Kisalföld logö

2017. 06. 22. csütörtök - Paulina 19°C | 32°C Még több cikk.

M9: szükség van a gyorsforgalmi útra

Megalakult csütörtökön Zalaegerszegen az M9 Területfejlesztési Tanács. A szervezet fő célja, hogy elérje: legyen gyorsforgalmi összeköttetés Sopron és Szombathely között.

A régióban – Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye – érintett települések polgármestereinek részvételével megalakult az M9 Területfejlesztési Tanács Zalaegerszegen.

- A Nyugat-Dunántúl gyakorlatilag kimaradt az uniós útfejlesztési koncepcióból – mondta el a kisalfold.hu-nak adott nyilatkozatában Manninger Jenő, a társulás elnöke. – Térségünkben szinte csak a 86-os főút fejlesztése szerepel kiemeltként. Miközben fontosnak tartjuk, hogy Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg közöt is legyen gyorsforgalmi útkapcsolat. S ezen továbbhaladva elérhessük Nagykanizsát, Kaposvárt.

Ha most nem lépünk, és lobbizunk, akkor félő, hogy nem épül meg az út.
Manninger Jenő hozzátette, a kivitelezés jó esetben már az unió következő pénzügyi ciklusába esik, azaz leghamarabb 2015-től dolgozhatnak a szakaszok kivitelezésén a munkagépek.

A területfejlesztési tanács másik fő célja, hogy elérje: legyen gyorsforgalmi útkapcsolat Sopron és Szombathely között. A 84-es főút és a Vasi megyeszékhelyre vezető bekötőutak forgalmának nagysága, valamint z útburkolat állapota miatt amúgy sem lehet sokáig halogatni a felújítást.

- A gyorsforgalmi és a településeket elkerülő útra mindenképpen szükség van, hiszen ez lehet a régió fejlődésének további előmozdítója – zárta Manninger Jenő.

Olvasóink írták

  • 19. muskátli 2010. április 12. 08:14
    „DE majd most a fidesz minden kis földútból autópályat csinál majd. Most jön a kánaán!”
  • 18. pulci 2010. április 09. 18:09
    „Na először is Ausztriának persze hogy jó autópálya hálózata van volt rá 55 évük kiépíteni de most a klingenbachit nem fogják egy ideig meghosszabítani a határig mert környező települések nem fogadták el a terveket tehát leghamarabb 2016-ra lehet kész a hiányzó rész. Ez nyilvánvalóan nem a soproni vezetőségen múlik mert ilyet csak kormány tud építeni épp ezért leszek kíváncsi a fidesz majd mit fog kezdeni ezzel ahelyzettel hisz ők nem éppen a gyorsforgalmi utak építésről híresek így mernék fogadni rá hogy 2015-ig itt nem épül semmi...”
  • 17. modernsopron 2010. április 09. 10:32
    „Sopronon keresztül tényleg egyre nagyobb a forgalom. Zsúfolt a város. Rossz a levegö. Hangos. Nem az ilyen városra méltó.... És a helyi poltika nem csinál semmit ellene, mindig csak tervezgetik, és nem látjuk eredményeket sehol, de sok duma, duma !
    Ausztriában kitünö autópálya-rendszere van, aki nem hiszi el, lépje át az országhatárt, és nézze meg.
    Rögtön Klingenbach után kezdödik az autópálya-rendszer és nemsokára a határig építik ki.....Sopron az utolsó 20 évben nem tudott ahhoz csatlakozni, pedig ez lenne a legfontosabb, és ne az autópálya Szombathely felé, ha úgyis a Bécs-Mattersburg-Oberpullendorf-Köszegi vonal vezet arra ?!?!
    Inkább Györ és Budapest felé kellene kiépíteni az útakat....miért nem számolnak be független közlekedési szakemberek véleményeit a Kisalföldben ?!?”
  • 16. muskátli 2010. április 09. 09:55
    „Az autóut Klingenbachnál is meglenne, csak folytatni kéne. Ott az osztrákoknak jóval kevesebbet kéne hozzáépiteniük, csak Sopronnak kéne lépnie, és máris lenne arra út! De mint emlitettem a soproni vezetöségnek sok bal keze van, ezért nem jutnak semmire sem. Nézd meg mo túloldalát, ott minden lassan fejlettebb mint itt a nyugati végen. Sopronban semmi sem történik!”
  • 15. muskátli 2010. április 09. 09:53
    „http://burgenland.orf.at/stories/419485/”
  • 14. muskátli 2010. április 09. 09:49
    „De ami Sopronon átmegy forgalom naponta, annyi megy át Köszeg felé hetente!!!!!!!!!!!!! Nem azt kéne nézni, hogy mit hogyan mivel kössenek össze, hanem oda kéne az út ahol több a forgalom. Ez pedig Egyértelmüen Sopron! Klostermarienbergben pedig laknak vagy 300-an talán, szerintem nem kéne nekik mindenképpen bicikliút Köszegre vagy mi a csuda. Vannak sokkal-sokkal fontosabb közlekedési pontok is. Sopronon jön át az a forgalom ami utána kettéválik a 84 és 85 -ös útra. Itt sokkal fontosabb lenne a beruházás, de hát a lökött soproni vezetöség semmit sem hoz össze.”
  • 13. pistika 2010. április 09. 08:00
    „Az idézet a NIF oldalán található, szerintem ezt nem vetették el. Ha megépül, akkor nem kell soproni autópálya, hiszen az S31 Sopronból is könnyen elérhető. Sopronnak most az a dolga, hogy ezt az elérést könnyítse meg.”
  • 12. habanyag 2010. április 09. 07:58
    „Ki tud konkrét információt a kivitelezéssel és a tervekkel kapcsolatban? Mikor kezdik a földmunkákat? Ki tud ezért lobbizni? Kellenek ide a fejlett utak nincs mese...”
  • 11. pistika 2010. április 09. 07:56
    „Az M87-es út a térség fejlődése szempontjából kiemelt jelentőséggel bír. Gyorsforgalmi úti kapcsolatot teremt Szombathely és Kőszeg között, összeköttetést biztosít továbbá a térség másik nagy jelentőséggel bíró ipari központjával, Felsőpulyával (Oberpullendorf), és nem utolsó sorban Sopronnal és Béccsel. A régiók összekapcsolásával új fejlesztési lehetőségek nyílnak meg a beruházások előtt, melyek munkahelyeket teremtenek a térségben lakók számára.
    A nyomvonallal kapcsolatos többszöri egyeztetés során tájékoztatást kaptunk polgármester úrtól, a már engedéllyel rendelkező útfejlesztési terveikről, melyeket az ideális nyomvonal meghatározása során figyelembe vettünk. Felajánlottuk segítségünket az Ólmod - Kőszeg közötti szervíz úti kapcsolat megvalósításában, mely kiválthatja a falu eddigi Horvátzsidányon keresztül, kerülő úton történő megközelítését, melynek eredményeként az Ólmod - Kőszeg - Szombathely közötti utazási idő felére csökken, a napi ingázók közlekedése pedig biztonságosabbá válik.
    Az M87 gyorsforgalmi út felett betervezett hídon gyalogos és kerékpáros közlekedésre alkalmas kapcsolat létesül Ólmod és a szomszédos falu, Klostermarienberg között. A kiépítés során a gyorsforgalmi úttal kettészelt földutak is átépítésre kerülnek.
    A legfontosabb paramétereket tekintve a faluhoz legközelebb, a kőszegi csomóponton keresztül lehet felhajtani a gyorsforgalmi útra, mind Szombathely, mind pedig Ausztria irányába. Az út nyomvonala a falu legszélső házától 500 méter távolságra helyezkedik el.”
  • 10. muskátli 2010. április 09. 07:37
    „Ja és pistika, azt elfelejtettem mondani, hogy a Köszegi forgalom egy nagy semmi a sopronihoz képest! Oda tényleg nincs szükség autópályára. Menj el sopronba és akkor hasonlitsd össze a kettöt! Köszeg egy kis tanya Sopronhoz képest”
  • 9. muskátli 2010. április 09. 07:35
    „@8! az S31-et Ólmodon keresztül már elvetették nem? A magyarok voltak ellene, és ez tényleg csak arra lett volna jó, hogy kerülö nélkül valahogy a Balaton és dél Mo irányába átlehetett volna járni A-ból. De hogy Sopron úthálózata egy 0,00 val egyenlö, arról nem igen van duma. Itt sokkal fontosabb lenne az autópálya, autóút! Nem csak Hegyeshalomnál jön be a forgalom, ahogy a györi vezetöség dumálja. Sopront teljesen elnyomják. És Landeshautpstadt-ként biztos jobban jártunk volna, ha akkoriban a nagy magyarok nem cseszik el. Amúgy Sopront elkerülö út (autópálya) már legalább 2X meg lett tervezve, ami Kópháza déli részén ment volna tovább, a Lilatehénnél átmenve Sopron északi részéröl. De a sokmilliós tervet csak megcsináltatják, biztos haver a tervezö és kell neki a pénz. Aztán hagyják a terveket elfekszeni, aztán lejár és kidobják. Aztán jöhet az új terv. Na ebböl az elcseszett pénzböl már jó pár km megletehne. De ez tipikus magyarország, mit várjon itt el az ember!?!?!!?”
  • 8. pistika 2010. április 08. 21:29
    „Mivel az S31-nek lesz Ólmodon keresztül kőszegi lehajtója, így teljesen felesleges autópályát Sopronon keresztül vinni. Kőszegről aztán mehet délre bármi.”
  • 7. 983 2010. április 08. 20:25
    „NYME munkaerőpiaci exportja, ez jó! Részemről én a hazámban szeretnék normális, képzett, értelmes munkát vállalni tűrhető fizetésért (a jót már feladtam :( ). Képezzünk magyar adón külföldre költöző oda adózó, netán kitelepülő értelmiséget akiknek a gyereke később osztrák iskolába fog járni és csak kényszerből tanul magyarul, hogy a nagyanyja nyári szünetben megértse. Szép!
    Jaa, hogy onnan jönnének ide tanulni! Arra befizetek, már a fél tananyagtól is összef-nák magukat.”
  • 6. 983 2010. április 08. 20:17
    „Szerintem sokkal többet érdemel a megye fejlettsége és adóforintjai aránya alapján egyaránt úthálózat szempontjából. Sopron-Győr, 84-es, Sopron-Szombathely, déli országrészek (Pécs is, ki akar mindenhová Pesten keresztül menni feleslegesen!) normális elérhetősége, mind-mind sokat segítene a munkaerő mobilitása szempontjából. Rémes érzés, mikor az ember 40 km-es bejárást, ami más országban nulla, fél Burgenland Bécsbe jár dolgozni, normálisan teljesíteni és nyugodt szívvel vállalni tudná. Főleg ekkora munkanélküliség esetén, amikor az embernek nincs is nagyon más választása. És akkor mondják, nem mobil a magyar. Hát könyörgöm, út nélkül?”
  • 5. info2009* 2010. április 08. 19:25
    „Csorna-Szombathely es Csorna- Lenti ami kell, hiszen tele van kamionokkal.
    A Sopron-Szombathely gyorsforgalmit az osztrakok nyomjak, hogy az osszes teher tranzitforgalmukat is Magyarorszagon keresztul vigyek. A magyar allampolgarok erdeke az, hogy a Sopron-Gyor es a Sopron-Keszthely gyorsforgali epuljon meg, igy lenne kozvetlen kapcsolat az M1 es M7-eshez. Persze ez nem osztrak erdek.”
  • 4. LordByron 2010. április 08. 18:18
    „Miként volna jobb Sopronnak? Landeshauptstadt?”
  • 3. habanyag 2010. április 08. 17:39
    „Ez nem kérdés autópályát és gyorsforgalmi utakat kell építeni. Ezt az ügyet senki nem promótálta a régiónkban... Nevetséges Sopron térség fejlettségéhez,forgalmához a kiépített úthálózat minősége,mennyisége. Néha úgy érzem,hogy Landeshauptstadt-ként mindeni jobban járt volna.”
  • 2. ssmd 2010. április 08. 15:37
    „Az MDF soproni szervezetének javaslatai a körzetből bejutó képviselőjelöltek számára: mit kellene támogatnia minden bejutott soproni képviselőnek - II.:

    3. Javasoljuk, hogy a következő kormány az ÚMFT következő akciótervek (2011-2012.) felülvizsgálatakor csoportosítson át forrásokat (GOP és ROP-ok) a turisztikai kkv szektor fejlesztésére: egy turisztikai beruházás-ösztönzési program meghirdetésével, amely a kisléptékű (10-20 m Ft), minőségjavító beruházásokat támogatná a kiemelt üdülőkörzetekben.

    4. Szintén az ÚMFT forrásain belüli átcsoportosítással (TIOP, TÁMOP) kell lehetőséget teremteni arra, hogy a magyar felsőoktatási intézmények (NYME erdő- és faipari képzés) legjava az eddigieknél lényegesen nagyobb mértékben tudjon részt venni a felsőoktatási exportban: kihasználva a világszerte ugrásszerűen növekvő hallgatói mobilitást, jelentős számban tudjon külföldi hallgatókat a képzéseire vonzani.”
  • 1. ssmd 2010. április 08. 15:37
    „Az MDF soproni szervezetének javaslatai a körzetből bejutó képviselőjelöltek számára: mit kellene támogatnia minden bejutott soproni képviselőnek - I.:

    1. Az M85-ös gyorsforgalmi (2x2 sávos) út Sopron-Pereszteg közötti illetve csornai szakaszainak a következő ciklusban való biztos befejezése (a KözOP keretében). Mindent megteszünk azért, hogy Sopron közlekedését segítő Észak-nyugati elkerülő út megépüljön a határátkelő és az Ágfalvi út között.

    2. A következő ciklusban elodázhatatlan az önkormányzati reform végrehajtása. Ennek során a túl sok feladattal ,,ellátott, ám az ezek ellátásához szükséges forrásokat meg nem kapó önkormányzati rendszert konszenzussal kell átalakítani: újra kell gondolni a feladatok elosztást, és ehhez rendelni a szükséges forrásokat. A reform részeként mindenképp növelni kell a helyben maradó adóhányadot.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Brand: Biztos, hogy jó céltáblára lőnek?

- Az általam aláírt és leigazolt számlák rendben voltak - jelentette ki Brand János, aki a soproni… Tovább olvasom