Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Fizettek, de egyre csak nőtt a tartozás

Fertőszentmiklós - Bognárné állítja, szerették volna egy összegben visszafizetni kölcsönüket, de a bank elutasította kérésüket. A pénzintézet szerint ez nem lehetséges, hiszen az az érdekük, hogy időben megkapják a kölcsönzött összeget.

– Hiába fizettünk, nemhogy csökkent volna, inkább folyamatosan emelkedett a tartozásunk – panaszolta a fertőszentmiklósi Bognárné Tóth Ildikó, aki 2006-ban személyautót vásárolt egymillió forintért, hatéves hitelre. – Látva a drasztikus növekedést, úgy döntöttünk, családi segítséggel visszafizetjük a teljes tartozást, de a bank nem válaszolt levélben elküldött kérelmünkre – mondta az asszony. A részleteket ez év elejéig pontosan fizették, de januártól a hölgy kórházi kezelése miatt elmaradtak a törlesztéssel.

– Tavaly 780 ezer forint volt a hátralék, ez januárra 980 ezerre emelkedett. Szerettünk volna fizetési könnyítést kérni, halasztást, átütemezést, de nem sikerült kapcsolatot teremteni az ügyintézővel. Végül a bank felmondta a szerződésüket.

– Majd három évig fizettünk havi 20–30 ezer forintot, ennek ellenére még mindig 820 ezer forint hitel van a nyakunkon. Az összeget most egyben követelik tőlünk vissza, ennek fejében maradhatna csak nálunk a jármű. De ezt most már nem tudjuk vállalni. Időközben rendeződött az anyagi helyzetünk, részletekben 25 ezret tudnánk fizetni havonta. Ám ez nem érdekli a bankot, már a csekkeket sem küldik és a napokban BAR-listára raktak minket – sorolta a most is kórházban fekvő hölgy.

Ha nem fizetünk, visszaveszik az autót és azt a bank értékesíti. De ez esetben is minket terhel majd a különbözet, a felértékelés díja és az összes többi költség – tette hozzá.

– A pénzintézeteknek az az érdekük, hogy hozzájussanak a hitelként átadott összeghez és ne a fedezeti gépjármű értékesítésével kelljen bajlódniuk – mondta el dr. Vator Zsuzsanna, a kölcsönt folyósító Santander Consumer Finance Zrt. jogtanácsosa. – Ezért nem fordulhat elő, hogy ha az ügyfél szeretné visszafizetni a teljes tartozását egy összegben, elzárkózik ettől a bank.

Társaságunknál is léteznek a részletek csökkentésére irányuló lehetőségek, ezek honlapunkon elérhetőek. A kölcsönszerződés felmondására általában csak 90–120 napos fizetési késedelem után kerül sor nálunk, és ezt mindig többszöri felszólítás, telefonos megkeresés előzi meg. Javaslom, hogy ügyfelünk keressen meg minket, hogy egyeztetni tudjunk a tartozás rendezésének lehetőségeiről – zárta a jogtanácsos.

Olvasóink írták

  • 1. bobo 2009. június 27. 18:50
    „"Információink szerint a legnagyobb arányú létszámleépítésről azonban nem az OTP-érdekeltségű cégek döntöttek, hanem a Santander Consumer Finance Zrt. A magyar piacon 1998 óta jelenlévő spanyol, főként gépjármű-finanszírozással, és ehhez kapcsolódó hitelfedezeti biztosítással foglalkozó cég több bejelentő szerint lényegében teljesen megszünteti magyarországi tevékenységét."

    http://index.hu/gazdasag/magyar/elbocs081217/”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Köztisztviselőket köszöntöttek

A Köztisztviselők Napja alkalmából több kitüntetést és elismerést is átadtak pénteken a soproni… Tovább olvasom