Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Ezer tonna anyaggal tömték be a kátyúkat

A tél mély nyomokat hagyott az utakon, egyes szakaszokon talán több a kátyú, mint az összefüggő aszfaltfelület.

A közútkezelő folyamatosan dolgozott, hamarosan az időt állóbb technológiát is bevethetik.

– A mostani kemény télhez hasonlót legutóbb 1986-ban regisztráltunk – mondta el portálunknak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzsere. – A sok csapadékkal és komoly mínuszokkal járó időjárás alaposan megviselte a közúthálózatot. Mivel még mindig alacsony a hőmérséklet, egyelőre úgynevezett hidegkátyúzó keverékkel végezzük a burkolatjavítást. Reméljük, hamarosan kitavaszodik és az aszfaltkeverő telepek megnyitását követően megkezdhetjük a tartósabb, melegkátyúzási technológia alkalmazását.

Idén az észak-dunántúli régió területén mintegy 18 ezer kátyút tömtünk be, ehhez közel ezer tonna kátyúzóanyagot használtunk fel összesen 143 millió forint értékben.

A szakembertől megtudtuk, Győr-Moson-Sopron megye négy üzemmérnökségének brigádjai folyamatosan dolgoznak, a munkát ütemezés szerint végzik. Elsőbbséget élveznek a főútvonalak és a forgalmasabb útszakaszok, ahová nem sikerül időben odaérniük, ott táblákkal figyelmeztetnek a hibákra. A nagy felületű burkolatfelújítási program keretében 420 millió forintot költenek a közeljövőben a megye útjaira, a munkálatokat májusban kezdik. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Regionális Operatív Programok 2009–2010-es akciótervének keretében pedig várhatóan 7 útszakasz összesen 21 kilométeren újulhat meg teljes egészében a megyében.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. otromba 2010. március 27. 17:16
    „Az nem anyag,˝AGYAG˝!Olyan mint a vályogházakban,csak kormos színüvé tették, törek is van benne,és
    tehén sz.r.Még az aszfaltot nem ismerjük!”
  • 23. zotya975 2010. március 17. 18:22
    „Még jópár éve volt a verseny-tecsónál, nagy esőkor ott előfordult nem is egyszer.”
  • 22. Mankapunka 2010. március 17. 13:43
    „Hol ragadt be a piros?????

    Én mostanában nem találkoztam hasonló szituációval.

    Ja meg van, a népfőiskola utca,úgy szerepel a "80"-as tábla.”
  • 21. zotya975 2010. március 17. 13:09
    „Majd figyelem. Egyszer felhívtam a zsarukat, mentem hazafele hétvégén, be volt ragadva a lámpa, pontosabban nem adott zöldet. Gondoltam teszek egy jót az emberiségért, nem mentem át a piroson, lázas telefonállásba kezdtem. Mivel semmi illetékest nem értem el, gondoltam beszólok a yardnak, elvégre balesetveszélyes a szitu mert aki megunta mind ment át a piroson , előbb-utóbb csatt lesz. Az első reakció, nem rájuk tartozik, de erősködtem, hogy mást nem érek el, meg hogy az előbb is majdnem baleset volt, jó, akkor majd értesít valakit. Kérdem addíg is mit tegyek, átmehetek a piroson? Nézzek körül, és ha nem jön semmi akkor igen. Képzeld ha pont lefényképeznek magyarázhattam volna, hogy a rendőr mondta, átmehetek.”
  • 20. Mankapunka 2010. március 17. 12:02
    „Papírmunka 1 hét,....,ja kb. 2 hét,de lehet,cask odamennek egy létrával,és észter higítóval lemossák.
    vagy féktisztítóval is meg lehetne próbálni leszedni.

    Szólj,mikor csinálták meg,hogy számoljunk.

    Én most 2 lámpát tudok a Nádorvárosban,ahol nem ég a sárga.Az egyik a Kálvária út és a 821-es kerszetződése a Solident mellett a felső lámpában.Ez már valami fél év így van.
    Másik a 821-en jössz az Inszol felöl,és rákanyarodsz a Szigeth Attilára,és ott a bokor utáni lámpában nem ég már több hónapja.

    Én nem fogom más munkájába beletúrni az orrom.”
  • 19. bbbb 2010. március 17. 09:36
    „Felenk ugy katyuztak, hogy vegig sem mentek teherautoval rajta.
    Igy akkora kupacok voltak a godrok helyen, hogy kocsival nem mertem atmenni rajtuk, mert feltem hogy leszakit valamit az aljarol.
    Idonkent ellenorizini is kellene az elvegzett "munkat" az illetekeseknek, mert tragedia amit sok helyen vegeztek.
    A tavasz amugy a heten itt van, utolso pillanatban kiszortak, kiszamlaztak, vkinek jo penz lett ebbol is.....”
  • 18. zotya975 2010. március 17. 08:27
    „Király, kár hogy lemondtam az ujságot, amikor meglett a net, hírek itt is vanna, kicsit spóroltam is. Csak nehéz volt átszokni, hogy nem az ujsággal a kezemben reggelizek, hanem a billnetyűzettel. Kiváncsi vagyok, hogy most hogy már mindenki tudja mi van a táblával mikor cserélik le. Szerinted? Két hét? Két hónap? Ha történik egy baleset, akkor részben felelősek lesznek? Ja tudtuk, hogy át van firkálva, benne volt az ujságban, csak szartunk rá!”
  • 17. Captain 2010. március 17. 08:18
    „A megye 8700 km útjából 21 km-t újítanak fel. Ez 0.25% 400 év alatt végeznek.”
  • 16. Mankapunka 2010. március 16. 23:38
    „zotya

    A mai újságban benne van a 80-as kilométer/h táblád.”
  • 15. dzsi 2010. március 16. 20:54
    „Tiszta szégyen....és még nagydobra is verik a szarukat....”
  • 14. zotya975 2010. március 16. 18:56
    „Annak idején az Erfurti utcában laktunk 78-tól 86-ig, és emlékszem az ablakból néztem amikor az utcát az elejétől a végéig, teljes szélességben újraasztfaltozták jópárszor amíg ott laktam. A csatornákat, járdaszegélyt megemelték, sőt a járda is kapott új burkolatot. Igaz akkor még az elvtársak is jártak arra lánctalpassal, az is koptatta rendesen. Aztán 86-ban kijöttünk Csanakra, a Paptagi utcát akor még csak murvával szórták le, később kapott szilárd burkolatot aztán jött a rendszerváltás, egyszerre eltünt a jólét, és azóta csak kátyúzzák.”
  • 13. KERTÉSZ 2010. március 16. 18:23
    „"Ezer tonna anyaggal tömték be a kátyúkat" Ez valójában úgy helyes:Ezer tonna anyagot szórtak 2-3 méterről a lukak felé.Ha sikerült ,akkor a lyukba is jutott.Tehát 143 millót herdáltak el a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél,mer a lyukak voltak,vannak,lesznek.A többi süket duma.”
  • 12. Mankapunka 2010. március 16. 18:06
    „zotya

    Így csinálták Koroncón is a Győri út,és a Széchenyi út kereszteződésében,ahol a konzervgyáros nyergesek "feldarabolták" az aszfaltot.
    Ugyanígy csinálták,ahogy írtad. Boxerral gyúrták bele,had tömörödjön.”
  • 11. Dörgés 2010. március 16. 17:52
    „Ezer tonna kátyúszóanyagot használtunk fel összesen 143 millió forintértékben. Hová? Mire? Mennyit? Ennyiből már utat lehetne csinálni. Vegyetek fel már egy normális szakmát, végzet vezetőséget és alkalmaznak szakembert a munkához. 30 ével ez előtt rosszabb technikai feltételek mellet jó, mondom JÓ utakat készítetek és karban is szakszerűen, tartották.”
  • 10. csillag78 2010. március 16. 17:06
    „1000 Tonna kidobott pénz az ablakon.....Mert ezek olyanok, mint halottnak a csók!

    Gratula az elvégzett "szarért"”
  • 9. zotya975 2010. március 16. 16:53
    „Volt szerencsém megszemlélni közelről egy kátyuzást csanakon. Diófasor, a kátyú sárral, és diófalevéllel bélelve, két munkás a teherautó platójáról dob 3-4 lapát anyagot a kátyuba, kétszer megjárják a teherautóval oda vissza, jöhet a kövtekező. Érdemes lett volna levideózni. Persze biztos lett volna az illetékes részéről egy logikus magyarázat. Egy ismerősőm saját kezüleg javította a kátyut a házuk előtt, vett a bricóban egy zsák szárazbetont, bekeverte, notmálisan kimosta a trutyit a kátyúból, beleöntöte, rakott elé egy bóját, és láss csodát tovább bírta mint a közútkezelő javítása.”
  • 8. amazingabor 2010. március 16. 16:33
    „7 útszakasz újul meg 21 km hosszúságban?!”
  • 7. brumi77 2010. március 16. 15:44
    „Remélem nem tölti el büszkeséggel a menedzser urat, hogy 1000 tonna anyagot használtak el a lyukak betömésére. Én mint adófizető úthasználó laikus úgy gondolom, hogy sírni kellene ezeken a számokon: 18 000 kátyú, 1000 tonna kátyúanyag, 143 millió Ft. Mégis a cikkből számomra az jön le, hogy legyek elégedett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkájával.”
  • 6. villámcsapás 2010. március 16. 14:05
    „Kátyuztak Sopronban,és egy idősebb nő szólt a kátyutömőnek:Ottó nálam is van egy nagy luk!Erre az Ottó visszaszól!Én már nem tudok tömni,szóljon a kolegámnak!!! Ez ígaz!”
  • 5. Mankapunka 2010. március 16. 13:49
    „Ausztriában a réseket betöltik kátránnyal,hogy ne szivárogjon bele a víz,és így nme tudod a kocsid kerekével a vízzel együtt szétrepeszteni az utat.

    Meg mindig jön a mese,hogy a kamionok teszik tönkre az utakat. akkor a Német autópályákat miért nem teszi tönkre,pedig ött 5-ször annyi jár,mint itthon.
    Mert megmondták,hogy a pálya legnagyobb ellensége a víz.És odakint meg van oldva a vízelvezetés.
    M1-es meg tiszta hullám már.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szövetkezet a vidéki gazdaság újraélesztéséért

A magyar termények-termékek-szolgáltatások elsőbbségéért rendezett lövői megbeszélés után újabb… Tovább olvasom