Kisalföld logö

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 18°C Még több cikk.

Miért kell fizetni az internetért, ha nem is működik?

Táp-Sopron – Legalább egyszer már biztosan megtapasztalta minden internetfogyasztó, hogy napokig világháló nélkül maradt. Jó kérdés, hogy ebben az esetben mégis miért kell kifizetni az előfizetési díjat? A Tápot és Sopront átszövő riportunkból kiderül a válasz.


"Az egész ügy azzal kezdődött, hogy elromlott az internet. A soproni szolgáltatóhoz körülbelül ötször kellett telefonálni, hogy egyáltalán megjavítsák. Ekkor bátorkodtam megkérdezni tőlük, hogy ha négy-öt napon keresztül nincs szolgáltatás, miért kell teljes árat fizetnem, s miért nem javítnak időben. Ráadásul amikor jött a havi 6624 forintos előfizetési számla mellékeltek hozzá 8500 forintot javítási költség címén" – kezdte internetes kalamajkáját a tápi Nagy Imre.

"A család nyomására végül befizettem a 15 ezer forintot egy pénteki napon, de szombatra mégis kikötötték a világhálót. Később a Nemzeti Hírközlési Hatóság megállapította: ezt jogtalanul tették meg. Ezt követően hiába vettem ki szabadnapokat, két napig nem volt nyitva a győri ügyfélszolgálati iroda, így aztán következő pénteken kelt ismét életre az internet.

Ezzel együtt már 10 napra rúgott azoknak a napoknak a száma, amikor nem működött a net. Ekkor döntöttem el, hogy vizsgálatot kérek a Nemzeti Hírközlési Hatóságtól" – folytatta Nagy Imre.


Közlemény: nem a Vitech Uno Kft. a szolgáltató

"A Vitech Uno Kft. Táp településén lévő kábeltelevíziós hálózatán szolgáltat 2008. február óta.

A szolgáltatás létrehozásához komoly anyagi invesztíciókat  végeztünk, s úgy érzem, sikerül lassan, de biztosan tért nyernünk a településen és az előfizetőink megelégedésére szolgáltatnunk.

A cikkben szereplő panaszos úr 2009 január óta már a társaságunk előfizetője. A magam részéről kérem, hogy pontosítsák, miszerint nem rólunk van szó az írásban" – mondta Kuller István, a Vitech Uno Kft vezetője.

A cikkben valóban nem a Vitech Uno Kft. a szolgáltató. Elnézést kérünk a Kft. dolgozóitól, ha kellemetlenséget okoztunk nekik!



"A Szolgáltató nem bizonyította"

No most, a hatóság jött, látott és korrektül vizsgálódott.

A helyszíni kiszállást követően határozatában megállapította, hogy „a Szolgáltató nem bizonyította, hogy az internet szolgáltatás meghibásodása a Kérelmező (jelen esetben Nagy úr. - A szerk.) érdekkörébe tartozó okból merült fel".

"Tekintettel, hogy a Kérelmező kérelme alapos, a hatóság 2200 forint eljárási illeték megfizetésére kötelezi a Szolgáltatót a Kérelmezőnek" – folytatódott a határozat.


Ízelítő a Nemzeti Hírközlési Hatóság határozatából.
Ízelítő a Nemzeti Hírközlési Hatóság határozatából.


Figyeljenek, a sorok között kell olvasni!

Az indoklásban – többek közt – az szerepel, hogy "a Kérelmező kérelmében nem fogadja el a Szolgáltató álláspontját, miszerint a hiba a Kérelmező érdekkeltségi köréből merült fel, ezért kérte ennek felülvizsgálatát. (...) A Szolgáltató adatszolgáltatása során azzal érvelt, hogy a bázisállomás előfizetőket kiszolgáló, úgynevezett userág antennát követő eszközök (irányított antenna, modem) műszaki hibái nem a Szolgáltató érdekkörébe eső eseményeknek számítanak.

Azonban az ügyféladatlap rögzíti, hogy a Kérelmezőnél felszerelt DLINK DWL-810+ eszköz (modem) tartozékaival együtt szolgáltatói tulajdonban vannak. Továbbá a Szolgáltató korábbi tájékoztatásában azt írja, hogy a Szolgáltató a modemeket felhasználói névvel és jelszóval védi, így jogszerűen a Kérelmező az eszközhöz nem férhet hozzá".


Indoklás: oknyomozott a hatóság.
Indoklás: oknyomozott a hatóság.


Vizsgálódtak a fogyasztóvédők is

Határozat ide, határozat oda, az ügy nem oldódott meg. Annak ellenére sem, hogy a győri ügyfélszolgálati iroda nyitva tartással kapcsolatos gondokat a Nemzeti Hírközlési Hatóság a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Nyugat-Dunántúli Regionális Felügyelőségéhez továbbította. (Ez szerepel az előbb idézett a határozatban is.)

A fogyasztóvédők a következőket állapították meg: "a bejelentésben foglaltak szerint helyszíni ellenőrzés céljából megjelentünk a győri ügyfélszolgálaton, amelyet zárva találtunk, ezért a Kft.-t nyilatkozattételre felszólítottuk és eljárást indítottunk ellene".


Íme, a fogyasztóvédők levele.
Íme, a fogyasztóvédők levele.


Nem született egyezség, mire a szolgáltató egyoldalúan szerződést bontott az ügyféllel

A szolgáltató közben "felülbírálta" korábbi álláspontját, s levélben közölte az ügyféllel, hogy "amennyiben az NHH határozatában Ön számára kedvező döntést hoz, akkor jóváírjuk a vitatott kiszállási díjat és szerelési költséget, valamint a kiszámlázott visszakapcsolási és adminisztrációs díjat". Ez azonban nem volt elég az ügyfélnek.

"Nem fogadtam el az ajánlatukat, mert egyrészt hosszú heteken keresztül hülyének néztek, s megpróbálták ránk kenni a hibát. Másrészt utánaszámoltam, s a legóvatosabb becsléseim szerint is körülbelül 55 ezer forintos kárt okozott számomra a szolgáltató. Ki kellett vennem két nap szabadságot, kétszer oda-vissza meg kellett tennem a Táp-Győr útvonalat, okmánybélyegeket vásároltam, s végül, de nem utolsósorban a net hiánya miatt lemaradtam egy nagyon fontos galambkiállításról" – magyarázta a tápi férfi.

Arra a kérdésünkre, hogy ha ennyi baja van az internetes céggel, akkor miért nem vált szolgáltatót, Nagy Imre úgy felelt: "erre már nincsen szükség: a szolgáltató egyoldalúan felbontotta a szerződést – mondván: elégedetlen vagyok velük –, s pár napot leszámítva idén már kikötötték a világhálót".


Elbocsátó, szép üzenet á la Szolgáltató.
Elbocsátó, szép üzenet á la Szolgáltató.


Magyaros: fizetni azért, ami nem is működik

A kisalfold.hu megkereste Márton Györgyöt, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivőjét. Legfőképpen arra voltunk kíváncsiak, ami tán mindenkit érdekel, vagyis miért kell fizetni akkor is az internetes szolgáltatásért, amikor az nem működik?

"A jelenleg érvényes jogszabályok szerint akkor is fizetni kell a szolgáltatásért, ha az nem használható, igaz, az előfizetési díjért cserébe kötbérre tarthat igényt az ügyfél" – mondta Márton György.

"Vagyis ha semennyire sem megy az internet, adott nap előfizetési díjának nyolcszorosa a kötbér (a linkelt rendelet 11.-12. paragrafusában van a lényeg), ha valamelyest működik, akkor négyszerese. A szóban forgó ügyben ha tíz nappal számolunk, akkor 25-26 ezer forint járna a tápi ügyfélnek" – közölte Márton György.

Majd a bíróság dönt

Apró szépséghibája azonban a történetnek, hogy ezt a pénzt a Nemzeti Hírközlési Hatóság nem tudja bevasalni a szolgáltatókon – nekik ugyanis erre nincs jogosítványuk.

"Ha a szolgáltató nem fizet kötbért, akkor eben az esetben bírósághoz kell fordulnia a panaszosnak. Megjegyzem: ha eljut bírósági szakaszba az ügy, ott nyilvánvalóan fontos szerepet játszik a Nemzeti Hírközlési Hatóság határozata" – zárta szavait a szóvivő.

Mindez hamarosan a gyakorlatban is kiderül: információnk szerint a tápi ügyfél beadta keresetét a soproni bíróságon az itt taglalt internetes kalamajkában.


Szolgáltató cég: egyelőre válaszok nélkül

Szerettük volna megszólaltatni a szolgáltató cég ügyvezetőjét is, de az ügyfélszolgálatuk nem adta meg a közvetlen telefonos elérhetőségét.

Így e-mailben küldtük el kérdéseinket – többek közt arra voltunk kíváncsiak, hogy miben hibázott az egykori ügyfelük, valamint etikusnak érzi-e, hogy azért szerződést bontanak egy ügyféllel, mert elégedetlen a szolgáltatásukkal? – de egyelőre nem kaptunk válaszokat.

Olvasóink írták

51 hozzászólás
  • 51. Feri1 2009. március 13. 16:40
    „Egy jó barátom járt így az rlannal.
    Nem működött az internet, bejelentette telefonon. Három nap múlva jött a szerelő, addig hol működött, hol nem.
    Amikor jött a szerelő, akkor pont működött (lehet véletlen is). Hibát nem talált.
    A következő számlánál megdöbbenve tapasztalta, hogy kiszámláztak neki helyi kiszállást és javítást is.
    Ajánlott levélben reklamált, egy hónap múlva kikapcsolták az internetjét, a levelet nem találták. A leírtak alapján csodálnám, ha a visszakapcsolás díját nem számláznák le.
    Én még elégedett ügyfelükkel nem találkoztam. Óva intek mindenkit tőlük!”
  • 50. Telepathia 2009. március 13. 07:00
    „NEM CSAK FIZETNI KELL DE RÖVIDESEN INTERNET ADÓT IS NEG FOG ÁLLAPITANI A PARLEMENT, MINT MÁS EURÓPA UNIÓS ORSZÁGOKBA.”
  • 49. andreash 2009. március 12. 17:26
    „Az RLAN egy nagy kalap sz@r. Olyan volt mint egy mese...... hol volt, hol nem volt......
    Az ügyintézés-hibabejelentés maga a katasztrófa. A szerződés szerint 144(!!!) órán belül kötelesek jönni. Előfordult, hogy a hibabejelentés után - többszöri telefonálásra - a 30. napon jött a szerelő!
    Hurrá, Végre!!! Gondoltam akkor, de a szerelő távozása után 30 perccel újra nem volt net..... :-(((
    A legelső hibabejelentéstől számítva, többszöri javítással, a 48. napon lett újra viszonylag normális a netkapcsolat....... Mondanom sem kell, hogy teljes díjat számláztak + kiszállási és javítási költségeket. Reklamáltam - először e-mailben, amit persze letagadtak - végül többszöri levelezésre valamicske díjat elengedtek...... Míg a levelezés tartott nem fizettem, emiatt lekorlátoztak. Mikor végre ,,kialkudtam" egy elfogadható összeget, befizettem és visszakapcsoltak. Aztán egy újabb feketeleves: kis idő múlva újabb számla: visszakapcsolási díj, adminisztrációs díj, kb. 3/4 havidíjnyi összegről. Később jött egy számla: ,,Számlakiállítási díj másolatra" : 300 Ft. VICC........
    Most már másik szolgáltatónál vagyok. Azóta egyetlenegyszer volt csak kimaradás. Bár úgy látom, hogy az adminisztráció és az ügyfélszolgálat itt sem áll a helyzet magaslatán. De ez legyen az ő bajuk, nekem az a lényeg, hogy van folyamatos netkapcsolat.”
  • 48. panni68 2009. március 12. 13:05
    „RLAN-RÓL IRTAM”
  • 47. panni68 2009. március 12. 13:02
    „Ezzel a szolgáltatóval volt nekem is problémám Kópházán,mikor visszaadtam mert szar a netük hol volt holnem, akkor feljelentettek a rendőrségen ,nagyértékű eszközők eltulajdonitása miatt.Nem értettem miről van szó.mert leszerelni kijönni lusták voltak ,ha jöttek mindig volt kifogás,és bizony a nyomozó jelenlétében szerelték le az eszkőzeiket,igy tudtuk végre az ügyet lezárni”
  • 46. panni68 2009. március 12. 12:54
    „Van egy netes cég (,olyan rózsaszines a szine...) gondolom nem kell senkinek bemutatni,hirdeti már régóta a 3-az egyben dolgát ,de mikor meg akartuk rendelni azt mondta a Soproni irodában a hölgy ,maguknál nem lehet mert ott még nincs kiépitve.Kérdem én akkor miért nem ugy reklámozzák,hogy itt meg itt nem lehet itt meg itt lehet?Nem az ügyfelek átverése? Ezt miért nem vizsgálgatja a Hatóság?”
  • 45. Telepathia 2009. március 12. 08:10
    „Az egyoldalú szerződés hátrányait csak polgári peres úton lehet keresni.”
  • 44. buggyant 2009. március 12. 06:15
    „azért a t-onlinetól nem kell elájulni!!!! Teljesen jogtalanul egyszercsak fogták magukat és elkezdtek forgalmi díjat számlázni a forgalomkorlátlank csomagomra. Megreklamáltam, kedvesen tudomásul vették, hogy ja, bocs! A következő hónapban ugyanúgy megkárosítottak jogtalanul. Sok emailt írtam, egyszer fel is hívott egy hölgy, hogy ja, nahát, tényleg, ez tévedés! Mindazonáltal a jogtalanul kiszámlázott összeget azóta sem kaptam vissza. Talán a fogyasztóvédelem segítene? Hm.... A szolgáltatók abszolút kihasználják a helyzetüket meg minket.”
  • 43. elemér 2009. március 12. 04:47
    „41. hozzászólás Nagy_Imre_Vancouver

    "Sajnos Magyarorszagon meg nem alakult ki a verseny a szolgaltatok kozott."

    Sajnos ez még az USA-ban se alakult ki, mert nem engedték. Sok más helyen a világon sem alakult az ki. Legjobban ez ott müxik ahol van állami támogatás. Maga az internet is állami támogatással alakult ki.”
  • 42. kisróka 2009. március 11. 21:43
    „Ez az RLAN nem a PC-Shop-os Gáncs fammilia?

    Vagy másról van szó?

    Sopron / Újteleki utca”
  • 41. k 2009. március 11. 19:34
    „"információnk szerint a tápi ügyfél beadta keresetét a soproni bíróságon az itt taglalt internetes kalamajkában."
    Sok sikert és kitartást kívánok.”
  • 40. Nagy_Imre_Vancouver 2009. március 11. 18:39
    „Sajnos Magyarorszagon meg nem alakult ki a verseny a szolgaltatok kozott. Es a fogyasztovedelem a szocializmusban jobban mukodott mint ma...
    Nalunk (Vancouver) ugy mukodik a dolog hogy ha a szolgaltato hibajabol nem mukodik a net akkor a kiesett idoszakert nem szamlaznak. Persze fel kell hivni oket es panaszkodni de nem kekeckednek.
    Arakrol annyit hogy nekem 2Mbit/256Kbit-es csomagom van ezert $35-ot fizetek. Elvileg csak 100Gb-ot tolthetek le. Neha tullepem neha nem eddig nem zaklattak.
    Egyebkent cegunk mobile modemeket gyart legujabb termekunk 21Mbit/5.76Mbit -es modem (elvi max). A mobile modemek elobb utobb at fogjak venni a piacot a vezetekesektol es a wifi-hez hasonloan mar benne lesznek minden laptopban. A problema az az hogy a tavkozlesi szolgaltatok rengeteget a koltottek vezetekes rendszerek kiepitesere es ezert tartjak mestersegesen magasan a mobile dijakat. Erdekes lesz 1-2 ev mulva az LTE bevezetese amely az elvi 300Mbit-es hatart dongeti mindez vezetek nelkul.”
  • 39. knifemaster 2009. március 11. 17:48
    „4.szolgáltatómat koptatom 2000 óta.
    Mindegyik a matávtól veszi az ADSL sávszélt,mivel a matávé a kiépített gerinchálózat.Vszont nem lehet monopólium,ezért kötelezőve tették a gerinchálózat használatának átengedését.
    Ha gond van az az esetek nagy részében a matáv részére írható,mivel a gerinchálózat az ő tulajdona, Rgo a karbantartás szervizelés miegymás is az ő dolga.
    Felesleges ebből az én farkam a nagyobb szitut csinálni,mert eddig mind a 4 szolgáltatónál találkoztam ,vonal szakadással,dilettáns ügyfélszolgálatossal,a a matávval közösen egymásra mutogató hibabejelentés felvevővel.
    A multkori majd egész napos kimaradás is az időjárás műve volt,nem a szolgáltatómé.”
  • 38. VitechUno 2009. március 11. 16:47
    „37. trueman 2009.03.11. 16:22
    Felhívom szíves figyelmét arra, hogy névvel címmel illik vádaskodni, Az a hálózat nem a mienk volt mi üzemeltettük!
    Olyan fejlesztéseket nem tudtunk rajta elvégezni ami szükséges lett volna a tulajdon tisztázatlansága miatt.
    Ezért vonultunk ki, nem zavart el senki pláne olyanok akik név nélkül irogatnak mint Ön. Felhívom figyelmét, hogy Ip cime alapján azonosítható , az elküldés előtt ""Mi tekintettel vagyunk a személyiségi jogokra, elutasítjuk a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja! Ön a(z) " .......................IP címről szól hozzá.
    Vitech Uno Kft”
  • 37. elemér 2009. március 11. 16:40
    „Szerelőnél van egy modem vagy router amit kicserél ha sejti az a baj. Van nála egy network kabel is, ami jó és azt használlja. Megnézi a csatlakozásokat és ettöl többet nemmnagyon csináll. Igy van ez a kompinál is. Egyszerübb cserélgetni mint diagnozgatni. Beszél az irodával hogy adjanak uj csatlakozást vagy nézzék azt meg. Na de mind ezt magam is megtudom csinállni, és miattam hazamehet. Legnagyob probléma Mo.-n szerintem az infrastruktura, öreg hálózatok. Ezt megoldja a Wlan és a műhold.

    ű és ő-t pedig idemásoltam, mert csodát itt senki nem csináll nekem.”
  • 36. trueman 2009. március 11. 16:22
    „VITECH-UNO

    Az ön cégével kapcsolatban csak annyit tudok mondani ,hogy Győrladamérról fülüket
    farkukat behúzva menekültek el a lincselés elől.Amit ott önök szolgáltatás címén műveltek
    az több volt mint felháborító.Szó szerint el lettek zavarva.Még a kábeleik is ott vannak
    talán még mindig.Saját maguknak okoztak kárt akkor.
    Persze lehet ,hogy változott valami önöknél azóta de az ottani gondokat nem sikerült megoldaniuk
    hosszú idő alatt és többszöri felhívás után sem.Mióta más van nincs panasz.”
  • 35. elemér 2009. március 11. 15:45
    „Ellenkezőleg a közhiedelemmel nyugaton is vannak prolémák a net szolgáltatással. Mikor probléma van, akkor azt kell nézni hogy mit mutat a modem. Jó tisztában lenni hogy néz ki a világitás mikor minden O.K. Ott valami nem ég vagy pirosat mutat ami azelőtt nem ugy volt akkor az szolgáltatási hiba. Ilyenkor kikapcsolja az ember és vár pár percet. Visszakapcsolja és O.K. Van a modem-n és router-n egy reset gomb is. Ezt is meglehet nyomni és ez visszaálitja. Ennél többet nem lehet csinálni, mert minden mást a szogáltatónak kell tenni. Másik megoldás hogy várjuk mig a szerelő megjelen és ugyanezt megteszi. Szolgáltató szeretné keverni hogy windows probléma, vagy software probléma. Amit mondok az viszont mind ezt cáfolja. Aki pedig router-t használ annál szintén ez a procedura. Kábel az egyenlőre a legjobb. Wlan viszont a jövő.

    Tapasztalatbol tudom hogy egyedül a szerelő konyit a dolgokhoz. Felesleges a hülyeségeket halgatni amit telefonon mondanak, mert azt én magam is tudom. Ilyesmit megvitatnak a net-n.

    gy néznek ki a modem és router lámpák.

    http://images.google.com/images?gbv=2&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=modem+lights&btnG=Search+Images

    http://images.google.com/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=s&hl=en&q=router%20lights&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi”
  • 34. Csepel-344 2009. március 11. 14:23
    „Miért kell fizetni az áramszolgáltatásért, ha nem is vesszük igénybe??? Kedves újságíró Urak / Hölgyek talán érdemes lenne megvizsgálni, hogy a helyi áramszolgáltató (Gy-M-S-Megye) miért és milyen alapon számláz pl. egy használaton kívül lévő (évek óta 0!!! Ft-os áramszámlát produkáló) garázs után idén január 1-e óta évi 1.200,- Ft elosztási díjat?
    Tán nem a fogyasztás arányában illene kivetni, avagy hogy csináljunk erőfölényben lévő vállaltunk számára extra-profitot c. fejezettel van dolgunk?
    A másik, akárhogy akar a polgár spórolni a végén (tán az ipari fogyasztás jelentős visszaesése miatt!!) mégis a kisember fizet?”
  • 33. Gondolkodo 2009. március 11. 13:34
    „Nekem vidanetes NETEM van, nem igaz hogy nem lehet kisebb csomagot kérni,én 2 -es csomag mellett használom a netet,fel annyiba kerül most mert csak a 2520 as csomagot kértem, nekem megfelel,most a vidanet elég sok kedvezményt ad,csak tv szolgáltatással nem vagyok elégedve,mert más szolgáltatonál nem kell külön fizetni azokért amiért a vidanetnél van ,de olcsobb is a másiké mert 2900 ftos dijért 53 csatornát lehet fogni,lehet átmegyek oda,”
  • 32. ez_a_velemenyem 2009. március 11. 13:21
    „VitechUno:

    Jogos és korrekt!

    Az ilyen sz@rházi cégek lehúzzák az embert és rontják más hitelét. Ja és még ki is használnak. Én is olyan helyen lakom ahol nincs alternatíva és velük kell bérnem. Jót nem mondhatok a sok rosszat meg nem tudom leírni mert nincs annyi karakter a földön. Mocskos férgek. Az meg csak sajnálni tudok aki ezeknek az alkalmazottja.”
51 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Versenyre kényszerített patikák

Sopron - A vevők örülnek, a soproni gyógyszerészek szerint viszont jó nem származik a patikák… Tovább olvasom