Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Tereprali-futamok - fotókkal

A magyar tereprali-bajnokság utolsó futamát rendezték a hét végén Győrött és a Rábaközben. A meglehetősen sárosra sikeredett verseny végére kiderült, a bajnoki címet a Szalay Balázs–Bunkoczi László kettős szerezte meg.

A pénteken a megyeszékhelyen kezdődött verseny vasárnap a fővárosban, a Hungexpo területén megrendezett szuperfináléval zárult. A verseny központja Győrben, az ETO Parkban volt, a futamok első szakasza Tényő és Écs környékén, a második távja a Rábaközben, Kapuvár és környékén zajlott.


Fotók Győrből: Marcali Gábor
A Raid of the Champions nevű futam pénteken délután egy rövid, alig kilenc kilométeres szakasszal vette kezdetét. A G4S Tereprally Bajnokság szezonzáró futama a Rábaring környékén kijelölt prológgal (helyosztó futam) nyitott, melyet meggyőző fölénnyel a Korda Erik–Tóth György kettős nyert a második helyen célba érkező Szalay Balázs–Bunkoczi László kettős előtt. 

A versenyt a péntek éjjel leesett eső miatt kialakuló sártenger határozta meg mindkét pályaszakaszon. Szombaton alig akadt, akinek  járművének nem tört ki a kereke. A bajnoki címért küzdő Korda és Szalay is bajba került a második szelektív szakaszon, Szalayék félórás szerelés után tudtak csak továbbmenni.


Fotók a Rábaközből: Turbók Attila

Jobbára a szombati nap második szakaszán eldőlt, hogy 2010 abszolút magyar bajnoka a Szalay–Bunkoczi alkotta páros. A sáros pályák szinte ˝ették˝ az autókat, ami alól a bajnokaspiráns Szalayék és Kordáék sem voltak kivételek. Utóbbiak eltaláltak egy fatuskót, kiütötték a jobb első futóművet, amit csak a szervizben tudtak helyrepofozni. Kordáék győzelme azonban elúszott a sárban, még akkor is, ha ugyanezen a pályán Szalayék autójának is kitört a jobb hátsó kereke. Nekik annyiban szerencséjük volt: a mögöttük érkező csapattársak, Darázsiék megálltak és segítettek a szerelésben, így  időbüntetés nélkül folytatták.

A szombat délutáni versenyek a Rábaközben zajlottak, ahol Tóth István és gyakorlott csapata szervezte a futamot. – A megyeszékhely jól vizsgázott, volt egy olyan szándék a szervezők részéről, hogy Győrben is rendeznének futamot a következő szezonban – mondta.

A hétvégére azonban nem volt elég a megyeszékhely körüli pálya, így a gyakorlott rábaköziek segítettek be a futamba egy szakasszal. A csermajori bányánál kialakított nézői pontot  sokan látogatták.

Tóth István elmondta, az évzáró futam után 2011-ben újra dübörögnek a motorok a Rábaközben, hiszen május 6-tól 8-ig rendezik a tereprali-bajnokság III. Rábaköz-kupa nevű versenyét.

A vasárnap befejeződött bajnokság a fővárosban, a Hungexpo területén ért véget.

Olvasóink írták

  • 7. füstbement 2010. november 17. 01:34
    „Rick!

    Hogy lehetsz ilyen agresszív az egyik "legkiválóbb" kommentelővel?! :)))))
    Félelmetes,hogy mit engedsz meg magadnak...:)))))))))”
  • 6. rick_ 2010. november 15. 22:15
    „4.

    Nem unatkoznak, hanem hódolnak a szenvedélyüknek.
    Valószínűleg a Te kommentelési kényszered sokkal inkább az unalom eredménye, mintsem egy kellő anyagi biztonság megteremtése mellett vállalt hobbi, vagy megszállottság.”
  • 5. sivatag66 2010. november 15. 21:02
    „:(((((((((((((((”
  • 4. janika 2010. november 15. 12:00
    „Unatkoznak a milliomosok.”
  • 3. alfonz53 2010. november 14. 22:50
    „Találkoztam szombaton a déli órákban Győr és Pannonhalma között ezekkek a vitézekkel, akik lakott területen kb.
    100-120 km/h-val előzgették a békés polgárokat 2 tonnájuk biztos menedékében. Jót röhögtem rajtuk, mert az internet szerint Ravazdon a lézeres kocsi várta őket. Bár a legtöbbnek P-s rendszáma volt, remélem, hogy hamarosan levelet kapnak Szombathelyről....!”
  • 2. kobra67 2010. november 14. 11:53
    „Kedves Prérifarkas. Igaza van, a Kapuvár környéki verseny nagyon nehéz volt. Sajnos pár versenyző, minden tudása és akarata ellenére sem tudta legtöbbször műszaki okok miatt teljesíteni. Ez miatt még senkit nem kell és nem is lehet okolni, az újságírót sem, hisz neki is tájékozódnia kell a valós események közzétételéhez. Kérem ha csak a szervízközpontból figyelte a versenyt inkább maradjon csendben. Én végig ott voltam, láttam a pályát, láttam a versenyzők küzdelmét a tereppel és csak annyit tudok mondani, tessék odaállni közéjük, versenyezni, nem pedig a szerviz biztonságából kritizálni.”
  • 1. Prérifarkas 2010. november 13. 21:56
    „Ebben a cikkben semmi érdemi infó nincs a mai versenyről. Az már megerőltető lett volna biztos az újságírónak.
    Bár a látottak alapján dög nehéz lehetett Kapuvár körüli szakasz ami 75,84km volt, az első kört 7 autó teljesítette. És a többivel mi lett? Mi van? A szervizközpontban is egyre kevesebb a versenyjármű, de ez biztos nem hír.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Férfi kosárlabda: Zalaegerszegen kapott ki az SKC

A férfi kosárlabda NBI-ben a ZTE otthonában kapott ki hat ponttal a Rába Menti Takarék SKC. Tovább olvasom