Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Szigorúbban veszik a sárga zászlókat Bianchi balesete után

Többé nem bíznák a versenyzőkre, mennyire lassítanak le a sárga zászlós szakaszokon. Kiderült, hogy Bianchi autója keresztbe állt a vízen a baleset előtt, mert túl sokat korrigált.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Orosz Nagydíj pénteki napján több mint egyórás sajtótájékoztatót tartott Jules Bianchi szuzukai balesetéről, többek között a kicsúszás okairól és a javasolt szabályváltozásokról is szó esett.
A sajtótájékoztatón részt vett az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting és az elnök Jean Todt is, akik megígérték, mindent megtesznek azért, hogy soha többé ne fordulhasson elő a Bianchiéhoz hasonló baleset - írja az Origo.

A Marussia francia pilótája a múlt hétvégi Japán Nagydíjon szenvedett életveszélyes fejsérülést, miután kicsúszott a vizes pályáról, és nagy sebességgel az Adrian Sutil autóját mentő munkagép alá csúszott. A baleset idején a Safety Car nem tartózkodott a pályán, de a sportbírók dupla sárga zászlót lengettek az érintett szakasz előtt. A szabályok értelmében a versenyzőknek ilyenkor le kell lassítaniuk, és a megállásra is fel kell készülniük.
Whiting szerint az a baleset legnagyobb tanulsága, hogy nem szabad a versenyzőkre bízni, mennyire lassítanak le a sárga zászlós szakaszokon. Elmondta, Bianchi a többi pilótához hasonlóan visszavett a tempóból, „de egyesek jobban lelassítottak, mint mások."

A felvételekből kiderült, hogy a Marussia a baleset előtt keresztbe állt a vizes pályán. Bianchi túlzott mértékben próbált korrigálni, ezért az autója egyenesen leszaladt a pályáról. A nagy sebesség miatt akkor is komoly lett volna az ütközés, ha nem találja el a munkagépet.

„Valószínűleg nem szabad a versenyzőkre bíznunk, hogy mennyivel lassítanak le. Egy olyan rendszerre van szükségünk, amelyből mindeni számára világosan kiderül, mekkora lassulást várunk el (...).

Aggasztó továbbá, hogy a mérnökök és a versenyzők a bokszkiállások előtt is a határokat feszegetik. Mindig az utolsó pillanatban, a lehető legkeményebben akarnak fékezni. Ez az F1 természetéből fakad" – mondta Whiting.

A munkagépeket is biztonságosabbá tennék. Whiting szerint az egyik lehetséges megoldás az lenne, ha a járműveket egyfajta védőszoknyával látnák el, ami megakadályozná, hogy az autók becsússzanak alá, vagy a hátuljának ütközzenek.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eb-selejtezők - Megszenvedtek a hollandok és az olaszok is

A hollandok hátrányból fordítottak Kazahsztán ellen. Tovább olvasom