Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 2°C

IGSZ: harminc intézményt fog össze

Sopron - Gőzerővel leltároznak az intézményeknél, miután a júliusban létrehozott Intézmények Gazdasági Szolgálatához kerül a vagyoni nyilvántartás. Az IGSZ-nél ugyanakkor már az új rendszert is építik. Nehéz hónapokon vannak túl...
Az Intézményi Gondnokság júliusi átszervezésével a kórház és a polgármesteri hivatal kivételével az összes, szám szerint harminc önkormányzati intézmény pénzügyi és gazdasági nyilvántartását egyetlen apparátus végzi. A döntéshozók szándéka szerint ezzel az intézmények munkáját segítik, mentesítik az igazgatókat az adminisztrációs terhek alól. Az Intézmények Gazdasági Szolgálata által erősödhet az egységes elszámolási rendszer, nő a költségvetési gazdálkodás biztonsága. A szervezet túl van az első nehéz hónapokon.

– Minden hozzánk tartozó intézménnyel együttműködési megállapodást kötöttünk, amely kitér a munka és a felelősség megosztására is. Egy új szervezet felállítása nem megy egyik napról a másikra, de nagyobb gond nélkül teltek az első hónapok – mondja Szlávikné Etlinger Tímea, az IGSZ igazgatója.

Nem mindenki örült felhőtlenül az IGSZ létrejöttének, sokan az intézmények önállóságát féltették. Az tény, hogy a költségvetéseket az IGSZ állítja össze az intézményvezetők szakmai elképzelései alapján. A kötelezettségvállalások és számlák pénzügyi ellenjegyzése, érvényesítése is az IGSZ-hez kerül. A korábbi intézményi bankszámlaszámokat a szervezet főszámlája alá rendelték. Beszerezték azt az integrált ügyviteli informatikai rendszert, amely az intézményben maradók számára is áttekinthetővé és egységessé teszi a gazdálkodást és a könyvelést, biztosítva számukra a naprakész információkat. Az intézményeknél maradt gazdaságisok már tanulják a rendszer kezelését.

– Közel negyvenen dolgoznak most a szolgálatnál és kénytelenek túlórákat vállalni, hogy haladjunk – árulja el az igazgató. – Most nagyon sok a munka. Az intézményeknek – a szolgálatnál dolgozókkal közösen – a Magyar Államkincstár felé leltárral alátámasztott beszámolókat, jelentéseket kell összeállítaniuk, hiszen az intézményi vagyon nyilvántartása teljes egészében az IGSZ-hez kerül. Ez önmagában is hatalmas munka, de közben már el kellett indítani az új munkafolyamatokat is. Ha ezen a kezdeti, feszített tempójú időszakon túl leszünk, minden érintettnek könnyebb lesz – ígéri Szlávikné Etlinger Tímea.

Az IGSZ-nek helyet is talált az önkormányzat. A szolgálat munkatársai a Magyar utcában, a volt IKV egykori irodájában rendezkedhettek be.

Olvasóink írták

  • 4. 1soproni 2008. október 07. 15:32
    „Gratulálok az IGSZnek!
    Egy csomó embernek a brutto összeget utalta el netto helyett. Most mennek a kuncsorgó levelek, hogy legyenek szívesek visszautalni a tévesen utalt összeget....
    Pénztártól való távozás...???”
  • 3. "Na ne!" 2008. szeptember 28. 17:30
    „Ki beszél itt megtakarításról? CSAK a városvezetés! Mindenki más tudja,aki érintett benne, hogy egész másról van itt szó ...
    Az előző városvezetés is megkísérelte (volna) ezt bevezetni, de ők -szerencsére- rájöttek, és -okos módon- belátták, hogy nem éri meg ...
    A cikkben megfogalmazottak pedig, miszerint "A döntéshozók szándéka szerint ezzel az intézmények munkáját segítik, mentesítik az igazgatókat az adminisztrációs terhek alól..., stb." - egyszerűen nem igaz! Ha cinikus akarnék lenni, azt írnám, hogy nevetséges.
    meti (1.hsz.) - Jól látja, hogy az intézmények "felvettek más címszóval embereket". De azt is tudja-e vajon, hogy addig az iskolák gazdasági vezetői fogták össze a technikai dolgozókat, ők koordinálták, többnyire ellenőrizték, irányították a technikai ügyeket, intéznivalókat - természetesen az intézményvezetőkkel való egyeztetés szerint -, de ezt a munkakört most az IGSZ létrejöttével az önkormányzat megszüntette ...
    Az ország több városában - ahol ezt régebben bevezették - valós tény, hogy nem vált be,próbálják,próbálnák "visszacsinálni"..Talán a gyakorlati alkalmazókat kellett volna megkérdezni, és nem azokat, akik létrehozták...Talán a soproni érintetteket is akkor kellett volna megkérdezni, amikor még nem eldöntött tény volt... Mert akkor meg már minek?
    Egy igazán jó vezető képes rá, hogy elismerje, ha valami mégse lett jó, mert tudja, hogy ezzel hosszabb távon inkább elismerést vív ki, mintha rakja tovább a sz..t /Bocs!/ Persze az IGSZ vezetője ezt nem fogja megtenni, szerinte minden nagyon jó, hiszen neki tényleg jó /Farkasfog 2.hsz./. De a városvezetésből valaki végre megtehetné ...
    Vagy szeretett városunkban is teljesen tönkre tesszük az oktatást, a szociális létesítményeket, a ... stb.-t is?
    Jó lenne - és gondolom, nem lennék egyedül a kéréssel -, ha a T.Városvezetés konkrét számadatokkal, és érvekkel alátámasztaná, hogy mennyi is lett a megtakarítás, vagy legalább záros határidőn belül mennyi lesz, valamint, hogy miért is jobb így nekünk soproni választópolgároknak??? /Ködösítés nélkül, ha lehet!/”
  • 2. Farkasfog 2008. szeptember 27. 20:23
    „A vezetőt pedig úgy nevezték ki ideiglenesen dec 31.-ig, hogy a pályázat kiírásánál még véletlenül sem lehessen eltéveszteni, milyen hajszínű, milyen magas, hányas mellbőségű, életkorú, végzettségű... stb személy adhat be pályázatot és már most tudni, ki lesz a nyertes....
    vagyis őrá fogják szabni a kiírást...”
  • 1. meti 2008. szeptember 26. 14:26
    „Ezt megint sikerült "soproni" módon megszervezni, az iskolákból elvitték a gazdasági, adminisztratív dolgozókat az IGSZ-be, helyette felvettek más címszóval embereket, mondjuk ügyintéző, karbantartó!
    Miből várjuk akkor a megtakarítást? Abból aligha, hogy holnaptól a gazdasági dolgozóknak más lesz a munkaadója!
    Ennél lényegesen egyszerűbb hitelt felvenni, annak visszafizetését, majd az utódaink oldják meg!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A megújuló energiaforrásokat népszerűsítik

Sopron - Energiaforradalom címmel kezdett országjáró kampányba a Greenpeace. Szerdán Sopronban… Tovább olvasom