Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

Malév pilóta: Új nemzeti légitársaságot kell alapítani

Azonnal, egy tiszta lappal induló nemzeti légitársaságot kell alapítani, minden egyes elvesztegetett nap a konkurenciának kedvez - fogalmazott a peresztegi Koloszár Péter nyugalmazott Malév pilóta.

Negyven éven át repült a peresztegi Koloszár Péter. A nyugalmazott pilóta érthetően elkeseredett, amikor kiderült, hogy nem működik tovább Malév, a gépek a földön maradnak. Az elmúlt évtizedek, a társaságnál eltöltött idő mély nyomot hagy az emberben.

- A nap folyamán rengeteg telefont és e-mailt váltottam az egykori
Fotó: Magasi Dávid
Fotó: Magasi Dávid
kollégáimmal - kezdte Koloszár Péter. - Csalódottak voltak ők is, hiszen az ország egyik zászlóshajója ment tönkre, megszűnhet a munkahelyük. S nagy a bizonytalanság.

A jelenleg oktatóként dolgozó kapitány, címzetes egyetemi docens így folytatta: - Mindenki tudta, nagy a baj, de senki sem hitte el, hogy ez bekövetkezhet. A gondot tetézte, amikor az Európai Unió eldöntötte: vissza kell fizetni az állami támogatást.

- Egy iparág sorvad el, ha nem lesz nemzeti légitársaság - folytatta a szakember - Tanuljunk a '90-es évek elején történtekből: ekkor szűnt meg hazánkban a vasúti- és autóbuszgyártás, valamint tanulni kell a cukoriparban történtekből. Azóta többször próbálkoztak ezek újraélesztésével, mert ezek nagy üzletet jelentenek. Ám nem jártak sikerrel. A repülés esetében nem szabad késlekedni, mert annál nagyobb lesz a veszteség. S nem csak az anyagi kár lesz hatalmas. Elvész a hatvan év alatt összegyűlt tudás, elsorvad az repüléssel kapcsolatos képzés. Ipari légiközlekedési bázis nélkül nincs szakirányú egyetemi oktatás, valamint szellemi státuszvesztés is bekövetkezik. Olyan húzó iparágból vonulnánk vissza, amely más országokban fontos és fejlődésben van. Kérdés továbbá, mi lesz az alkalmazottakkal? Miként kezelik a repüléshez, Malévhoz vérig ragaszkodók pszichés állapotát. Nehéz lesz ezt számukra feldolgozni.

- Remélem és bízom benne, hogy a kormány azonnal elindítja a nemzeti légitársaság megalapításának előkészítési folyamatát (erről a miniszterelnök úr a reggeli rádió nyilatkozatában már beszélt is) - tette hozzá a Malév kapitány. - A mottóm a kiscenki vasútállomáson olvasható: ˝Csak a múltnak megbecsülésén épülhet fel a jelen˝.

A legfontosabb, hogy a Malév szellemi bázisán alapulva egy, tiszta lappal induló nemzeti légitársaság minél előbb alakuljon meg. Ha ez nem történik meg, akkor már lehetetlen lesz ezt a szellemi potenciális bázist egyben tartani és felhasználni. Ráadásul, a még érvényben lévő és a légiközlekedésre vonatkozó kormányközi megállapodásokat, - amely alapján működött a Malév - nagyon nehéz lesz az akkori peremfeltételek mellett újratárgyalni. Minden egyes elvesztegetett nap a konkurenciának kedvez. Ráadásul egyre rosszabb pozícióba kerül az új vállalat, és a nemzeti légitársaság létrehozásának költsége exponenciálisan nő.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. FREDDY/S 2012. február 06. 10:08
    „Ha kapok havi 4 millát akkor én is beszállok az új indításába, de a minimálbérből még nem futja, így hamarosan még nem indulhat, nemde...”
  • 36. hejhaj 2012. február 05. 22:12
    „25. creat 2012.02.05. 17:46
    Ezüst poszátám. Sajnos én nem tudom pártpolitikai szemszögből nézni ezt a kérdést, nem voltam és nem vagyok semmilyen párt tagja, csak egy a "zemberek" közül, egyszerűen keresztény és magyar.
    Te is tudod, hogy az előző - önmagukat is hazugnak meghatározó - gyurcsányi kormány mellé nem állhattak oda a becsületes emberek tömegei. Egyszer viszont mégiscsak össze kellene fognunk, ha nem szeretnénk, hogy a divide et impera elve alapján teljesen felfalják a hazai gazdaságot a külföldi burzsoá cápák.”
  • 35. creat 2012. február 05. 17:46
    „23. hejhaj 2012.02.05. 16:16
    Arany poszátám! Az előző kormányok idején miért nem akartál összefogni? Akkor a Kossuth térre jártatok vizelni, fölgyújtottátok a tv székházat, az utcákat. Miért gondolod, hogy az ámokfutó Orbán mellé meg oda kéne állni kritika nélkül? Ember, picit gondolkodj is már!
    Arról beszélj, hogy Varga Misike fél évig csontvázak után kutatott, de semmit nem talált! Most akkor meg hirtelen csak előugrik a csontváz? Nem barátom! Ebben a csődben a jelenlegi kormány keze maximálisan benne van! Megkockáztatom, hogy ez a csőd előre kitervelt volt, hogy ne kelljen visszafizetni az államnak a pénzt!
    Kicsit gondoljunk bele, hogy a ki nem fizetett számlákkal mennyi vállalkozót tesznek most tönkre! Kiváncsi leszek a listára! És persze akkor nem csak a vállalkozó bukik, hanem annak a beszállítói, sőt az alkalmazottak is utcára kerülnek!
    Köszönöm 300 forintosok!”
  • 34. himbi 2012. február 05. 16:25
    „Ez szerintem csak arról szól , hogy magánkézbe kerüljön a közlekedés is! Gondolom ilyen Csányi félék szívesen részt vállalnának benne, hogy még több pénzük legyen!!! Vagy Pintér Sándor kutya!!! MALÉV után jön a BKV !!! Mondja meg nekem valaki , hogy pl. a MÁV-ot is eladták a CARGO -nak ,, nekik miért éri meg , az államnak meg nem!!!!?????? Így baszták szét ezt az egész országot!!! És hiába jön a FIDESZ , MDF , KDNP, MSZP, JOBBIK, Mindegyik hozzájárult a Hazánk eladásához!!! És akkor kérdem Én hol vannak a KOMCSIK??? lehet szidni őket meg anyázni!!! DE ŐK ÉPÍTETTÉK FEL A HÁBORÚ UTÁN AZ ORSZÁGOT!!! Volt iparunk és mezőgazdaságunk!!!! Most mi van ???? Mindenkinek a nagy pofája!!!

    A fenti sorokban a gondolataimat írtam le és nem tényeket állítottam!”
  • 33. hejhaj 2012. február 05. 16:16
    „Mintha csak a Konrádgyörgyök, Gönczkingák, Bukroslajosok által félrevezetett, Magyarország ellen acsarkodó külföldi sajtó visszhangozna himbi 22. hozzászólásában.
    Értsétek már meg, hogy pártpolitikai viszálykodások helyett a fő-, országos (- hogy "nemzeti" azt lassan már nem is szabad leírni -) kérdésekben össze kellene fogni, hogy konszolidálódjon a hazai helyzet. Várjátok meg nyugodtan, kulturált érveléssel vitatkozva a következő választást.
    A hírek szerint Gyurcsány adta el, majd Bajnai vásárolta vissza a MALÉV-et, a jelenlegi kormány ezzel is a korábbi csődtömeget vette át.”
  • 32. himbi 2012. február 05. 13:58
    „Vajon ha az MSZP-s kormányzás alatt megy csődbe a MALÉV, Vajon ,ha Fletóék lekarmolták volna a magánnyugdíj megtakarításokat akkor ma hasonló kvázi nyugalom lenne az utcákon?
    Vajon ,ha Fletóék az igazságszolgáltatás függetlenségét egypárti teljhatalommal váltották volna fel ,ma hány tankot kötnétek el?
    Ha, az Alkotmánybíróság jogkörét ily módon csorbították volna, ma hányszor vennétek kezetekbe az ébresztőórát a Kossuth-térre kivonulva?
    Ha, Fletó barátnőjét ültette volna a Bíróság élére ma hány autó borulna lángba az utcákon? Ha, a köztévében pl. Gulyás Gergelyt kitakarták volna ma hányan költöznétek a bejárat elé tombolva és rombolva a dühtől? Soroljam még? Ugye belefér minden mivel a másik oldallal történik mind ez?
    Cuppanj bele egy gondolat erejéig a túloldal cipőjébe! Egy percre felejtsd el a pestismédiák agykéregoldó agymaszír-aggitációját! És jelentsd ki saját magadnak , mikor a tükör előtt állsz: Ez így teljesen rendben van még akkor is ha velünk történne ugyan ez.”
  • 31. tati 2012. február 05. 09:43
    „semmiféle új nagy magyar légitársaságra nincs szükség....
    azért,hogy az is vigye az állami pénzt?
    ne alakítsunk új veszteséges cégeket,amire igény sem lenne,mert a malév is drága volt,és gyenge színvonalú.
    ha akarnak,alakítsanak saját tőkéből,ne az állami befektetést kockáztassák.
    még soha nem vettem a szolgáltatásaikat igénybe,de a környezetemben csak panaszt hallottam rá,így mindenki már Schwechatról,vagy Pozsonyból repült,nem malév géppel....
    ez ennyire egyszerű.”
  • 30. pancser 2012. február 05. 07:38
    „18.hoz! "Lobo 71" Igen, csakhogy az orosz légitársaság bővében volt a jegynek mondta az ifjú hölgy sőt megkeresték őket. aki piacot akar szerezni az nem a drága variációval indít.
    Egyébként minek siránkozunk olyasmin ami csak vitte a pénzt. Béke poraira, több pénz megmarad másra. Hagyjuk már végre az üzletben veszni az érzelmeket, szeretni a családot kell.
    A szocializmus annyira benne van még a lelkekben, hogy elképesztő. Akkor az önellátásra törekvés mindig jelen volt, lásd a "magyar narancs". Ma is sokan képtelenek határok nélkül gondolkodni, pedig úgy kell. egy cseppet sem fog hiányozni a Malév, legfeljebb az olcsó jegyek, de még az is megoldható egy fapadossal. Aki a piacon nem tud megélni bukjon. Egyébként a Malév a szocializmus terméke volt, a Rákosi korban a magyar narancs és gyapot korában alapították!”
  • 29. hejhaj 2012. február 04. 21:54
    „Újabb külföldi piacszerző lépés a magyar gazdaság tönkretételéhez, valóban az élelmiszer-ipari és a járműgyártási kapacitásaink nagy részének kikapcsolásához hasonló...lassú, csendes gazdasági gyarmatosítási folyamat része. Ennek megelőzésére lenne szükség a nemzeti légitársaságra is, majd a még fontosabb mezőgazdaság átszervezése után a fent említett stratégiai iparágak újra beindítására.
    Ezt bizony sokan elleneznék a külföldi multik érdekeit képviselők közül. A nemzeti ipar és mezőgazdaság kézben tartása nem érzelmi kérdés, hanem az ország jövőjének alapvető kérdése. Pl. munkahelyek: dolgozhatunk, vagy csak ődönghetünk pénz nélkül a külföldiek kezében lévő piacokon.”
  • 28. Lobbo71 2012. február 04. 21:23
    „pancser: te se sokat repülsz, ugye? Egy repülőjegy ára rengeteg mindentől függ, elsősorban attól, hogy mikor foglalod. Ha az illető lefoglalta 2 hónapja 55ezerért, akkor most nem fogja megkapni másnapra is ugyanannyiért.”
  • 27. pancser 2012. február 04. 20:47
    „Az érzelmekkel nem sokra megyünk az üzleti életben. Egy ifjú hölgy aki Moszkvába ment volna a Malévvel azt mondta ma, hogy a Malévnél 55 ezer ft volt a jegy, ugyanez az út orosz repülési társasággal 80 ezer. Kérdezem, vajon miért kellett ilyen olcsón adni a jegyet? Vagy hülyék voltak akik az árat meghatározták, vagy ami ennél sokkal rosszabb ennyit ért az utasok szemében a Malév!”
  • 26. majkani 2012. február 04. 16:07
    „A mi pénzünkből támogatták eddig is a MALÉV-et, talán nem kellene egy új nemzeti fejőstehenet alapítani megint. Másrészt nekünk (itt a kisalföldön) van elég légitársaságunk Bécsben meg Pozsonyban, akik elvisznek mindenhová, sokszor olcsóbban. Az Nemzeti Légitársaság csak egy frázis, semmi szükség rá.”
  • 25. Contar 2012. február 04. 13:56
    „Koloszár Péter!
    Ön mennyivel szállna be az új légitársaságba?”
  • 24. FREDDY/S 2012. február 04. 11:02
    „Nem az adófizetők pénzéből kell a veszteséget fizetni, hanem azok fizessék akik annyit értettek hozzá és megtermelték, csak éppen rossz irányban, mert ahhoz is érteni kell, nemde...”
  • 23. rázó 2012. február 04. 08:12
    „Józsikáim, a MALÉV az állami cég, a reptér meg magántulajdon. 2 ( KETTŐ) vállalat, a repülőtér változatlanul üzemel tovább.
    Szamarak!!!”
  • 22. 267222 2012. február 04. 07:25
    „A gond,jó magyar szokás szerint,hogy megy a veszekedés az egymásra mutogatás.Azért az lényeges,hogy lehet-e
    nyereségesen működtetni egy ilyen kis országnak egy nemzeti légitársaságot vagy nem.”
  • 21. RickCartman 2012. február 03. 23:48
    „Rossz nyelvek szerint azért nevezték át, mert Gyurcsányra emlékeztette őket a "Ferihegy" név...ez már régen nem a realitásokról, hanem a Nemzetvezető Pajtás devianciájáról szól.
    Sikerült az elmúlt közel 2 év alatt ezt is tönkre vágni, hiába mosakodik, hogy "azemúltnyócév´, az államosítást ezek is megszavazták, most elfelejtik, és csaholnak Brüsszelre (pedig ahogy már komoly zavart elméjűség kell, hogy valakinek ennyire üldözési mániája legyen).
    Nem baj, amíg a "hívek" elhiszik a Vezérnek, és isszák szavait, addig itt semmi változás nem lesz, csak egyre gyorsabb tönkre menete mindennek. Köszönjük a "kétharmadnak!"”
  • 20. abuserpro 2012. február 03. 23:06
    „7.: Mindegyik hazavitt egy repülőt.^^”
  • 19. elemér 2012. február 05. 15:01
    „Probléma ott van az állami vállalatoknál, hogy megy a mutyizás. Mikor Orbán megvette a Mol-t, zavaros kimutatások voltak a vállalatnál. Megmenti a vesztes Rábát és majd azon is keres. Orbán tisztába van az elözö rendszer mutyizásaival, mert ö is ezt csinálta. Hogy kapta a Svéd vadászgépeket ? Mi azt lehalgattuk és tudunk a mutyizásrol. Okosabban tenné ha nem bohóckodik a népnek és a nyugatnak, ahova ö is tartozik. Mo. nincs nyugati szinten a korupcioban. Erröl is van kimutatás és osztályozás. Ne okoskodjon az unionak és az USA-nak hogy félreértik. Londoni tözsde is mutatja az uj utakat. http://tinyurl.com/6lwq7sk”
  • 18. elemér 2012. február 05. 14:17
    „Ryanair órákon bellül kijelentette hogy 31 uj uttal bövitti az utvonalát és 2000 munkahelyet megment. Négy uj Boeing 737-800 gépel bövitti a flottát Bp-n Feb.17-ére. Repülöjegyek kaphatók lesznek 2,999 forintér. Wiz Air szintén érdeklödött egyidejüleg. Ryanair megegyezett a kormánnyal és olcsóban szállit 2 millio utast, mint bárki más. Kedden toboroznak személyzet és pilotáknak Bp-n. Tehát senki nem veszti munkáját mert még bövittenek is. Jelenleg 700 Magyar alkalmazotjuk van pilotákkal egyútt. Ez a legnagyob befektetés idáig a Magyar turizmus és aviációban. (London tözsde és F.T.)
    Honlapjukon mutassák az uj utvonalakat. http://tinyurl.com/7l9oq8d
    Nekik van tapasztalatuk és szaktudásuk a piaci versenyben. Rögtönt egyezkednek vagy reklamálnak ha a benzinárakat emelik. Ismerik a monopoliumot, és angolul mennek ott a tárgyalások.”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kecskefej a Fidesz-irodán: Bíróság elé áll Gál Szabolcs

Várhatóan becsületsértés büntette miatt áll a bíróság elé Gál Szabolcs, aki kecskefejet akasztott ki… Tovább olvasom