Kisalföld logö

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 13°C | 24°C Még több cikk.

Halálos baleset: a munkavédelmi hatóság is vizsgálódik

A munkavédelmi hatóságot is bevonja a kedden történt halálos kimenetelű kerékrobbanás vizsgálatába a megyei rendőr-főkapitányság.

Új fejleményként a munkavédelmi hatóság is közreműködik abban a vizsgálatban, amelyet a GYSEV konténerterminálján kedden történt tragikusan végződött kerékcsere ügyében folytat a megyei rendőr-főkapitányság. Mint arról beszámoltunk, egy mobil konténer-rakodógép másfél méter átmérőjű kerekének cseréje során felrobbant a bal első kerék. Egy 1985-ös születésű fiatalember olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy életét már nem menthették meg az orvosok.

A szakemberek most azt fogják kideríteni, hogy „foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetés vétség gyanúja" miatt terhel-e valakit felelősség. Rázó László, a GYSEV szóvivője hozzátette: a konténerterminál történetében ez volt az első ilyen, emberáldozatot követelő kerékrobbanás.

Sikerült elérnünk azt a tatabányai céget, ahol a szerencsétlenül járt fiatalember alkalmazásban állt, ám ők kegyeleti okokra hivatkozva elzárkóztak attól, hogy bármit is mondjanak.

Varga Dániel defektes teherautó-gumiját javítja. Fotó: Magasi Dávid
Varga Dániel defektes teherautó-gumiját javítja. Fotó: Magasi Dávid

– Egy munkagép hatalmas kerekének felrobbanását leginkább a felni – vagy a gumi – rejtett hibája okozhatja – közölte megkeresésünkre Farkas Imre, az egyik gumiszerviz ügyvezetője. – Elég egy hajszálrepedés, ami nem is látható, s egyszer csak megtörténhet a baj. Ez különösen a gyűrűs felniknél jelenthet problémát, hiszen gumiszerelésnél a rögzítőgyűrűt feszítővassal és kalapáccsal szükséges eltávolítani, vagy kerékcserénél kalapácsot is kell alkalmazni. Ilyenkor a rejtett hiba akár tragédiát is okozhat, amely a legnagyobb körültekintés mellett is előfordulhat. (Információink szerint a mobil konténer-rakodógép gyűrűs felnivel rendelkezik.)

– Mi is szereltünk már ilyen nagy kerekeket a GYSEV-nek. A cég mindig maximálisan a minőségre helyezte a hangsúlyt – folytatta Farkas Imre. – Tapasztalatunk viszont, hogy az utóbbi években egyre többen egyre később cserélik le a gumikat, azaz a szokásosnál is nagyobb távot tesznek meg a régi köpennyel. Ennek veszélyei nyilvánvalóak.
Nagy József négy éve rója az országutakat, most épp Sopronból Németországba tart pótkocsis kamionjával. – Menet közben tavaly ősszel két alkalommal is eldurrant egy-egy kerekem. Első esetben a kamion, a másodiknál a pótkocsi gumija ment szét – mesélte. – Szerencsére egyenes szakaszon utaztunk, le tudtunk állni, de két kézzel és erősen kellett fogni a kormányt, hogy egyenesben maradjunk. Egy-egy ilyen kamionra való gumiköpeny darabja meghaladja a négyszáz eurót.
A mobil konténer-rakodógép. 
 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több tízmilliós pályázati támogatások Sopronban

Kulturális és örökségturisztikai klaszter létrehozására is nyertek pályázati pénzt Sopronban. Tovább olvasom