld számításai szerint az utolsó húsz évben tizenháromszor, az elmúlt tíz esztendőben nyolcszor fordult elő, hogy nem az edzéskirály lett a végső győztes, s hét alkalommal a második startkocka hozott szerencsét.
A tegnapi szabadedzések legjobbja Jarno Trulli (Renault) volt, megelőzve Allan McNisht (Toyota) és Coulthardot. Ralf Schuma-

cher (Williams-BMW) csak a hatodik, Rubens Barrichello (Ferrari) a hetedik, Juan-Pablo Montoya (BMW-Williams) a kilencedik, M. Schumacher a tizenegyedik lett. Ezekből az eredményekből messzemenő következtetéseket persze nem érdemes levonni, miután a csapatok egy része nyilvánvalóan „ száraz tankkal " körözött. Az azonban figyelemre méltó, hogy az aszfaltcsík nehézségével többen küszködtek, Alex Yoong és Irvine összetörte kocsiját, de a kicsúszók listáján volt Jenson Button és Montoya is.
A vasárnapi futamot a helyszínen tekinti meg Mika Häkkinen, a McLarentől az év végén visszavonult kétszeres világbajnok is. A 33 éves finn sztár tegnap sajtótájékoztatót tartott terveiről, de ettől senki nem lett okosabb. „ Még szükségem van egy kis időre, hogy eldöntsem, visszatérek-e a Forma – 1-be. Egyelőre halogatom a döntést, és élvezem az életet " – mondta az (ex)pilóta.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Madárnak nézik az ernyősöket

Szűnni nem akaró harcban áll a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatósága a sárkányrepülőkkel és… Tovább olvasom