Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Teszteltük a Csengery utcát

Sopron - Örömmel vehettük birtokba a nemrég rendbe tett Csengery utca új szakaszát. A burkolat kiváló, de a Batsányi utcai kereszteződésnél kialakított terelősziget gyakran okoz torlódást, mint ahogy a rosszul hangolt ˝zöldhullám˝ is.


Öröm látni és tapasztalni, hogy Sopronban rendre megújulnak a frekventált útvonalak. A járművezetők részéről türelemmel elviselt építés közbeni nehézségek után jó érzéssel suhanunk az enyhe pályaíveket és egyelőre kifogástalan útburkolatot kapott Csengery utcán. Jó, hogy parkolóöblöket is kialakítottak. A kivitelezők szépen szintbe hozták az aknafedeleket is, egy zokszavuk nem lehet a járművezetőknek. A ˝faltól falig˝ való útfelújítás eredményeként díszburkolattal látták el a járdákat.

Ennek tetszetősségét a járda szélén elhelyezett zöldek is emelik: üdítő látvány a meglévő sövények melletti több kis virágsziget, főleg, ha kinyílnak majd a növények.

A terelősziget miatt nem lehet továbbhaladni a Csengery utcában a Batsányi utcába forduló, sorompó miatt álló kocsiktól. Tapasztalatunk szerint a jelzőlámpák zöldhulláma is finomításra szorul.
A terelősziget miatt nem lehet továbbhaladni a Csengery utcában a Batsányi utcába forduló, sorompó miatt álló kocsiktól. Tapasztalatunk szerint a jelzőlámpák zöldhulláma is finomításra szorul.

A Batsányi utcai kereszteződésnél létrehozott terelősziget megbénítja a Lövérek felől érkező forgalmat, ha sorompót kap a Batsányi utcai vasúti átjáró.
Ugyanakkor két meglátásunk is akad. Az egyik – a Batsányi utcai kereszteződésnél létrehozott terelősziget – gyakorlatilag megbénítja a Lövérek felől érkező forgalmat akkor, ha vonat miatt sorompót kap a Batsányi utcai vasúti átjáró. Eddig a jobbra lehúzódó – és a sorompó miatt bedugult Batsányi utca okán még a Csengeryn is álló – kocsik mellett minden további nélkül elhaladhattunk. A terelősziget mindezt most lehetetlenné teszi, erre nincs hely. A terelősziget a szemből jövő s a balra fordulóknak festett külön sávot védi a Lövérek felől érkező kocsiktól, noha ott korábban gond nélkül elfért egymás mellett az egyenesen haladó és a sorompó felé közlekedő autók sora.

A másik gondot a jelzőlámpák kevésbé jól behangolt zöldhulláma jelenti. Azok, akik a Mátyás király és az Erzsébet utcai kereszteződésnél zöldhullámot kaptak, legtöbb esetben kénytelenek megállni a Csatkai utcai kereszteződés lámpájának piros jelzésénél. A gyakorlati tapasztalatok birtokában, kis finomhangolással valószínűleg ezen a problémán könnyen lehetne segíteni.

Olvasóink írták

  • 13. Father 2009. szeptember 29. 17:43
    „A Csengery utca első szakaszának felújítása óta: kamion és autóbusz forgalom miatt mentő- és tűzoltóautó nem bír elmenni normál tempóban sem, hiába szirénázik!”
  • 12. polgmester 2009. augusztus 28. 18:14
    „Én mint polgmester a Jerevánon tömögettünk!De hogyan? Szégyenlem magam!”
  • 11. vitriol2 2009. augusztus 09. 11:51
    „Szép-szép, de talán valaki meg is nézte az uttesten lévő most még csak 6-10 cm-es mélyedéseket?Végig jellemzöen vannak-most még csak- 5-10 cm. átmérüjü "mélyedések" melyből lesznek majd az igazi "soproni" kátyuk”
  • 10. Tonxy 2009. augusztus 09. 10:48
    „Örüljünk annak hogy nem novemberben kezdték el felújítani az utakat. Mert eddig ez volt a szokás. Azért 2-3 évnél többet nem adok az útnak és úgyis feltúrja valamelyik mű (viz gáz eon) mert éppen kifelejtettek valamit.”
  • 9. operátor 2009. augusztus 09. 08:59
    „A kerékpárút az egész városba kényes téma. (Várkerület, belváros,Széchenyi - tér.) A Csengeri -utca nekem most tetszik, igaz nem járok arra nap mint nap, és nem figyeltem annyira ezeket a "mellékes" észrevételeket. Annak viszont örülök, hogy nem kell döcögni az autóval, attól viszont én is félek, hogy hamarosan valamilyen indokkal feltúrják megint. Sajnos, mifelénk már csak ez járja.”
  • 8. Tonxy 2009. augusztus 08. 21:10
    „Bicikliut ott van a deák téren, de igazad van inkább a zsúfolt Csengery-n biciklizzen az ember mint egy fákkal teli téren:)”
  • 7. soproni 2009. augusztus 07. 11:32
    „De a bicikliutak megint elfelejtették felfesteni. legyen inkább 3 méter széles járda ahol amugy is elég gyér a gyalogos forgalom.”
  • 6. lakoss1 2009. augusztus 07. 10:56
    „hát igen,de legalább szép,és jó mínőségű..azért izgulok,fél év múlva nehogy feltörjék az azfaltot..víz-gáz,stb..”
  • 5. Beaubo 2009. augusztus 06. 22:28
    „Nincs bicikliút összekötödés a Deák tér és a Csengery utca - Alsólöverek között sem.
    Erre is elfelejtették -.....”
  • 4. attec 2009. augusztus 06. 21:15
    „És a Batsányiba kanyarodni akaró jogossan akadályozza a mögötte lévőket?”
  • 3. hehe08 2009. augusztus 06. 20:38
    „he-he.... igen ez nagy probléma több helyen is a városban.....
    valahogy az illetékesek nem figyelik az ésszerűséget és táblákat is képesek a legidiótább módon kihelyezni....”
  • 2. Bokk 2009. augusztus 06. 15:21
    „A terelősziget előtti korszakban a másik irányt fogták meg a vasúti átjáró felé kanyarodni kívánók. Igaz jobbról épphogy el lehetett férni, ha épp nem parkolt ott senki, vagy nem jött egy teherautó, ami ezt a lehetőséget is lezárta. Az igazi megoldás az lenne, ha a vasúti szerelvényeket nem mindig erre húznák ki, vagy legalább azt megértenék a GYSEV-nél, hogy nem elég csak leereszteni a sorompót és megvárni 3 vonatot, többször az is megoldás, ha a második vonat kap pirosat és fél percre felnyitják a sorompót.
    Még annyit, hogy az új helyre került gyalogátkelő vasút felőli végén pont szemmagasságba kaptak a gyalogosok egy fát, amitől nehézkes a kilátás, ott ahol a képen a babakocsis úr látható. Reméljük nemsokára magasabb lesz kissé.”
  • 1. hehe08 2009. augusztus 06. 15:20
    „tegyük még hozzá, hogy kanyargós lett az addig belátható utca......
    csoda, hogy nincsenek tömeges gyalogosgázolások az aranyjános csengery sarkon.....

    amúgy örülök..... szar, szar, de legalább a miénk.....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyereséges lehet a mélygarázs

Sopron–Debrecen - Határozott várospolitikával, erőteljes marketinggel és a felszíni parkolási… Tovább olvasom