Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Fejlesztik a Sopron - Ebenfurth vasútvonalat, vonatok mehetnek Szombathely és Felsőőr között

A GYSEV partner volt abban is, hogy egy pályakorrekcióval a jövőben a vasút elkerülje a soproni Jereván lakótelepet - mondta Fodor Tamás.
 
A régió fejlődésének, a nyugati határszél gazdasági lehetőségeinek alapja a jó vasúti infrastruktúra. Az itt élők mobilitásának ugyancsak elengedhetetlen eszköze a korszerű vasút. A politikai akarat és a szakmai összefogás is megvan a fejlesztéshez. 
 
Környezetbarát, biztonságos, fenntartható és komfortos a vasúti közlekedés, amelynek reagálnia kell az európai változásokra. A GrenzBahn, azaz határvasút fejlesztésének lehetőségeiről, a Felsőőr (Oberwart)–Szombathely és a Sopron–Ebenfurth vasútvonal kiépítése kapcsán készült megvalósíthatósági tanulmányokról tartottak szakmai konferenciát és tájékoztatót kedden a Hotel Sopronban.

A magyar és osztrák szakemberek annak lehetőségeit vizsgálták az Ausztria–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében, hogy újjáélesztésre kerüljenek-e a hiányzó szakaszok, mely részeket érdemes felújítani és hol kell a ma még szűk vasúti keresztmetszeteket bővíteni. A GrenzBahn projekt zárókonferenciáján egyértelműen kiderült: a politikai akarat magyar és burgenlandi részről is adott a fejlesztések megvalósításához, igény is lenne és szakmailag is alátámasztottak a tervek. Márcsak a finanszírozást kell az unióval megoldani...

A konferencián, ahol a vasútfejlesztés nemzetközi, nemzeti és lokális hatásait elemezték, Magyar Levente gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár a magyar kormány és a burgenlandi tartomány közötti jó kapcsolatot emelte ki. Hans Niessl, Burgenland kormányzója pedig arról beszélt, hogy a fejlesztéseknek megalapozott szakmai felmérésekre és tanulmányokra kell támaszkodniuk. „A vasúti infrastruktúra alapvető egy jó gazdasági együttműködéshez, a térség fejlődésének alapja a megfelelő közlekedés" – mondta.

A vasút legalább száz évre épül, a nyugati határszélen élők mobilitásának elengedhetetlen eszköze. A hatástanulmányból kiderül, hogy a Sopron–Ebenfurth térség dinamikusan fejlődött az elmúlt három évtizedben, a lakosságszám mintegy húsz százalékkal nőtt, nagymértékű az ingázás, jelentős a határon átnyúló forgalom. Erre a vasútnak is reagálnia kell. A GrenzBahn-projekt egyrészt az Felsőőr–Szombathely vonalon Csajta (Schachendorfnál) egy újonnan kialakítandó határátkelési ponttal kapcsolódna a magyar szakaszhoz és egy megépítendő vonal csatlakozna a GYSEV meglévő pályájára Szombathelynél; másrészt kapacitásbővítést tartalmaz a Sopron–Ebenfurth szakaszon.

Ez utóbbi egyrészt a teherforgalom növelésének lehetőségét, valamint a személyforgalom tartós menetrendi stabilitását szeretné elérni. Gazdasági szempontból a szakemberek mindezt bizonyos szakaszokon két sínpár kiépítésével és deltavágányok létesítésével tartják megvalósíthatónak.

Fodor Tamás, Sopron polgármestere a konferencia sajtótájékoztatóján azt is elmondta, a tervezés szakaszában a GYSEV partner volt abban is, hogy egy pályakorrekcióval a jövőben a vasút elkerülje a Jereván lakótelepet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem szabad idegen nyelven beszélni egy mödlingi iskolában

Az igazgatói utasítás szerint az iskola épületében, még az óraközi szünetekben is csak németül lehet… Tovább olvasom