Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 20°C Még több cikk.

Audi-ETO: 8,5 millió tévénéző

Kézilabda - Ismétlésekkel együtt összesen huszonhétszer került képernyőre tavaly az Audi-ETO csapata. A győri csapat hazai és nemzetközi mérkőzéseit több mint nyolc és fél millióan látták.
Tavaly több mint nyolc és fél millió néző látta a tévében az Audi-ETO mérkőzéseit – derült ki az AGB Nielsen Médiakutató Kft. összeállításából. A szám még Vanyus Attilát, a győri csapat elnökét is meglepte.

„Az idegenbeli BL-találkozók kivételével én nem tévén szoktam nézni a lányokat, hanem a helyszínen, s ott nem az játszódik le bennem, hogy mennyien láthatják most a meccset. Persze nagyon fontos, hogy képernyőn legyünk, különösképpen a szponzoraink miatt, de annak is nagyon örülök, hogy rendszeresen telt ház előtt játszik a csapat. Klubelnökként tisztában vagyok vele, hogy mennyi meccsünket közvetíti a tévé, mégis meglepődve láttam az összeállításban, hogy több mint húsz meccsünk volt látható a képernyőn" – mondta Vanyus Attila.

Ami a pontos számokat illeti, a magyar bajnok huszonkét találkozóját közvetítette élőben valamelyik magyar csatorna, ötször pedig ismétlésben volt látható az együttes összecsapása.

Legtöbbször, tizenhétszer a Bajnokok Ligájában lehetett látni a tévében Pálingeréket, ehhez kellett az is, hogy az előző kiírásban egészen a döntőig meneteljen a társaság. Ha valaki azt hiszi, hogy ezek közül a legnézettebb a Viborg elleni két BL-finálé volt, az téved. A dániai első meccsbe 351 ezren néztek bele, 223 ezren pedig végig is nézték. A Veszprémben rendezett visszavágót 519 ezren választották, s pár néző híján 363 ezren szurkolták végig a drámai végjátékkal – és sajnos vereséggel – zárult találkozót. Ebben a kategóriában az Audi-ETO–Buducnost középdöntőbeli csoportmérkőzés közvetítése volt a legjobban várt a tv-nézők körében (591 ezer), ebből 383 ezren maradtak végig a fotelben.

Sok kritika érte s éri a kézilabda közvetítési jogaival rendelkező csatornákat, hogy a magyar bajnokság és a Magyar Kupa küzdelmeit hanyagolja, s ez azért a számokon is tisztán látszik, hiszen a címvédő győri gárdának tavaly mindössze három NB I-es és két MK-mérkőzését közvetítette csupán.

Érdekesség, hogy ezeken született a 2009-es év rekordnézettsége és a legkisebb szám is ehhez az öt meccshez kapcsolódik. A huszonkét találkozó közül a legtöbben a február 1-jei FTC–Audi-ETO mérkőzést látták az m1-en. Igaz, a 907 ezer „belenézőből" csak alig valamivel többen, mint 232 ezren nézték végig az egyébként 35–34-es Fradi-sikert hozó találkozót.

A negatív csúcs a mostani szezonban született, bár ennek is megvan az oka. A nyártól az RTL Klubé és a Sportklubé a közvetítési jog, s utóbbi csatorna Győrben például digitális minicsomagban érhető el, vagyis a háztartásoknak csak a töredékében van. A DVSC–Audi-ETO rangadót így mindössze 133 ezren látták, a végig a képernyő előtt maradtak száma pedig csupán 30 ezer volt.

Olvasóink írták

  • 5. pacsibácsi 2010. január 17. 21:47
    „Mennyiben teszi valótlanná a cikket a Loki meccseinek közvetítése? Nem értem. Ami pedig a számokat illeti, nyilván kerekítés. A Győzikét sem 3 millióan nézték gondolom, hanem mondjuk 3 112 433-an.”
  • 4. Igazamvan 2010. január 17. 18:55
    „Ami ebben a cikkben nem igaz:
    1. a felmérés:
    "reprezentatív mintavétellel kiválasztott, 1040 háztartást magában foglaló panele hozzávetőleg 2500 televízióval Magyarországon élő, legalább egy televíziókészülékkel rendelkező, magánháztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak a feldolgozását."
    Ezzel a módszerrel ilyen kerek számokat csak akkor lehet kihozni, ha erőssen súgnak nekik.

    2.intervallum:
    1 év?Nézzük meg, hogy a nemzetközi szinten sehol nem jegyzett DVSC labdarúgó csapat bajnoki és BL mérközéseit mennyen nézték a tévében.30-40 millióan???

    3.szponzorálás:
    az AUDI soha nem kapja vissza a befektetett pénzét, mivel az AHM (tudod aki a pénz adta) nem foglalkozik gépjármű értékesítéssel.
    Szponzorálás=legális adó megkerülés.

    Pont”
  • 3. VargaP 2010. január 17. 10:02
    „na ezért szponzorál az audi, mert reklámértéke nagy. Tarsoly Úr! lehetne tanulni, hogy a questor is nagy legyen”
  • 2. Primax 2010. január 16. 14:08
    „" Audi-ETO: 8,5 millió tévénéző "
    Remélem, az ETO-s focisták is olvassák...”
  • 1. 07743 2010. január 15. 16:48
    „A női kézilabda közvetítéseket az MKSZ eldugta a nézők elöl.Korábban a Közszolgálati,majd a Sport TV adói sugározták a bajnoki mérkőzéseket.A Szövetség a közvetítési jogok értékesítésénél csak a bevételi szempontot vette figyelembe,lemondott a népszerüséget növelő nézettségröl.Érdekes lenne Máté Pál,és Shulek Csaba urak véleménae a női kézilabda bojkotról,Az ETO kézi nézettséghezhez így is gratulció.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Montenegrói és grúz csatárok érkeznek

Labdarúgás - A Győri ETO FC vezetői jelentős erőfeszítéseket tesznek azért, hogy a Soproni Ligában… Tovább olvasom