Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Ballagás -Széchenyi gimnázium: Öt diákot jelöltek Nívó-díjra

Sopronban - még április 25-én - a Roth-, majd 30-án a Fáy-szakközépiskola, az Eötvös-iskola és a Lippai végzősei búcsúztak el iskolájuktól.

Pénteken a Széchenyi-gimnázium, a Vas-Villa és a Handler növendékei tartották ballagási ünnepélyüket, ma pedig a Berzsenyi Líceum, a Szent Orsolya-gimnázium és a szakképző növendékei köszönnek el alma materüktől.

A soproni Széchenyi István Gimnáziumban idén több mint százan vettek tegnap búcsút iskolájuktól. Köztük volt Böröndi Bence, az intézmény első öt-évfolyamos végzős osztályának (13.N) tanulója is, aki nemrég Kazinczy-díjban részesült Győrben a Szép magyar beszéd versenyen. A Liszt-központban rendezett ballagási ünnepségen Isenhour: Add tovább című versét szavalva köszönte meg tanárainak és társainak az együtt töltött öt évet. Őt - további négy társával együtt - a gimnázium alapította Nívó-díjra is jelölte a Széchenyi tantestülete.

Ballagás a Széchenyiben - Sopron - Fotó: Mgasi Dávid
- Nagyon hálás vagyok Holpár Gabriella osztályfőnöknek és az iskola tanárainak, akik tisztességre és becsületre neveltek bennünket a tananyagok leadásán túl - mondta Böröndi Bence. - Tevékenységük során Széchenyi István önzetlen szellemiségét oltották belénk. Azt, hogy ne csak várjunk vagy kérjünk a hazától, hanem adjunk is az egész társadalom javára. Ami pedig a jövőmet illeti, a Színművészeti Egyetemre jelentkeztem, színész szeretnék lenni.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. ailanthus 2009. május 06. 09:15
    „...nah szép... hogy jutottatok el eddig... a gratuláció meg sehol...”
  • 29. Zaraki_Kenpachi 2009. május 04. 18:56
    „ööö amióta a Fáyt összemosták a Józseffel és az az igazgató most aki, azóta nincs Fáy. A Fáy az 1999 / 2000 évi tanév végén meghalt. Ez, ami most van egy olcsó felhígult utánzat. Meg lehet nézni az óriási képzési különbségeket a 2000 előttiek és utániak között.”
  • 28. Zaraki_Kenpachi 2009. május 04. 18:54
    „Ne csodáld, hogy ez a véleményem, mert annak, aki a közgazdaság világában él, annak a reál tantárgyak a sajátjait jelenti.

    A matematika gondolkodni? :)) Ez érdekes, merthogy nálam pont rossz hatást ért el”
  • 27. hozsuzs 2009. május 04. 18:43
    „www.alon.hu/index.php/article/articleview/494/1/4
    beszédes TOP 100!
    A kompetenciamérés eredményeit nézve a soproni sorrend: Széchenyi, Berzsenyi/Orsolya, Erdészeti, Fáy, Eötvös, Vasvilla, Vendéglátó, Handler.
    De a lényeg számomra nem a számokban van, hanem abban, hogy milyen emberek kerülnek ki az iskolákból, mennyire állják meg a helyüket az életben. Milyen erkölcsi, értelmi, érzelmi alapokat ad az iskola, mennyire fektet hangsúlyt a helyi, nemzeti kultúra hagyományainak megismerésére, megőrzésére. Széleskörű, biztos műveltséget adjon. Nekem ezek a fontosak, ezek az alapok amire szerintem lehet építeni.”
  • 26. KUK 2009. május 04. 16:10
    „Zaraki_Kenpachi

    1. a matek gondolkodni tanít...
    2. nem azt mondom hogy mat-fizről szól a széchenyi, ezt csak arra a kijelentésedre hoztam fel, hogy szerinted a gimnázium egyenlő a humán képzéssel.”
  • 25. Zaraki_Kenpachi 2009. május 04. 15:55
    „Egy kérdés: szerintetek ki a fenét érdekel a matematika - fizika? Ha ennyire fontos annak az erőssége, akkor az összes Széchenyis csak olyan szakra menjen, ahol ez a kettő kell egész végig. Legalább a gazdasági szektorba nem kerülne be annyi selejt, és kisebb körből kellene kiszűrni a nem odavalókat.”
  • 24. Zaraki_Kenpachi 2009. május 04. 15:53
    „Csakhogy tisztázzuk: a gimnázium is középiskola. Az, hogy matematikából többet foglalkoznak, az egy dolog. De ugyanakkor beteges is, amikor szinte a diák egész napját ez tölti ki. Ő választotta. Én speciel úgy vagyok az egésszel, hogy a matek hova kell? Közgazdaságin pl igaz, hogy a matek szórótantárgy, de fogod valaha használni? Az elemzésekhez a pénzpiaci helyzeteknél mutatókat kell ismerni, nem matematikai összefüggéseket, ahogy a pénzügy, számvitel, és egyéb szakirányi részen figyelve. Mutass fel egy olyan helyet, ahol életed végéig fogod használni azt a mélységű matematikát a matek szakos tanári képzésen kívül, vagy épp a különböző professzorokon kívül. Az építőmérnök se logaritmust, vagy épp függvényanalízist fog használni egy épület megtervezésénél, ergo a matematikával ennyire nem kellene elszállni. Csak matek és fizika, ez a kettő, amit fel tudsz mutatni a gimnázium előnyére a szakközépiskolával szemben. És legyenek is benne jobbak, kit érdekel: de ha más kaptafára akarnak hajazni, akkor szakmai előképzést kell a nyakukba varrni.

    adaföld. Közgáz karon csak a közgazdaságtant kell magolni : félig igaz csak. Az egy dolog, hogy tanulsz, de több a számítás, és a számítás mögötti értelem, hogy mit miért kell. A jog az egyedüli kar, ahol csak magolni kell, úgyhogy nincs igazad abszolút. És azért elég sokat nyom a latba az, hogy milyen az iskola. Győrben a Barosst nem verték szét, úgy, mint a Fáyt itt.

    Az meg, hogy hol erősebb a matek nem attól függ, hogy gimi vagy szakközép, hanem az iskola jellegéből fakadóan mire van nagyobb szükség + milyen a tanár + mennyire tudja beosztani az időt. Ha nem lenne csomó délutáni óra, plusz beteges többletkötelezettségek, akkor a Széchenyi se ott tartana ahol tart, ezért mondom, hogy az kiképzőtábor, nem iskola. Csak ugyebár utána kiesnek a kerékből főiskolán és a való életben nem a szakközepesek fognak többször padlót.”
  • 23. KUK 2009. május 04. 15:49
    „beszéljenek a tények:
    2008. kompetenciafelmérés 10. osztály. Országos átlag 490. Berzsenyi 560. Széchenyi 588. Berzsenyinél 100 jobb eredményű iskola, Széchenyinél 47 jobb iskola az országban.

    Az OKTV eredményekről pedig nem tudom honnan tudsz ilyen sok mindent, de kételkedem az állításodban.

    Ha pedig a múlttal példálózol, arra csak azt tudom mondani(bár semmi értelme), hogy a Széchenyi 85 éven keresztül reáliskolaként/reálgimnáziumként működött, utána évtizedeken keresztül erős matek-fizika tagozata üzemelt.”
  • 22. CSB 2009. május 04. 15:19
    „adalfold! Te továbbra is egy tudatlan fasz vagy! Miről beszélsz te az OKTV-vel kapcsolatban? Te egy tipikus Berzsenyis lokálpatrióta vagy. Én Széchenyis voltam mégsem szidom a Berzsenyit pedig tudom mik a gyengeségei, ennyit az értékekről, meg az értékrendről. De ha te szerinted a reáltárgyakból olyan nagyszerű a Berzsenyi akkor egy fasz vagy. Fogalmad sincs semmiről, de mégis jártatod a pofád. Nem is az számít h mi a te véleményed hanem h mi a felsőoktatási intézményeké, és az oktatási hivatalé.”
  • 21. hozsuzs 2009. május 04. 09:33
    „Látom beindult a sok évtizedes, ki a jobb a Berzsenyi vagy Széchenyi verseny...:)
    Az, hogy gimnázim, vagy szakközép, attól is függ, ki mit akar kezdeni az életével. Egy jó szakmát akar, vagy feljebb is szeretne lépni. Feltételezem, hogy ha egy szakirányú szakközépből megy valaki a felsőoktatásba (azonos területen), előnyben van az általánosabb műveltséget adó gimnázumot végzettekkel.ld. közgáz, műszaki pályák, viszont akinek van rálátása mindkét képzési formára, az tudja, hogy van különbség az azonos tárgyak tananyagában is a gimik javára.
    A gimi kitolja a pályaválasztás idejét, hiszen érettségi után is van mód szakmát tanulnia azoknak, akik nem remekeltek, nem vették fel őket a felsőoktatásba, és ha legalább bejárt a suliba 4 éven keresztül ragad rá valami:) utána pedig csak a szakmai tárgyakat kell tanulnia.
    Szóval fölösleges az összehasonlítgatás, mert mindegyiknek van értelme, létjogosultsága.”
  • 20. adalfold 2009. május 03. 23:42
    „És az is nagy gáz

    KUK

    hogy szerinted a széchenyinek van sopronban a legnagyobb hagyománya reáltárgyak terén.

    Emlékeztetlek,hogy fizika oktv-ken rendszeresen lekörözik a berzsenyisek a sz-t. Továbbá majd 30 éven át volt biosz-kémia tagozat a BDEGben.
    Ellenkezőleg,úgy gondolom,hogy mivel a BDEG szellemileg, kulturálisan erősebb közzösséget teremt- lévén ,hogy protestáns- emberileg erősebb képzést, szebb, erősebb alapokat adhat.

    A város krémjeinek gyerekei is oda járnak.”
  • 19. adalfold 2009. május 03. 23:38
    „Zakari Kenpachi

    Nem értek veled egyet, mivel mind a közgáz szakokon, mind a ZORvosin gyakorlatilag csak magolni kell. semmiféle készségre értelmezésre nincs szükség a második esetében. az első esetében meg egy szakközép messze gyengébb teljesítményt ad matekból mint egy gimi.

    Egyébként az ember az lesz ami szeretne lenni, és egy erős elhivatottság mellett az ,hogy melyik iskolából jön gyakorlatilag semmi.
    Aki akar ,az tanul, tűzön-vízen át.

    Magolószakokra, ahol meg télleg nem kell se érteni, se teljesíteni szorgalmi időszakban, pl pont az áhított orvosi ,ahol szánalmas a közmorál ,mondjuk egy bme-hez képest, hát ...
    bárhonnan bárki mehet;)”
  • 18. CSB 2009. május 03. 17:30
    „Tisztelt Zaraki Kenpachi! Én elhiszem, hogy jó dolog szakmai előképzettséggel menni egyetemre, főiskolára. De vannak tananyagok, melyeket matekból, fizikából stb. esélyed sincs elsajátítani egy középiskolában. Szerintem ne hasonlítgassuk bármelyik soproni középiskola matekképzését pl. a Széchenyi vagy a Berzsenyi matektagozatjához, vagy matekfakultációjhoz. Az meg, hogy szerinted csak szorgalom (te szavaiddal segg) van a gimnazistákban és képesség nincs, ugyancsak egy baromság. Tökéletesen cáfolják az országos kompetenciafelmérések eredményei, de azt is elmondhatom, hogy pl az OKTV 2. fordulókban hány nem gimnazista fordul meg. Én az idei német 2. kategóriában nem igazán láttam ilyent, sőt a városi gimnáziumok közül is csak a Széchenyiből. Bár azért átlagban Berzsenyisek szoktak évről évre bejutni úgy tudom, mert hát a német erős ott a nemzetiségi miatt. Az OKTV meg nem arról híres, hogy lexikális tudást kérdeznek. Amit te mondtál, abban is van igazság, mert ha egy gimnazista nem tanul tovább, akkor nehézzé teszi maga számára az érvényesülést a munkaerőpiacon, de akkor se keverjük a Gameboyt a Playboyjal, hogy egy középiskola jobb egy gimnáziumnál.”
  • 17. Zaraki_Kenpachi 2009. május 03. 14:47
    „Gimnázium felkészít talán a bölcsészre, felkészít némileg a mérnökire ( matek, fizika ), orvosi esetén már jóval egy szakirányú iskola alatt van, ahogy a közgazdasági esetén is. Az a baj, hogy túl van értékelve a gimnázium valódi értéke. Egyedül a jogi kar az, ahol édes mindegy, hogy szakközépből megy-e az ember, vagy gimnáziumból. De például, ahogy mondtam: közgáz kar és orvosi kar esetén pl megtiltanám, hogy egyből a gimnázium után oda lehessen menni szakmai megalapozás nélkül. Ha csak a saját szakterületemen gondolkodom: hülyékre nincs szükségünk. Az elméleti közgazdaságtan, a pénzügyi, számviteli szakterület, a kontrolling mellette mind-mind olyan, ahova a gimnazisták csak azért mennek, mert gondolják: milliókat lehet keresni minimális munkával. Lediplomáznak, elhelyezkednek: a teljesítményük pedig siralmas.

    Nem egy példát tudok felmutatni arra, hogy friss diplomással kellett együtt dolgoznom, szakmai előképzettsége nem volt, gimnáziumból ment közgáz pályára, bár ne tette volna. Így is elég a félhülyéket kiszúrni, akik szakközépbe mentek affinitás nélkül, nem pedig még a full hülyékkel is foglalkozzunk, akik meg akarják mutatni, hogy a gazdaságtani alapokat ők fektették le. Mindemellett a gimnázium jó politikusképző :D :D :D”
  • 16. KUK 2009. május 03. 12:07
    „Nem értem amit írsz. Gimnáziumból nem lehet csak úgy jogi, közgáz, vagy orvosi pályára menni. Ahhoz egyetem kell, akkor is ha szakközépet végeztél. Ezek az egyetemek pedig másról sem szónak, mint a seggelésről, és a humán tárgyakról(kivéve talán a közgázt). Ehhez pedig a legjobban egy gimnázium készít fel nem pedig egy szakközépiskola.”
  • 15. Zaraki_Kenpachi 2009. május 03. 02:52
    „Nem értem miért kell ennyire védeni egy gimnáziumot. Az emberek két dolgot védenek nagyon: vagy azt, amit szeretnek, vagy azt, amit jobban szeretnek eltitkolni. Az, hogy én kiállok a volt iskolámért az az első, de kíváncsi lennék hány Széchenyis van a lokálpatrióták között. Így ergo a kettes variáns az igaz. Ha arrogánsan reagálnak, akkor pedig csak megalapozzák a feltevést. Ha valaki fizikát tanul és matekot együtt jól megállja a helyét pl a mérnöki pályán. De speciel jogi, közgazdasági, orvosi pályáról kitiltanék mindenkit, aki gimnáziumból ment ezekre előképzettség nélkül.”
  • 14. KUK 2009. május 02. 21:41
    „A Gimnázium nem egyenlő a humánnal, ember.
    A Széchenyiben van a városban a legnagyobb hagyománya a reáltantárgyak, különösen a matek és fizika magas szintű oktatásának.
    És nem kap meg mindent az iskola, ahogy állítod.”
  • 13. Zaraki_Kenpachi 2009. május 02. 21:06
    „Magam nevében beszélve: humán oldalon nem vitatom képességeiket, ha a humán tantárgyaknál maradnak. Humán a humánnak, reál a reálnak.”
  • 12. hozsuzs 2009. május 02. 18:11
    „Én, mint hajndani Berzsenyis, fájó szívvel közlöm azokkal, akik azt vitatják, mennyire jó a Széchenyi, hogy országos szinten sem kell szégyenkeznie: A középiskolák sorrendje a felsőoktatásba jelentkezettek nyelvvizsgáinak aránya alapján 2000-2004 (882 középiskola közül) a 27. helyet érte el, ami nagyon szép eredmény. kompetenciamérés eredményeit nézve sem lehet ok a panaszra, a városban messze a legjobb (sajna, mert én a Berzsenyitr szeretem jobban)
    http://ohkir.gov.hu/okmfit/getJelentes.aspx?tip=i&id=030694”
  • 11. Zaraki_Kenpachi 2009. május 02. 17:56
    „Szóval ha már itt annyira nekitámadtok másnak, aki elmondja a véleményét olyan stílusban, amilyenben akarja, elvégre úgy tudom szólásszabadság van. Hisz Ti is a mindennapi életben hányszor mondjátok el alpári stílusban a véleményeteket.

    Itt inkább arról kellene szót emelni, hogy nincs ok, ami miatt ennyire fényezni kellene a Széchenyit: egyszerűen csak jól fekszik a menyasszony, így kaphat meg mindent az iskola, mint egy rossz kurva. Hisz a való életben is mi van: az a cég kapja a legtöbb megrendelést, aki kellően befekszik azokra a helyekre, ahova feküdni kell a megrendelésekért. Nem vonom kétségben, hogy a humán területeken jobban meg tudják tanulni az anyagot, mivel nekik csak ez a dolguk napi átlag 10 órában, de az, hogy ők mit tudnak az csak segg kérdése. Ha más iskola diákjai is ugyanannyi időt töltenének a tanulással és ülnének a seggükön eljutnának talán ugyanide, bár kérdés más iskolák hogyan fekszenek. De a humán attól még humán: oda csak memória kell és ahogy mondtam segg.”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tömegkarambol súlyos sérülttel

Sopron - Közlekedési baleset történt csütörtökön a délelőtti órában a 84-es elkerülőút és a Rákosi… Tovább olvasom