Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 3°C Még több cikk.

Átveszik a vasútvonalat

A GYSEV vezetése ünnepélyes vonalbejárást tart a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vasútvonal átvétele alkalmából.
A GYSEV vezetése ma ünnepélyes vonalbejárást tart a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vasútvonal átvétele alkalmából. E szakasz fejlesztésére közel 18 milliárd forintot szánnak a következő években.

– A hivatalos átvételi ünnepség még le sem zajlott, de az érintett vasútvonalon már három napja minőségi javulás tapasztalható.

Az eddigi kényelmetlen, kis személyszállító motorvonatokat a GYSEV korszerű zöld-sárga garnitúrái, illetve az ÖBB (Osztrák Államvasutak) igényes, emeletes szerelvényei váltották föl – nyilatkozta a Kisalföldnek dr. Székely Csaba, a vasúttársaság vezérigazgató-helyettese, aki január elsejétől a GYSEV vezérigazgatói teendőit fogja ellátni. – A gördülő állomány után a Szombathely–Szentgotthárd közötti több mint félszáz kilométeres vasúti pálya korszerűsítésére is nagy gondot fogunk fordítani. A villamosítás, a pálya-megerősítés és a legkorszerűbb biztosítási berendezések telepítése számításaink szerint mintegy 18 milliárd forintba kerül.

A hetvenmillió eurós projekt első lépéseként a finanszírozás kérdését kell megoldanunk. Számítunk az uniós kohéziós alapok forrásaira, valamint a magyar és az osztrák tulajdonosok (az állam) aktív közreműködésére is.
A tényleges modernizálás a következő évek feladata lesz. Ennek eredményeképpen az eddigi 60–80 kilométeres sebesség 120-ra növekedhet, a teherfuvarozás vonatkozásában pedig a tengelynyomás az eddigi 21 tonnáról 22,5 tonnára emelkedik. Arra számítunk, hogy a határ menti térségekben mind a személyforgalomban, mind az árufuvarozásban fellendülés következik be; elképzeléseink megvalósításával e tendenciának szeretnénk elébe menni.

– A magyar államtól egyelőre 35 évre vesszük át a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vasútvonalat. Célkitűzésünk, hogy a nyugat-pannon régióban – megyénkben, Vas megyében, valamint az osztrák határ mentén – a GYSEV teljes mértékben meghatározó szerepkört tölthessen be – hangsúlyozta dr. Székely Csaba. – Az öt évvel ezelőtt átvett – korszerűsített és villamosított – Sopron–Szombathely vonal is ezt a törekvésünket példázta. A szentgotthárdi vonal mostani átvételével gazdasági és regionális fejlesztési szándékaink nyernek megerősítést.
Dr. Székely Csaba ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, a most átvett szakasz kiegészítő útvonalnak tekintendő az észak–déli vasúti folyosó viszonylatában, és semmiképpen nem hozható összefüggésbe a Semmering kiváltásának a gondolatával.

– Éves szinten a Semmeringen 12 millió tonna áruszállítás történik, a Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalon 800 ezer – húzta alá a vezérigazgató-helyettes. – Szeretnénk ez utóbbi számot egymillióra, majd kétmillióra emelni. Megalapozott számításaink szerint képesek leszünk modern infrastruktúrával kiszolgálni a megnövekedő minőségi áruszállítás igényeit.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

''Magyarország tanulhatna Ausztriától''

Gazdasági szempontból Ausztria–Magyarország 3–1, de ami különösen fájó, a különbség nem csökken – mondta Paul Lendvai, az Európa-szerte ismert politikai elemző. Az osztrák rádió egykori főintendánsa Bécsben adott interjút munkatársunknak. – Lendvai úr, mi a véleménye a magyar belpolitikai helyzetről, hiszen ön figyelemmel kíséri a magyarországi történéseket is - kérdeztük elsőként. Tovább olvasom