Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Sikeres versenyzőből szenvedélyes szurkoló

Autósport - A Veszprém-rali apropóján idézzük fel Tavali Ferenc, a legendás Tavali–Hídvégi Benedek páros még ma élő tagjának korábbi visszaemlékezését pályafutása jelentős állomásaira.
„Hatvanöt éve, 1943-ban születtem, 1957-ben autószerelő inaskodás mellett a Postásban fociztam, majd az ETO NB I-es csapatában jégkorongoztam. Ennek az időszaknak a különlegessége az volt, hogy a Kálóczy téri ETO-csónakház teniszpályáit öntötték le vízzel, azon a jégen ütöttük a korongot. Mindezek mellett 1960-tól a szitásdombi motokrosszversenyeket is imádtam. Nagy Laci, Keleti Lajos voltak igazán jó versenyzők a győriek közül. Huszonhárom évesen maszek autószerelő lettem, majd miután két év múlva megnősültem, elkezdtem szlalom- és ügyességi versenyeken indulni az autóklub színeiben. Az autó, amivel versenyeztem, egy Trabant volt. Megnyertem a városi, a területi és a megyei bajnokságot is, az országoson pedig a Steyr Puchhal induló Zima János mögött második lettem. Ma már megmosolyogtató, de akkor jó hasznát vettem a konyhai húsdarálóról leszerelt fogantyúból eszkábált "kormánytekerőnek", így a másik kézzel könnyebben tudtam kezelni a kéziféket. Akkoriban még rendeztek a tűzoltóságnál lévő pályán jégversenyt, amelyen utcai gumikkal vettünk részt. Az nagy élmény volt. Főleg, hogy ott is tudtam nyerni. A túrabajnokságban 1969-ben már Mike Gyurival, aki navigátor és tuningmester is volt egyben. Rögtön ebben az évben túrabajnokok lettünk a Győri Volán színeiben. Mivel Mikét a vagongyár Budapestre küldte tanulni, így lett a korábban még ellenfél Hídvégi Benedek barátom a navigátorom, akivel már raliban indulhattunk. Az éves bajnokságokban kategória második és harmadik helyen végeztünk. Talán ennek köszönhetően 1974-ben kaptunk egy leselejtezett 850-es Fiat Coupe Specialt. Ezt hajtottuk három évig, hegyi versenyeken is ezzel indultam. Ebben az időben gyakoriak voltak az éjszakai versenyek. Ezeket nagyon szerettem. Mivel nem voltunk Volán-dolgozók, nem kaptunk támogatást és menesztettek bennünket. Magyar Pisti maradt az egyedüli versenyző egy Fiat 127-essel. 1978-ban meg is szűnt a raliszakosztály, megalakult a gokart szakág, ezzel egy időben az AFIT-nál is, ahol Nagy és Kercsó voltak a húzó nevek. Ebben már nem vettem részt, ettől kezdve versenylátogató lettem. Gokartban a fiaim jeleskedtek, Feri és Peti is többszörös bajnokok, nekik szereltem és segítettem. Érdekes amúgy, hogy a régi ralisok gyerekei a gokartsportban jeleskedtek gyerekként (Magyar Robi, Nagy Józsi és Laci, az én fiaim is). Hídvégi Benedek két fia, Peti és Zoli a birkózással barátkozott, mégis a ralinál kötöttek ki. Ebből a sportágból nem lehet kiszeretni, ma is követek minden autósporttal kapcsolatos eseményt. Szeretek autózni is, bár manapság a robogót és a horgászatot jobban kedvelem. Ha mégis autóba ülök, ragaszkodom az elveimhez, miszerint két autó létezik: a Mercedes, meg a többi."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dobogóra tör a mosonmagyaróvári raliduó

Autósport - Pénteken kezdődik a Veszprém-rali, az országos bajnokság negyedik fordulója, melyen a… Tovább olvasom